Okej.. Gör det någon skillnad om min far faktiskt skulle köra den några gånger?? (han lär ju inte köra mer än mej på långa väger dock...) Hur tar ett försäkringsbolag reda på vem som är den huvudsaklige ägaren om en olycka skulle inträffa? Åker dem hem till en och ber farsan köra hojen då eller?
Försäkra så och kör, skit i alla försäkringsmoralister härinne, skall man vara så noga på den biten, får man rannsaka sig själv i allt.
Jag ringde o jämförde en gång med att ställa försäkring på min far o på mig i pris, fick som svar "SÅ KAN MAN INTE GÖRA" va sa jag??? ifrågasatte till försäkringskillen, om min far äger en hoj och har en försäkring som det är ok att låna ut hojen på att jag inte får köra den då?? nejaaaaa blev svaret.
Så länge inget händer kommer ingen ifrågasätta din försäkring om den står på dig el din far, sen finns det risk för förhöjd självrisk givetsvis, kolla upp så din far inte har en försäkring där ENBART han får köra.
På mig bara försäkringsmoralister!

Många verkar tycka det är så hemskt när man gör så då det gäller mc, detta "fusk" är nog långt, långt långt värre vad det gäller bilar, kolla alla som äger eller är huvudsakliga brukaren på bilen, så står den på mamma, pappa fan och hans moster. Snarare regel än undantag.
Så godkänner försäkringsbolaget detta, så glöm denna tråd.