Försäkringsfråga.

Magoo

Streetfucker
Gick med
27 Sep 2005
Ort
Skogen, Uppsala city
Hoj
Tomt på lagret för tillfället
Tack.. Jag vet att det finns ett forum för försäkringsfrågor.. Tror dock att jag får svar snabbare här.

Fråga: Om jag ställer av hojen, måste den då vara försäkrad?? Tänker mest på Trafikförsäkringsföreningens trevliga brev...:tomten

Mvh//Mange
 
Magoo skrev:
2390131 Tack.. Jag vet att det finns ett forum för försäkringsfrågor.. Tror dock att jag får svar snabbare här.

Fråga: Om jag ställer av hojen, måste den då vara försäkrad?? Tänker mest på Trafikförsäkringsföreningens trevliga brev...:tomten

Mvh//Mange

nej..
 
Magoo skrev:
2390131 Tack.. Jag vet att det finns ett forum för försäkringsfrågor.. Tror dock att jag får svar snabbare här.

Fråga: Om jag ställer av hojen, måste den då vara försäkrad?? Tänker mest på Trafikförsäkringsföreningens trevliga brev...:tomten

Mvh//Mange

Nej men en garage försäkring är billig! ( täcker mot stöld och brand ) betalade 150.- / månad tror jag när jag hade min 600rr
 
semper skrev:

Tackar

Cervantes skrev:
2390192 Nej men en garage försäkring är billig! ( täcker mot stöld och brand ) betalade 150.- / månad tror jag när jag hade min 600rr


De e sant.. Men täcks inte det av hemförsäkringen om den står i garage eller som i mitt fall en låst vedbod... :tungan
 
Last edited:
Magoo skrev:
2390196De e sant.. Men täcks inte det av hemförsäkringen om den står i garage eller som i mitt fall en låst vedbod... :tungan
Kolla upp så det är ok att ha motorfordon i det utrymmet, var snack om att hemförsäkringen inte gällde om man hade hojen i lägenheten t.ex... Kan vara värt att kika.
 
Blomquist #14 skrev:
2390204 Kolla upp så det är ok att ha motorfordon i det utrymmet, var snack om att hemförsäkringen inte gällde om man hade hojen i lägenheten t.ex... Kan vara värt att kika.


Får göra det..

Tackar för alla svar:tummenupp
 
Magoo skrev:
2390196 Tackar

De e sant.. Men täcks inte det av hemförsäkringen om den står i garage eller som i mitt fall en låst vedbod... :tungan

Vågar med största sannorlikhet säga att den inte gör det! Fåga själv f-bolaget i vintras.. och då hade jag hojjen i vardagsrummet :D
 
Cervantes skrev:
2390398 Vågar med största sannorlikhet säga att den inte gör det! Fåga själv f-bolaget i vintras.. och då hade jag hojjen i vardagsrummet :D


O shit.. där ser man.. ja då lär jag kolla det.. Får hoppas att min vedbod är bättre (säkrare) än ditt vardagsrum...:tungan

Skoja..:tummenupp
Tack
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top