Försäkringspremie på R1

Hellraider

Metal is forever!
Gick med
19 Nov 2003
Hoj
R1:a -01(såld)TT600R(Såld)Hade en R1:a -00 (Stulen!)Numera en ZX9R Grön såklart!
Tjena!
Har kollat runt lite på årets premier på min R1:a!
Fan va det varierar från bolag till bolag :va
Har koncentrerat mig på Halvförsäkring, eftersom det är det man har råd med :mad: 1800Kr i månaden på Trygg Hansa :arsele Dom är ju inte verkliga
Fick sedan 800kr/mån hos If :Bugar tycker det verkar jävligt bra pris :tummenupp Avställningpreemien är 59kr´vilket enligt mig är super :yoparty

Trafik: Gäller normalt utan självrisk, undantag är till exempel om man
saknar körkort eller liknande.
Stöld: 5 000 kr. eller 10 000 kr. (den högre självrisken om motorcykeln inte
är låst med två godkända lås)
Brand: 1 000 kr.
Glas: 200 kr. + 20 % av överskjutande kostnad
Rättsskydd: 20 % av kostnaderna, dock lägst 1 000 kr.
Räddning: 300 kr.

När det gäller avställningsförsäkring så är självrisken 1 000 kr om
motorcykeln förvaras i enskilt låst garage,
annars är självrisken 2 000 kr.

Är 25 år
Bor i sommarstad på västkusten

Helt okej premie eller?

Ha det gött

Last edited:
Hellraider skrev:
Tjena!
Har koncentrerat mig på Halvförsäkring, eftersom det är det man har råd med :mad: 1800Kr i månaden på Trygg Hansa :arsele Dom är ju inte verkliga
Fick sedan 800kr/mån hos If :Bugar tycker det verkar jävligt bra pris :tummenupp Avställningpreemien är 59kr´vilket enligt mig är super :yoparty

Är 25 år

Helt okej premie eller?

Ha det gött
hmmm, låter som man skulle ta o ringa if då...
vad hade dom för villkor?

Hellraider skrev:
Tjena!

Är 25 år

Helt okej premie eller?

Ha det gött

Trygg Hansa kräver mig på 3800kr för ett halvårs avställning och sen när jag ställer på den vill dom ha 43,000kr hel år hel förs.......
Har en R1 -01 och har haft kortet i 7år fasst det är ju klart bor man I Sthlm
så straffas man.....

Nä ringer till IF och kollar imorgon....A.S.A.P

Du har fått en billig premie så det är bara att slå till...... :tummenupp

Triggerhappy skrev:
Folksam +35år halv/helår: 6800:- bor i Zon 1. :tummenupp
Men så e man ju gubbe också :yoparty

Folksam 23 friska. 11 papp trafik, 20 papp halv. borås.. suger H-Å-R-T men är ändå billigast med 4-5 tusen,.

If vill ha 48000:- helår för min hoj.... har för mig de låg så förra året också.

Endera är det mycket skitsnag och bluff om premier, eller så är ni gubbar hela bunten :D

Ska tilläggas att jag INTE har If.....

Länsförsäkringar vill inte ens försäkra min hoj btw.

If vill ha 33´för hel/helår för min -01a, hamnar på 18´halv/helår.

De har det billigaste priset för mig så jag kommer nog att nappa här iår igen!

Mattiaz skrev:
If vill ha 48000:- helår för min hoj.... har för mig de låg så förra året också.

Endera är det mycket skitsnag och bluff om premier, eller så är ni gubbar hela bunten :D

Ska tilläggas att jag INTE har If.....

Länsförsäkringar vill inte ens försäkra min hoj btw.

Ulvheden skrev:
If vill ha 33´för hel/helår för min -01a, hamnar på 18´halv/helår.

De har det billigaste priset för mig så jag kommer nog att nappa här iår igen!

Ärligt lägger du 33.000 i försäkring???? :7peta

Säsongen som gick (Håller fortfarande på) betalade jag ca 22000:- Hel/Hel .... Och då står hojen på mig.

Nej, jag tar halv för 18´men det blir ju inte så mycket eftersom jag betalar månadsvis & endast för de månader som jag kör, sen är det avställning som gäller!

Förra året betalade jag 24´hel/helår för lillgixxern men nu har man flyttat till större stad så då för man gå ner till halv! :(

Marals76 skrev:
Ärligt lägger du 33.000 i försäkring???? :7peta

fy fasen å här sitter man o gnäller över hälften.
Jag skulle inte kunna motivera en kostnad på 20 papp per halvår för att åka hoj.
Då åkte jag nåt billigare helt enkelt.
Det är kul men inte riktigt så kul.

Det blir ju inte riktigt 20 papp, kostar ca 1600kr/mån de månader man kör.... blir väl någonstans runt 8000kr för de månaderna man kör!

Bara att bita i det sura om man vill ha roligt! :näsblod

Silwer skrev:
fy fasen å här sitter man o gnäller över hälften.
Jag skulle inte kunna motivera en kostnad på 20 papp per halvår för att åka hoj.
Då åkte jag nåt billigare helt enkelt.
Det är kul men inte riktigt så kul.

Yamaha power insurance, betalar strax under 9 kkr hel/hel men då kan jag inte ställa av hojen. Ifjol ville de ha drygt 3 kkr för halvförsäkring. Hojen är en R1 -03, bor i Umeå (vilken zon är det?), 29 år (snart gubbjävel fyller 30 om 2 månader :( ). Ska tilläggas att man kan välja självrisk, jag valde den högre för att få lägre premie. Ett tips kan vara att samla försäkringarna på ett och samma ställe brukar bli ett annat förhandlingsläge då.

Ulvheden skrev:
Nej, jag tar halv för 18´men det blir ju inte så mycket eftersom jag betalar månadsvis & endast för de månader som jag kör, sen är det avställning som gäller!

Förra året betalade jag 24´hel/helår för lillgixxern men nu har man flyttat till större stad så då för man gå ner till halv! :(

Blev slutnotan på 24 papp det året eller blev det med mindre med avställning osv?

Är det någon som har uppgifter på hur mycket det kan kosta ungefär att försäkra om man ställer av hojen (sporthoj, 600kubik) direkt när man inte kör? Jag vet att det är väldigt individuellt beronde på ålder, var man bor osv. Jag är mer ute efter hur stor skillnad det blir från att försäkra som vanligt.

jag lider med er , jag betalar 4800 hel + helår men så bor jag mitt ute i obygden

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman