Försäkrings frågor!

Madrock

Road slickers
Gick med
18 Jul 2006
Hoj
Yamaha MT-09 2016
Hej Tänkte starta en tråd med försäkrings frågor så alla kan skriva i samma istället för en för rs en för nsr en för cbr m.m... Själv undrar jag vad en försäkring på en Honda Ns 125 F Går på? (halvår)

Madrock skrev:
2387190 Hej Tänkte starta en tråd med försäkrings frågor så alla kan skriva i samma istället för en för rs en för nsr en för cbr m.m... Själv undrar jag vad en försäkring på en Honda Ns 125 F Går på? (halvår)
Beror på vart du bor, om du ska skenförsäkra eller inte och lite annat om din motorcykel.
Ring och fråga istället så får du allt svart på vitt.

Lyfalix skrev:
2387368 vad skulle det kossta ur pappers vinkel (försäkringar och sånt) att köra mc året runt?
Det kostar lite mer än våra dt50 iaf^^ Såg att du körde en dt50 mx^^ Harru någe omgjort på den eller e den orginal med kåpor och sånt^^ (har som du kanske fårståt en likadan med lite styling på)

jo, att det kostar mer än tdn fattar jag, men ca? är 1386 för 86ans 125a eller 50?

just ja, jag kör helt orginal, ända som är gort är att jag inte har några back kåpor (sat inga där när jag fick den) och rätta filtret är bårta så dämparn syns och så sitter det ett konfilter där(orginal filtret flög i bitar). och det sitter en 16,5mm föge (satt oxå där när jag fick den).

men för övrigt så går den som en dt brukar, tro fast och startar alltid, men är grymt tråkig på alla sett

Last edited:
Lyfalix skrev:
2390211 jo, att det kostar mer än tdn fattar jag, men ca? är 1386 för 86ans 125a eller 50?

just ja, jag kör helt orginal, ända som är gort är att jag inte har några back kåpor (sat inga där när jag fick den) och rätta filtret är bårta så dämparn syns och så sitter det ett konfilter där(orginal filtret flög i bitar). och det sitter en 16,5mm föge (satt oxå där när jag fick den).

men för övrigt så går den som en dt brukar, tro fast och startar alltid, men är grymt tråkig på alla sett
Det e min hoj som e 88:P Dt:n e en 93:a. Vaddå för bakåpor? menar du dom undet sadeln? Hur snabbt går den? Vill du ha bättre drag i den Böj upp menbranet (reedventilen). hehe Och btw helt orginal e det ju inte om du har 16.5mm och sportluftfilter:P Du kan väl fixa lite bilder på den^^ :D :tummenupp :yoparty

philsson skrev:
2388618 Du råkar ha en 88a annars kostar en 86a 1386kr hel/hel hos bilsport & MC
Thx for the info

Last edited:
om du nu skapar en tråd för att du vill ha alla försäkringsfrågor i. så är dt väl inte så klyftigt att sitta o skriva massa o,t ?.

förövrigt: www.moppenet.com

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...