Ulvheden
Äntligen med hoj igen :)
Nej nej, slutnotan blev inte 24 papp, det var om jag skulle haft den påställd hela året!
Det brukar landa någonstans runt 8 papp. Fast iår så kommer det att landa runt samma summa trots att jag gått ner till halv försäkring, har ju flyttat till lite större stad!
Har ingen betydelse om du har en 600 eller 1000, samma premie.... klass 7 på båda! Fast när jag kollade pris på en ny -04 så hade de skaffat en "klass 8" för de nya hojarna hos If...... skulle kosta mig 53 papp hel/helår om jag köpt en ny gixxer 1000.
Man får ha en lite äldre hoj & köra med halv helt enkelt!
Det brukar landa någonstans runt 8 papp. Fast iår så kommer det att landa runt samma summa trots att jag gått ner till halv försäkring, har ju flyttat till lite större stad!
Har ingen betydelse om du har en 600 eller 1000, samma premie.... klass 7 på båda! Fast när jag kollade pris på en ny -04 så hade de skaffat en "klass 8" för de nya hojarna hos If...... skulle kosta mig 53 papp hel/helår om jag köpt en ny gixxer 1000.
Man får ha en lite äldre hoj & köra med halv helt enkelt!

Tompalino skrev:Blev slutnotan på 24 papp det året eller blev det med mindre med avställning osv?
Är det någon som har uppgifter på hur mycket det kan kosta ungefär att försäkra om man ställer av hojen (sporthoj, 600kubik) direkt när man inte kör? Jag vet att det är väldigt individuellt beronde på ålder, var man bor osv. Jag är mer ute efter hur stor skillnad det blir från att försäkra som vanligt.