försäkring R1 98/01

jasmine skrev:
R1-98 o 01.Var hittar man bra försäkringar till dom?

Man vafan!? Orka ring själv! :död

Det är ju helt individuellt vad som är bäst för dig föffan. Vart du bor, hur länge KK, osv osv osv...

Har du tur så kan du få 98:an billig. Det är nämligen inte ifört i bilreg. att den var strypt. Det är bara att ringa runt... If är bra för mig.

r1-98

PMR skrev:
Har du tur så kan du få 98:an billig. Det är nämligen inte ifört i bilreg. att den var strypt. Det är bara att ringa runt... If är bra för mig.
Har du något namn på IF

Försäkring R1

jasmine skrev:
Har du något namn på IF
Hej,är ca 10min färsk medlem,har ställt samma fråga/or som du,tycker bara att du fått många otacksamma svar,på en sida där jag tycker man ska hjälpa varandra med erfarenheter till oss som är nya i "gamet"./Lovar att hjälpa dig om jag får ngt svar!/Walleskydive :tummenupp

Problemet kan ju dock vara att det är Jä*** individuellt med försäkringar vissa får bra från IF vissa från Länsförsäkringar , det är bara att göra som alla andra ring runt å kolla upp försäkringar , ta reg nummer på R1:or från olika år sen kolla dom bara!? nån polare , nån på sport hoj eller din hoj handlare?
kanske nått bra tips iaf! :fyllisar

mvh Mar

Hur långt är ett snöre????

Men allvarligt talat,den enda som kan ge svaret på din fråga
är du själv när du ringt alla bolag o frågat!
Jobbigt men tyvärr sant,det finns ingen genväg,lycka till :fakta

.

Man börjar med att söka för de frågorna har ställts hur många gånger som helst. MAN MÅSTE RINGA OCH KOLLA SJÄLV. Är det en 98 så kan man komma billigare undan för att det är en "gammal" hoj = äldre än fem år. Spelar ingen roll om folk i ungefär samma ålder i ungefär samma område med ungefär likadan hoj har fått en viss premie hos nåt bolag.

Själv har jag If. 36' helår/helf. 33 år, kk 3 år i Stockholms innerstad men du kan få vad fan som helst så RING. :)

walleskydive skrev:
Hej,är ca 10min färsk medlem,har ställt samma fråga/or som du,tycker bara att du fått många otacksamma svar,på en sida där jag tycker man ska hjälpa varandra med erfarenheter till oss som är nya i "gamet"./Lovar att hjälpa dig om jag får ngt svar!/Walleskydive :tummenupp

Försäkrings frågan!

Tackar för era uppriktiga svar!Fattar att jag måste ringa själv,men undrade lite över ca priser+reg nr,skall man ha halv el hel,end trafik eller skall morfar 89 stå för den,det ligger dock runt 15000 för mig på en Zx-9-99,hel(Folksam),kan fixa till den en del om man vurpar för,15-20-30,beronde på skada jämfört med end trafikförsäkring.Lägger mig o slaggar nu,men svara järna,hoppas att de fixar sig YasmineR1/Walleskydive!

Skenförsäkra gör man inte. Och gör man det så kan man lika gärna köra oförsäkrat för risken är stor att man inte får ut nånting. Väldigt schysst att morfar ska ljuga om varför han är oskadd men har en skkrotad R1:a som han vill ha ut pengar för.

walleskydive skrev:
eller skall morfar 89 stå för denQUOTE]

Jag(28 år) betalar i zon 2 Linköping 4700:- för halv/halv dvs ca 780:-/mån för en R1-98. Har haft kortet sedan 125 cc tiden.

Edit, Folksam. TH var billigare över året men tar högre premie dom månader man kör, så därför valde jag Folksam för då får man köra bana också!

MVH Martin

Södertälje, körkort 3år, 23 bast, r1 -04, billigaste jag kunde hitta 89.900kr hel/ helår, sviiinddyrt att bo i tälje med R1...

Nicke skrev:
Skenförsäkra gör man inte. Och gör man det så kan man lika gärna köra oförsäkrat för risken är stor att man inte får ut nånting. Väldigt schysst att morfar ska ljuga om varför han är oskadd men har en skkrotad R1:a som han vill ha ut pengar för.

walleskydive skrev:
eller skall morfar 89 stå för denQUOTE]

Även om morfar står som ägare på hojen så har han ju rätt att låna ut den och självklart gäller försäkrigen iallafall dock kan självrisken bli dyrare...

inte för att ja säger att de e rätt att skena!

Hur gör du då???
Käns väl så där att köra med trafik på en sådan schyst hoj

Donnie_R6 skrev:
Södertälje, körkort 3år, 23 bast, r1 -04, billigaste jag kunde hitta 89.900kr hel/ helår, sviiinddyrt att bo i tälje med R1...

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park