(19 kW)
25 komma "någonting" hästar är det i den.![]()
och den toppar 150-160...![]()
My bad.... man får alltså investera i turbo om man ska nå dom 40

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
(19 kW)
jag har en kompis som inte har sin inlåst och han har classica försäkring han har den på sin innergård bara.. det var tydligen ok så länge man inte såg den ifrån utsidan sa de.. är inte ens lås på gårdsdörren
(19 kW)
Den ska ha 33hk enligt t.ex. Fastbikes, troligen för att klara av mellanbegränsningen.
http://www.fastbikes.se/index.php?o...aki-ninja-250r-&catid=40:provkoert&Itemid=132
Gäller tyvärr bara om man kan förvara dem i garage nattetid vilket jag inte har möjlighet till just nu (Vill flytta!!!).
men när försäkringen kostar ganska exakt samma för ninja 250r och för typ en gsxr750 -93, så blir man osäker. Enda som talar för den tidigare är att den är ny, men den är dyrare i inköp och säkert inte lika rolig...
Lite tankar...
Pratar man om -93 så är ju inte steget långt till en -89 och då är det Classica![]()
Jag gick den vägen och har en FZR1000 (föregångare till R1).
Antar att det blir körkort A1 för dig eller hur var det nu? Då skulle man automatiskt rekommendera typ en FZR600 el dyl samt mellanklassregga. Dessa gamla hojar går mer än tillräckligt för första hoj och tappar marginellt med värde i jämförelse med en brand spanking new. Sen är det ju andra ägandekostnader som just försäkring.
Jag betalar 1600 hel/hel och 200nått i vägskatt, dvs 1800 kr för ett års sporthojägande. Sitter R1-bak och Thunderacetank på den nu och i vinter ska R7-kåpor på fram. 145 hk duger för nu...![]()
Köper du en ny hoj för typ 70' kr så är den väl värd kanske 55' om ett år. Det är en ren månadskostnad på över 1000 kr innan försäkring.
Köper du en gammal skorv som en annan för 16' kr och säljer den efter två år har den samma värde
Det hela är ju till sist en prioriteringsfråga. Har man hyffsad lön och vill åka det senaste ska man ju givetsvis göra det!
Lite tankar...
...Sitter R1-bak och Thunderacetank på den nu och i vinter ska R7-kåpor på fram. 145 hk duger för nu...![]()
Hur står den här sig prestandamässigt och prismässigt mot tex en ostrypt Aprilia RS125?
My bad.... man får alltså investera i turbo om man ska nå dom 40![]()
Vet inte hur aprilian har det, men denna har 25 hk, toppfart 170.
0-100 går på dryga 7 enligt nåt test jag såg på youtube. 0-75 va snabbt, men sen tog det fan tid!
Kostar 40.900 ny
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti