Försäkringar Vtwin VS Rad4

• Thread starter Thread starter Kay
  • Start date Start date

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Jag har fått för mig att det är billigare med försäkring på Vtwinnar än rad4or. Exempelvis TL1000R, billigare än R1? Är det pga effektskilnaden det är så, endast?

Eller Duccar är också ganska billiga... Hur pass mycket skiljer det?

lite effekt o mkt vikt.. helt klart därför.. :p ;)

nee jag vet faktiskt inte.. tror dock inte att duccar e så billiga i försäkring.. alla kl 7 hojar kostar väl typ lika mkt att försäkra.. sen att ducati mäter sin effekt på annat sätt gör väl att de blir en lägre sifra på pappert.. (men som mer stämmer överrens med verkligheten..) på de sättet blir de väl nån krona billigare försäkring.. kan ju göra ganska mkt på dom duccar som ligger på gränsen.. o hamnar i kl 6 istället..

Klass 7 är väl alltid klass 7 oavsett hur många cylindrar och i vilken vinkel de är.

Man ska inte stirra sig blind på klassindelningarna. Det är ett jävla lotteri med försäkringar. Min förra hoj kostade hälften hos det billigaste bolaget jämfört med det näst billigaste. Ring och kolla är det enda vettiga tips som finns att ge. Har du tur får du en superbra premie och då är det bara att slå till.

Dags att ändra på klassindelningarna kanske? Tycker inte att min hoj som har mycket lägre effekt/vikt förhållande än de nyaste raketerna borde ligga i samma försäkringsklass, men det gör den...

När jag kollade med IF så blev min 998'a mycket dyrare än 748'an.
Båda låg i klass 7 men kundtjänst menade att gick efter effekt/vikt förhållandet och därför blev det dyrare.
Han testade att sätta samma kw på 998'an som 748'an och då fick de samma premie.
Så på IF beror det också på vilken effekt och vikt hojen har, inte bara vilken klass den ligger i.

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back