försäkringspremie ninja 250r?

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
Nån som har en aning om försäkringspremier för nya ninja 250r? Anledningen att jag frågar är för jag inte har nåt regnr att kolla med o vill veta om det är billigare än typ sporthojar från mitten av 90-talet...

Hej. Har kollat alla på blocket. Ingen av de är reggade o går att kolla. Har testat både trygg hansa o lf.
Tyvärr...
Förstår att det inte går att kolla exakt, men vissa bör veta om det ligger högre än typ gsx-r 750 från 93.

Bilsport & MC har en sån där tjänst där man inte behöver regnummer och skit, kolla där.

Bilsport & MC har en sån där tjänst där man inte behöver regnummer och skit, kolla där.

men deras tjänst är helt fucked... Alla mc äldre än 20 år kostar för mig 1644 i hel och 17000 i halv. Denna skulle kosta 7000 i halv, men jag vill veta vad den kostar i trafik och i hel. Dessutom vet jag att vissa har betalt runt 4 för hel när de varit nåt år äldre o haft kk i ett år...
Så tyvärr funkar inte bilsport o mc's tjänst. Iaf visar den inte konkurrenskraftiga priser. Tack ändå för tipset.

men deras tjänst är helt fucked... Alla mc äldre än 20 år kostar för mig 1644 i hel och 17000 i halv. Denna skulle kosta 7000 i halv, men jag vill veta vad den kostar i trafik och i hel. Dessutom vet jag att vissa har betalt runt 4 för hel när de varit nåt år äldre o haft kk i ett år...
Så tyvärr funkar inte bilsport o mc's tjänst. Iaf visar den inte konkurrenskraftiga priser. Tack ändå för tipset.

1644 är väl konkurenskraftigt?
Det är helförsäkring/Classica, varför skulle man vilja ha en halvförsäkring på en hoj som uppfyller kraven på classica?
Försöker du ta något annat än classica (exvis halvförsäkring) så går dom på cc och då blir det direkt dyrt.

ja det e juh dumt att betala lite eller vad? bättre att ta en halv eller trafik som e dyrare :huvet :confused:

men seriöst, inte för att va dryg, men är ni lika fulla som jag? :D
Jag menar att 17k för en 25 år gammal hoj i halv är inte konkurrenskraftigt. Därför litar jag inte på deras halv-priser. Jag vill veta vad trafik och hel kostar för en 09 ninja 250 kostar ungefär. Om det handlar om 3k för en med nytt kk eller om det handlar om 10k.

Det finns miljardvis med såna här trådar, och slutsatsen i alla (även om TS inte alltid har fattat det alla gånger :rolleyes: ) är att premien är individuell, ägarens ålder, antal år med körkort, skadefria år, bostadsort, boendeform, hur hojen förvaras, klädsel vid körning, typ av hoj, cc, årsmodell, månfasen när man ringer, andra försäkringar i samma bolag osv spelar in. Därför är det helt omöjligt för oss att sitta å gissa vad det skulle kosta för dig.
Det finns bara ett enda svar: Ring runt och kolla! :fakta Eller ska vi göra det åt dig också? :va

lite off topic

En nyfiken fråga: vad blir det för toppfart på en sådan hoj?
står en sån i garaget, ser ut att gå fort, men vilka prestanda kan man förvänta sig?

enligt bilsport & mc så är priset för mig på en Ninja 250 4100:-/hel, 3005:-/halv med SMC rabatt. så fick du ett pris ivf

Last edited:
Det finns miljardvis med såna här trådar, och slutsatsen i alla (även om TS inte alltid har fattat det alla gånger :rolleyes: ) är att premien är individuell, ägarens ålder, antal år med körkort, skadefria år, bostadsort, boendeform, hur hojen förvaras, klädsel vid körning, typ av hoj, cc, årsmodell, månfasen när man ringer, andra försäkringar i samma bolag osv spelar in. Därför är det helt omöjligt för oss att sitta å gissa vad det skulle kosta för dig.
Det finns bara ett enda svar: Ring runt och kolla! :fakta Eller ska vi göra det åt dig också? :va

Men det går inte ringa om man inte har nåt regnr. Och jag förstår att det är individuellt, men det finns ändå ramar. Man kan inte komma o säga att en r1 helförsäkrad för en 21-åring med nytt kk kommer kosta 1000 kr per år, eller hur?
Man har alltid nån fingervisning. Man bör veta om den är dyrare än en gixxer 750 -93 exempelvis. Vill alltså veta om det går att äga en sån som nybörjare eftersom den har låg effekt och är mellanhoj, eller om premien är skitdyr då den är ny.

kristian: Tack för svaret. Hur gammal är du o hur länge har du haft kk? Så får man sig en bild av det.

Men det går inte ringa om man inte har nåt regnr. Och jag förstår att det är individuellt, men det finns ändå ramar. Man kan inte komma o säga att en r1 helförsäkrad för en 21-åring med nytt kk kommer kosta 1000 kr per år, eller hur?
Man har alltid nån fingervisning. Man bör veta om den är dyrare än en gixxer 750 -93 exempelvis. Vill alltså veta om det går att äga en sån som nybörjare eftersom den har låg effekt och är mellanhoj, eller om premien är skitdyr då den är ny.

kristian: Tack för svaret. Hur gammal är du o hur länge har du haft kk? Så får man sig en bild av det.
inga problem. jag är 32år och tog kortet´08. men bor juh i Göteborg så det trycker väl upp premien lite med. Tror Bilsport&MC är billigast på kawa. tror de har avtal. är ivf så med min ER-6F

8.000 för halv fick jag på bilsport & MC. Tyckte det lät lite dyrt, men jaja, får se längre fram. Läste att man fick ett års vagnskada på nya kawas.
Tack

Har äntligen hittat ett regnr.

Hos Länsförsäkringar skulle det kosta:
Trafik 4426/år
Halv 6750/år

Jag är 22 år o har inte kk.
Så då vet andra om de med undrar...

Vill du komma undan riktigt billigt så köp en sporthoj som är 20år+ då är det juh bara ca1600:-/hel. billigt alternativ att börja med ivf och hojen brukar juh behålla sitt värde.

Jag betalar för min ER-6F 3907:-/hel första året och sedan 5292:-/hel efter det. känns rätt prisvärt och bra :)

Last edited:
Vill du komma undan riktigt billigt så köp en sporthoj som är 20år+ då är det juh bara ca1600:-/hel. billigt alternativ att börja med ivf och hojen brukar juh behålla sitt värde.

Jag betalar för min ER-6F 3907:-/hel första året och sedan 5292:-/hel efter det. känns rätt prisvärt och bra :)

Gäller tyvärr bara om man kan förvara dem i garage nattetid vilket jag inte har möjlighet till just nu (Vill flytta!!!).
men när försäkringen kostar ganska exakt samma för ninja 250r och för typ en gsxr750 -93, så blir man osäker. Enda som talar för den tidigare är att den är ny, men den är dyrare i inköp och säkert inte lika rolig...

Gäller tyvärr bara om man kan förvara dem i garage nattetid vilket jag inte har möjlighet till just nu (Vill flytta!!!).
men när försäkringen kostar ganska exakt samma för ninja 250r och för typ en gsxr750 -93, så blir man osäker. Enda som talar för den tidigare är att den är ny, men den är dyrare i inköp och säkert inte lika rolig...

jag har en kompis som inte har sin inlåst och han har classica försäkring han har den på sin innergård bara.. det var tydligen ok så länge man inte såg den ifrån utsidan sa de.. är inte ens lås på gårdsdörren

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka