HarryH
Ny medlem
Hej allihopa, mitt första inlägg i detta forum. Kan berätta snabbt om mig själv, 20 år gammal och skattad lycklig för dubbla nationaliteter då jag tagit körkort utomlands där inga "mellanklass" hojar finns och vid översättningen till svenskt körkort så blir det fullständigt A körkort. Så jag kan köra 25+kw utan och vara olaglig på något sätt.
Så till min fråga.. Jag undrar vad som skulle vara billigast för mig om jag skulle välja o byta hoj.
Vad går försäkringsbolagen efter? ursprunglig kw eller registrerad kw? årsmodell? rakfyra/vmotor? J
Alla tips går hem.
Vill egentligen inte köra olagligt men det gör jag redan idag. Polisen kan inte göra ngt åt det däremot måste jag strypa inför besiktning. Vad händer om jag mot förmodan kraschar?
Kör idag ducati 600 -98 "23kw" har ca 40 egentligen, 5423:- hel/hel genom länsförsäkringar
Kollade upp med en 2001:a monster 600 på 40 Kw och försäkringen skulle ligga på 11.750 :-
Kollade upp en 929 fireblade häromdagen 25kw reggad o resultat var 6000 +/- hel/hel
Däremot en 2006 model kawa er-6n ligger på över 10.000 i försäkring.. Inköpspris ca 40, helt orimligt
Så till min fråga.. Jag undrar vad som skulle vara billigast för mig om jag skulle välja o byta hoj.
Vad går försäkringsbolagen efter? ursprunglig kw eller registrerad kw? årsmodell? rakfyra/vmotor? J
Alla tips går hem.
Vill egentligen inte köra olagligt men det gör jag redan idag. Polisen kan inte göra ngt åt det däremot måste jag strypa inför besiktning. Vad händer om jag mot förmodan kraschar?
Kör idag ducati 600 -98 "23kw" har ca 40 egentligen, 5423:- hel/hel genom länsförsäkringar
Kollade upp med en 2001:a monster 600 på 40 Kw och försäkringen skulle ligga på 11.750 :-
Kollade upp en 929 fireblade häromdagen 25kw reggad o resultat var 6000 +/- hel/hel
Däremot en 2006 model kawa er-6n ligger på över 10.000 i försäkring.. Inköpspris ca 40, helt orimligt