Försäkring kontra ägare?

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Benny skrev:
2171146 Men kan man inte "låna" sin farsas hoj när man vill hur mkt man vill då?
Isf, hur kan dem då bevisa att den är skenförsäkrad? :va
Du vet inte riktigt hur det går till märker jag. Dom säger nej och sen får du dra det till domstol alternativt komma med jävligt bra bevis på att det va farsans hoj. Jag känner flera stycken nu som torskat på skenförsäkringar, and I like it!
 

Benny

Gold Member
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
GSX-R 750
HanneZ skrev:
2173502 Du vet inte riktigt hur det går till märker jag. Dom säger nej och sen får du dra det till domstol alternativt komma med jävligt bra bevis på att det va farsans hoj. Jag känner flera stycken nu som torskat på skenförsäkringar, and I like it!


Haha, rätt uppfattat! Hade väl inte frågat annars? :)
Finns d bättre bevis än att han står som ägare till fordonet?

"Missförstå mig rätt" nu, jag är inte för skenförsäkringar.
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Benny skrev:
2174077 Haha, rätt uppfattat! Hade väl inte frågat annars? :)
Finns d bättre bevis än att han står som ägare till fordonet?

"Missförstå mig rätt" nu, jag är inte för skenförsäkringar.
Det hjälper dig knappast. Det är ju som sagt bara att skriva den på vem som helst. En enkel sak när den står på morsan t.ex. är ju att mamma får provköra hojen om den nu inte är skrot. Redan där kan man i de flesta fall glömma att få nån ersättning då morsan garanterat lär vägra att sätta sig på hojen.
 

Benny

Gold Member
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
GSX-R 750
HanneZ skrev:
2174088 Det hjälper dig knappast. Det är ju som sagt bara att skriva den på vem som helst. En enkel sak när den står på morsan t.ex. är ju att mamma får provköra hojen om den nu inte är skrot. Redan där kan man i de flesta fall glömma att få nån ersättning då morsan garanterat lär vägra att sätta sig på hojen.


Ja, helt klart. Men jag menar, finns ju faktiskt farsor som kör hoj.
Ja menar bara hur fasen kan dem från fall till fall avgöra va som är skenförsäkring eller inte? Eller råkar alla ut för ett stort NEJ från FB om dem råkar klota med farsans hoj?
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Benny skrev:
2174092 Ja, helt klart. Men jag menar, finns ju faktiskt farsor som kör hoj.
Ja menar bara hur fasen kan dem från fall till fall avgöra va som är skenförsäkring eller inte? Eller råkar alla ut för ett stort NEJ från FB om dem råkar klota med farsans hoj?
Nej men en del. Och det lär garanterat bli tjöt varje gång som en son kör omkull på farsans motorcykel. Speciellt om dom inte är skrivna på samma adress. Om man sen inte skött papper o annat "rätt" så är man körd, vilket är väldigt positivt.
 

Benny

Gold Member
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
GSX-R 750
HanneZ skrev:
2174095 Nej men en del. Och det lär garanterat bli tjöt varje gång som en son kör omkull på farsans motorcykel. Speciellt om dom inte är skrivna på samma adress. Om man sen inte skött papper o annat "rätt" så är man körd, vilket är väldigt positivt.


Ja det blir väl det. Och försäkringarna e ju höga av en anledning.
:död
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Jag ska inte gissa som de flesta utan berättar bara ett exempel ur verkligheten:

Min polare sålde en R1 till en kille som vurpade, den stod på hans farsa. Försäkringsbolaget ringer min polare och frågar vem som var och köpte hojen, han svarar sanningsenligt att det var grabben och de får ingen ersättning av bolaget.

Det kan skita sig så man måste ha koll på vad man gör, inte bara göra rätt enligt försäkringsbolagen och förbudsivrarna här på surgnällsporthoj.com.
 

Dicken32

Ny medlem
Gick med
31 May 2005
Ort
Borlänge
Hoj
zx9r
Men nu råkar det vara så att min mor har kört mc sedan hon var 16 och kör den här hojjen nu och då, så det lär inte bli några problem.
 

CaféRacer

Ny medlem
Gick med
4 Dec 2004
Ort
..
Hoj
..
crossenisse skrev:
2169326 Vilka patetiska människor det finns som inte har något bättre för sig än att bete sig illa över internet mot okända personer.

Moget!

Tack för hjälpen då vet jag!


Varför i helvete ska en 31 åring försäkra en 600:a på sin pappa?!??!?!?! Självklart blir det ju lite billigare men kom igen för FAN!! Finns tillräckligt med moppefukkon som åker runt på R-hojjar som står på föräldrarna!! Det gör de knappast billigare för oss andra ungdommar som försäkrar hojjen på oss själv!!!
Blir så jälva förbannad på skenförsäkringar!!!! :finger
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Dicken32 skrev:
2174138 Men nu råkar det vara så att min mor har kört mc sedan hon var 16 och kör den här hojjen nu och då, så det lär inte bli några problem.


Det kvittar, har hon inte betalt den och de får rätt på den infon, så kan de neka dig ersättning oavsett om morsan är stuntkung..
 

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Ort
Stockholm
Hoj
inge för tillf
Klabbe85 skrev:
2169340 Om du tänker lite längre så kommer du förhoppningsvis förstå varför!!

(Annars kan du alltid använda sökfunktionen och söka på skenförsäkring. Där har du många bra svar!)

det ses inte som skenförsäkring om ett flertal i samma hushåll kommer använda hojen! Sen vad ni outbilldade ser det som vet jag dock ej :fatta!
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Dicken32 skrev:
2174138 Men nu råkar det vara så att min mor har kört mc sedan hon var 16 och kör den här hojjen nu och då, så det lär inte bli några problem.
Ok, men du har skrivit ditt namn, när du fyller år, vart du bor, har bild på din hoj här på sh. Någon som ogillar detta kanske skickar den infon till alla försäkringsbolag samt vad du skrivit i denna tråden...
 

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Ort
Stockholm
Hoj
inge för tillf
CaféRacer skrev:
2174153 Varför i helvete ska en 31 åring försäkra en 600:a på sin pappa?!??!?!?! Självklart blir det ju lite billigare men kom igen för FAN!! Finns tillräckligt med moppefukkon som åker runt på R-hojjar som står på föräldrarna!! Det gör de knappast billigare för oss andra ungdommar som försäkrar hojjen på oss själv!!!
Blir så jälva förbannad på skenförsäkringar!!!! :finger

Detta är en typisk skenförsäkring!
 

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Ort
Stockholm
Hoj
inge för tillf
Zindelin skrev:
2170516 Själv kör man med en så kallad flytande försäkring = Betalar ingen försäkring, men självrisken ligger på mellan 10 000 och 20 000:- :tummenupp

Vad är det? :va

enhjuling skrev:
2171012 Det är ju fan att Ferrari Enzo är så dj-la dyra så man måste stjäla en om man skall kunna ha en sån.

Måste man?

HanneZ skrev:
2174174 :rofl :arsele :lol

Jo vi outbildade som faktiskt tog oss ur högstadiet förstår helt enkelt inte detta.

Precis vad jag menade! :tummenupp :rofl
 

Dicken32

Ny medlem
Gick med
31 May 2005
Ort
Borlänge
Hoj
zx9r
Har jag i något inlägg sagt att det inte är hon som betalat hojjen?
För det andra, kan någon bevisa att det är jag som sitter här och skriver? och inte någon som har bild på Morsans hojj och vet när jag fyller år och vill jävlas?
vill nån ringa fb så VARSÅGOD!
 

kraschandburn

www.varvstoppmc.se
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Gislaved
Hoj
Gsx-r 750 -00 Gul/svart/skrapad
Gör precis som du vill. Låt inte grabbarna här på SH bestämma vad du ska göra. Ta bara trafik och ställ den på din morsa eller farsa. Den blir ju inte mindre farlig för att den står på nån av dem. Ha bara med i åtanke att det kan bli strul vid eventuell olycka.
 

Klabbe85

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Linköping
Hoj
YZF R1-03, Speed Triple - 98 * SÅLD, GSX-R 750-96 * SÅLD, YZF750R-93 * SÅLD
kAtanAmAn skrev:
2174166 det ses inte som skenförsäkring om ett flertal i samma hushåll kommer använda hojen! Sen vad ni outbilldade ser det som vet jag dock ej :fatta!


Han skriver att han ska åka och hämta SIN hoj och skriva den på FARSAN!
Det tolkar jag som skenförsäkring!

Men sen är jag ju tyvärr outbildad och har självklart helt fel! :huvet
Tur att du som är så utbildad kan undervisa oss idioter! :tummenupp


:rolleyes: Suck!
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top