Försäkring mot böter

Nejm skrev:
Meddela gärna hur det gick och om det var något krongel med att få den betald! :)

Jag faxade in boten idag och båda killarna som driver företaget hörde av sig inom några timmar, den ena för att bekräfta mitt personnummer och den andra ville ha ett ocr-nummer från inbetalningskortet. Jag skulle få en bekräftning via mail när det var betalt och de skulle betala in det framåt kvällen sa de. Allt verkar stämma till fullo och de var väldigt trevliga och professionella. Jag skämdes lite när de ringde upp (jag är ju en dålig kund) men de hade inget konstigt att säga om saken.
Så om allt fungerar som det ska så kan jag rekommendera denna tjänst till alla er! Visst, man kanske "aldrig" kör för fort eller tror att man åker dit men en vacker dag kanske man har bråttom och då är pliten där med lasern/piloten och då är det väl investerade pengar. Jag menar, 30:- i månaden märks inte på något vis ens hos en student! :tummenupp

Jag vet inte om det var så förut, men nu verkar det gälla för a-klass också enligt hemsidan --> http://www.speeding.se/faq.asp längst ned nästan

Har fått ett mail från Speeding.se nu där det står att min bot på 1400:- är betald första möjliga bankdag, dvs 27/6 :tummenupp

MEN detta står även i mailet:
"Om detta var din andra böter under en 10-årsperiod så rekommenderar vi högsta försiktighet! Vid 3 fortkörningsböter återkallas oftast ditt körkort. Om myndigheterna återkallar ditt körkort eller att annan förseelse sker vid bötesföreläggandet utgår ingen utbetalning från Svenska Speeding."

När jag blev stoppad nu senast av farbror mc-polis så frågade jag honom som gällde. Jag fick en bot för drygt två månader sedan också, den var dock bara på 1000:- (102km/h på 90-väg). Han sa att om jag får en bot till inom en två-årsperiod så ryker TROLIGTVIS kortet efter ett otrevligt brev från länstyrelsen.
Men sen har jag även hört att det är varningar på fortkörning över 15km/h på 70-90-110 som gäller, under det är det grönt.

Någon som vet? Nu är jag nervös, blir jag av med kortet nu vid nästa fortkörning inom en tvåårs-period? 10år känns taget ur luften dock....
Blir galen om jag måste köra helt prickfritt i två år till, jag har ju lugnat mig litegrann och ligger inte mer än 20km/h för fort iaf. Mc-polisen sa att jag kunde hålla mig på 125km/h resten av vägen hem, då skulle jag klara mig från att bli stoppad :va

Dee_cati skrev:
Har fått ett mail från Speeding.se nu där det står att min bot på 1400:- är betald första möjliga bankdag, dvs 27/6 :tummenupp

MEN detta står även i mailet:
"Om detta var din andra böter under en 10-årsperiod så rekommenderar vi högsta försiktighet! Vid 3 fortkörningsböter återkallas oftast ditt körkort. Om myndigheterna återkallar ditt körkort eller att annan förseelse sker vid bötesföreläggandet utgår ingen utbetalning från Svenska Speeding."

När jag blev stoppad nu senast av farbror mc-polis så frågade jag honom som gällde. Jag fick en bot för drygt två månader sedan också, den var dock bara på 1000:- (102km/h på 90-väg). Han sa att om jag får en bot till inom en två-årsperiod så ryker TROLIGTVIS kortet efter ett otrevligt brev från länstyrelsen.
Men sen har jag även hört att det är varningar på fortkörning över 15km/h på 70-90-110 som gäller, under det är det grönt.

Någon som vet? Nu är jag nervös, blir jag av med kortet nu vid nästa fortkörning inom en tvåårs-period? 10år känns taget ur luften dock....
Blir galen om jag måste köra helt prickfritt i två år till, jag har ju lugnat mig litegrann och ligger inte mer än 20km/h för fort iaf. Mc-polisen sa att jag kunde hålla mig på 125km/h resten av vägen hem, då skulle jag klara mig från att bli stoppad :va

Fick min 3.e bot nu på lika många år. Fick hemskickat en skriftlig varning att om jag körde för fort inom två år så blir jag av med kk. (typ i stora drag)

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park