An3Azz
www.99riderz.com
Uppdaterad
Bara på skoj så ringde jag till försäkringsbolagen idag och kollade pris på en hoj jag skulle kunna tänka mig och köpa, dels pga stuket på den och nypriset. Det gäller alltså en Kawasaki Z750 försäkringsform hel/hel.
T-H: 24741:-
IF: 22900:-
Länets: 49000:-
Salus: 79900:- (exakt hojens nypris) :kocko
Bilsport&Mc: Vägrar och enligt kärringen så ligger både z750 och z1000 i klass sju
Sockenbolagen: 29000:-
Folksam: 41000:-
Tennant: 29000:- vägrar dessutom att ta halvförsäkrat samt trafikförsäkrat. (lr dom tar trafik men premien är samma som hel)
Jag bara undra hur dessa premier som Salus och Länets har kan motiveras, fan halva resp hela hojens pris i försäkring på ETT år....sen är det ju konstigt att det är så extremt dyrt eftersom modellen som är ny för i år har 0 i skadestatistik. På if var z1000 exakt lika dyr/billig o försäkra. uppdaterar imorrn med övriga bolag
Bara på skoj så ringde jag till försäkringsbolagen idag och kollade pris på en hoj jag skulle kunna tänka mig och köpa, dels pga stuket på den och nypriset. Det gäller alltså en Kawasaki Z750 försäkringsform hel/hel.
T-H: 24741:-
IF: 22900:-
Länets: 49000:-
Salus: 79900:- (exakt hojens nypris) :kocko
Bilsport&Mc: Vägrar och enligt kärringen så ligger både z750 och z1000 i klass sju
Sockenbolagen: 29000:-
Folksam: 41000:-
Tennant: 29000:- vägrar dessutom att ta halvförsäkrat samt trafikförsäkrat. (lr dom tar trafik men premien är samma som hel)
Jag bara undra hur dessa premier som Salus och Länets har kan motiveras, fan halva resp hela hojens pris i försäkring på ETT år....sen är det ju konstigt att det är så extremt dyrt eftersom modellen som är ny för i år har 0 i skadestatistik. På if var z1000 exakt lika dyr/billig o försäkra. uppdaterar imorrn med övriga bolag

Last edited: