Försäkring Ktm superduke 990

Kolla på en Honda VTR 1000 f från 90-talet. Går att köpa från 20 lök och uppåt. Borde va hyggligt billig i försäkring. Jag betalar 2600 helår, halvförs. Nu är jag en gammal gubbe (44) som haft kort i 23 år.

Okej, Ja du har ju helt klart fördelarna på din sida :) Vill helst ha en nyare hoj, Får kolla vidare helt enkelt :)

Kan va så, Men jag har ju ringt till dom ochdet hade med åldern att göra sa hon. Frågan är om man vågar ha en superduke halvförsäkrad eller om det är idiotiskt

Jag hade min halvförsäkrad från att den var äldre än 2 år.. En klotning kostar sällan en "hel" hoj, och med självrisker+premier som de är så måste man krascha rätt ofta för att det ska va värt det. Se till att lägga undan den där premien som en "kraschbudget" istället om du nu inte ska köpa nytt.

Har du kollat "helårsförsäkringar" eller bara tagit priset på en avställningsbar helförsäkring helår? 22k låter kanske mycket, men är den avställningsbar med en garageförsäkring för ett par hundra i månaden är det ju inte så mkt för att helförsäkra en sd.

Den kosta 18000:- helåret hondan

Har du kollat "helårsförsäkringar" eller bara tagit priset på en avställningsbar helförsäkring helår? 22k låter kanske mycket, men är den avställningsbar med en garageförsäkring för ett par hundra i månaden är det ju inte så mkt för att helförsäkra en sd.

Japp! kolla med folkam och där kosta den 1400:- månaden och 200 avställd, Så ca 9000:- om året. och det är ju skapligt, men nackdelen är ju den att det blir ju ändå hög månadskostnad.

Kolla SMT:n, den har gått ner i försäkringspremie i år. Fast det är ju inte riktigt vad du ville ha. (Men iallafall en LC8)

Last edited:
Ja Hua va dyrt att ha hoj när man e ung :rolleyes: Man blir ju riktigt glad att man är på g att bli Gubbe :D Tog Mc kort 1982 :va Oj Nu Lät jag Jätte gammal..Jag betalar 1800:- För min Ktm 990 Smt-12.. och 5700:- för min ktm 990 Smr-11. Helförsäkring/Helår.. De är ju bra billigt.. (Bilsport o Mc)

1400 i månaden helförsäkrat låter inte speciellt dyrt med nytaget/inget körkort och fortfarande rätt ung :D
Jag hamnar nästan där på en SD avställningsbart fast halvförsäkring (och då är jag mer än 10 år äldre). Va glad för att du inte bor i ZON 1 och räkna med att det kommer att kosta en del om man inte vill välja hoj efter premie.

Japp! kolla med folkam och där kosta den 1400:- månaden och 200 avställd, Så ca 9000:- om året. och det är ju skapligt, men nackdelen är ju den att det blir ju ändå hög månadskostnad.

SD 07:a. 1600kr/mån för hel och avställningsbar. 33 år, zon 1 Sthlm,
Kortet sen 31 juli. Skönt att kunna ställa av till vintern ;-)

SD 07:a. 1600kr/mån för hel och avställningsbar. 33 år, zon 1 Sthlm,
Kortet sen 31 juli. Skönt att kunna ställa av till vintern ;-)

Det är ju kanon, Jag fick faktiskt erbjudande från trygghansa om 1400:- månaden helförsäkrat och 250:- Avställ ingsförsäkring. Det måste ju vara jäkligt bra med tanke på att jag inte ens har körkortet än :banana

Ja Hua va dyrt att ha hoj när man e ung :rolleyes: Man blir ju riktigt glad att man är på g att bli Gubbe :D Tog Mc kort 1982 :va Oj Nu Lät jag Jätte gammal..Jag betalar 1800:- För min Ktm 990 Smt-12.. och 5700:- för min ktm 990 Smr-11. Helförsäkring/Helår.. De är ju bra billigt.. (Bilsport o Mc)

Hehe ja det finns helt klart fördelar med åldern :D

Förresten. Skulle nog inte rekommendera SD som övningskörningshoj. Jag har den förvisso som första hoj. Allt under 3000varv kräver tillpassning med koppling. Hojen är jäkligt mycket gas eller broms och det gör den bra men att öva konbanan njae. Fine när man kan men att lära sig på...

BMW F800R/S/ST bör inte kosta mer än ca 5000 för dig att helförsäkra på IF.

Förresten. Skulle nog inte rekommendera SD som övningskörningshoj. Jag har den förvisso som första hoj. Allt under 3000varv kräver tillpassning med koppling. Hojen är jäkligt mycket gas eller broms och det gör den bra men att öva konbanan njae. Fine när man kan men att lära sig på...

Okej, Lika bra att lära sig med något rejält :D Har kört cross innan så har ju lite teknik. Men jag kan tänka mig att den är lite klurig att köra innan man lär sig, Jag håller på och kollar lite på vad jag är intresserad av för hojjar, SD är ju favoriten, Sen har jag ävrn kollat lite på yamaha yzf 1000, det är även bra försäkring på den, dock är det 2 helt olika hojjar, Är lite orolig över att jag tröttnar på körställningen på en yzf.

Kolla hur mycket en gsx750 kostar att försäkra! Sen åker du och skäms i ett antal år så ska du se försäkringen är mycket mera fördelaktig i plånboken. Eller köp en hoj från tidigt 90-tal så hamnar du på under 1500 hos svedea.

Man ska inte skämmas när man kör Retro 750, man ska njuta av dom vilda 86 pållarna och totala avsaknaden av framhjulslyft. :D
Jag e 36, zon 1, haft hojkort sen urminnes tid och betalar 360kr månaden för halvförsäkring på Svedea. :yoparty
Och gsx750 är en mycket bra allroundhoj. Inte ngn bushoj alls men mycket trevlig att köra.
Speciellt i stadstrafik.

Lycka till med hojvalet.:tummenupp

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma