Försäsongs träning 2007 ?

alfa

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
zx6rr(green and mean)
Är det någon som vet va det är för bankörningar utomlands innan säsongen
2007 typ Folkessons Cartagena.
Såg något flygblad på finalen falkenberg om Poznan?
Lika bra att planera redan nu var pengarna skall gå:D

alfa skrev:
2577523 Är det någon som vet va det är för bankörningar utomlands innan säsongen
2007 typ Folkessons Cartagena.
Såg något flygblad på finalen falkenberg om Poznan?
Lika bra att planera redan nu var pengarna skall gå:D

Det kommer vad jag hört att bli körningar både på Poznan och Brno!:)

Jösse skrev:
2578275 Cartagena då ??

Vad kostar det att hyra banan ?

Vet inte vad just Cartagena kostar att hyra men generellt så är banhyran i Europa betydligt lägre än i Sverige då de har en mycket längre säsong. Ex så kostar Hungaroring som är en mycket spektakulär F1 bana 55000 att hyra per dag och då ingår:
*Depåboxar till 30 pers
*Betalda flaggvakter
*Ambulans
*Hospitalityvåningen som är stor som ett mindre hotel.

Lokala mc klubben arrangerar 16 bandagar om året och ett årskort kostar 3200, någon som tror att jag ångrar att jag inte har någon racecykel här?

Jag tänker inte åka och titta på F1 trotts att banan ligger 2 mil från lägenheten då biljetterna kostar 250€.
// Raceputte i exil

Jag ska iaf till Cartagena...

Jag söker någon att åka ner med och dela kostnaderna med...

Fürstenhoff skrev:
2604705 Tackar!!:tummenupp

Nu gäller bara en diskustion med regeringen hemma samt en kontrol med Suzuki när R1000K7'an dyker upp!!:D

/Fürstenhoff.

haha nice..kan va dumt att ta me regeringen ..obs hörde att de finns någon klubb i närheten ..den missade vi hehe

Fürstenhoff skrev:
2604778 Regeringen får stanna hemma då detta är tänkt som en kul utflykt för en gammal avdankad moppe förare!!:D

Klubb??:va SJÄLVKLART!!:D

/Fürstenhoff.

haha har bara hört om den hehe:D .. det kanske är bra körning där me :D

Boris JR skrev:
2604641 Vet inte vad just Cartagena kostar att hyra men generellt så är banhyran i Europa betydligt lägre än i Sverige då de har en mycket längre säsong.
En bekant kollade upp Sachsen Ring (stavning?) och då var 80-90.000:- för en dag inklusive det du räknade upp så det verkar finnas både dyra och billiga banor.

sandstream skrev:
2605068 En bekant kollade upp Sachsen Ring (stavning?) och då var 80-90.000:- för en dag inklusive det du räknade upp så det verkar finnas både dyra och billiga banor.

80-90kkr är ju fortfarande billigt jämfört med svenska banor.Vad kostar Anderstorp/Mantorp?
65-80 kkr är priser jag har hört och Sachsenring är milsvid före vad någon svensk bana kan prestera.

Mantorp har varit dyraste banan att hyra i Sverige vad jag vet. 44.500kr + moms (beroende på vem som hyr banan är det 6% eller 25%). Billigast är väl Midlanda. Men den senare går nog bort om man vill ha försäsongsträning? :)

Last edited:
Boris JR skrev:
2605330 80-90kkr är ju fortfarande billigt jämfört med svenska banor.Vad kostar Anderstorp/Mantorp?
65-80 kkr är priser jag har hört och Sachsenring är milsvid före vad någon svensk bana kan prestera.
Visst är det billigt i förhållande till bankvalité men klart dyrare än i Sverige vad jag känner till.
Personligen skulle jag lätt betala mer för att få köra på de stora europeiska banorna än vad jag betalar för att köra i Sverige.

sandstream skrev:
2605472 Visst är det billigt i förhållande till bankvalité men klart dyrare än i Sverige vad jag känner till.
Personligen skulle jag lätt betala mer för att få köra på de stora europeiska banorna än vad jag betalar för att köra i Sverige.

Exakt.
Det är ju rena gokartbanorna vi har i Sverige !

Jösse skrev:
2605757 Exakt.
Det är ju rena gokartbanorna vi har i Sverige !
Det nordmän blir bra på är ju det tekniska, men sen när man stöter på de stora vidöppna banorna i syd... jadu... frånåkt så det smäller om det. Jag ska försöka nästa år att ta mig till en tävling på en riktig bana (utomlands, under norden).

*/ ?>
Nyheter
KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back