Försäkringsfråga.

Magoo

Streetfucker
Gick med
27 Sep 2005
Hoj
Tomt på lagret för tillfället
Tack.. Jag vet att det finns ett forum för försäkringsfrågor.. Tror dock att jag får svar snabbare här.

Fråga: Om jag ställer av hojen, måste den då vara försäkrad?? Tänker mest på Trafikförsäkringsföreningens trevliga brev...:tomten

Mvh//Mange

Magoo skrev:
2390131 Tack.. Jag vet att det finns ett forum för försäkringsfrågor.. Tror dock att jag får svar snabbare här.

Fråga: Om jag ställer av hojen, måste den då vara försäkrad?? Tänker mest på Trafikförsäkringsföreningens trevliga brev...:tomten

Mvh//Mange

nej..

Magoo skrev:
2390131 Tack.. Jag vet att det finns ett forum för försäkringsfrågor.. Tror dock att jag får svar snabbare här.

Mvh//Mange

Nej men en garage försäkring är billig! ( täcker mot stöld och brand ) betalade 150.- / månad tror jag när jag hade min 600rr

semper skrev:

Tackar

Cervantes skrev:
2390192 Nej men en garage försäkring är billig! ( täcker mot stöld och brand ) betalade 150.- / månad tror jag när jag hade min 600rr

De e sant.. Men täcks inte det av hemförsäkringen om den står i garage eller som i mitt fall en låst vedbod... :tungan

Last edited:
Magoo skrev:
2390196De e sant.. Men täcks inte det av hemförsäkringen om den står i garage eller som i mitt fall en låst vedbod... :tungan
Kolla upp så det är ok att ha motorfordon i det utrymmet, var snack om att hemförsäkringen inte gällde om man hade hojen i lägenheten t.ex... Kan vara värt att kika.

Blomquist #14 skrev:
2390204 Kolla upp så det är ok att ha motorfordon i det utrymmet, var snack om att hemförsäkringen inte gällde om man hade hojen i lägenheten t.ex... Kan vara värt att kika.

Får göra det..

Tackar för alla svar:tummenupp

Magoo skrev:
2390196 Tackar

De e sant.. Men täcks inte det av hemförsäkringen om den står i garage eller som i mitt fall en låst vedbod... :tungan

Vågar med största sannorlikhet säga att den inte gör det! Fåga själv f-bolaget i vintras.. och då hade jag hojjen i vardagsrummet :D

Cervantes skrev:
2390398 Vågar med största sannorlikhet säga att den inte gör det! Fåga själv f-bolaget i vintras.. och då hade jag hojjen i vardagsrummet :D

O shit.. där ser man.. ja då lär jag kolla det.. Får hoppas att min vedbod är bättre (säkrare) än ditt vardagsrum...:tungan

Skoja..:tummenupp
Tack

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma