Jag kan delvis hålla med TS om importfirmor......de började med att plocka hem lite privat för att sälja vidare, sedan eskalerade det så pass att man inte kan undgå skatteverket osv. då startade man sig en "Mc-firma" och fortsatte klämma in snabba cash, på allt som "ser" ok ut.
Så här såg det troligen ut för 5 år sedan, och för 10 år sedan skedde samma sak med bilar.
Det är inte ett sammanträffande att försäkringsbolag tar en högre premie för importerade bilar, och tidigare vägrade ersätta maskinskada på dem.....det var mycket skit med dem, och kostade försäkringsbolagen massa pengar.
Idag har de flesta bolag maskinförsäkring även på importbilar, varför? Jo, för marknaden ser ut så idag, gränserna har öppnats och du hittar både fina och fula exemplar utanför svenska gränserna, och det är inte längre den skillnaden på svensksålt och import.
Idag har även svenskarna lärt sig hur man myglar, och det finns lika mycket skit bland svensksålt som importerat.
Man får helt enkelt kolla på hojen och göra sin egna bedömning, oavsett ursprung. Ta en titt på blocket på årsmodell 02-05, ni kommer hitta massvis med sporthojar under 1800 mil, jag lovar att de är inte importerade allihopa, tror knappast att så många hojar går 150-250 mil/år bara, för min del skulle det i princip betyda att säsongen nu är slut.....fan också, redan vinter igen
Men som TS också sa, 20 hojar i ett svep, tror inte heller de kollar alla så noga. Skit finns överallt.