Kollat försäkring idag!! Vilka priser!!

För skoj skull kollade jag igår upp vad en R1 -98 skulle kosta på mig.

7200 kr trafik/helår hos TH.

Då bör tilläggas att jag är 22 år, haft A-kort sedan 18 och bor i Eskilstuna centrum. Bor i lägenhet och har garageplats i delat garage.

Kommer till sommaren flytta till hus utanför stan med sambon och då blir det garanterat billigare.

Någon som vill sälja sin R1 98-99 eller ZX7R till mig? Maila isåfall på ken.lonnstrom@sobernet.nu

:yoparty

Last edited:
Människan kan delas in i två grupper. En som går före och uträttar något, och en som kommer efter och kritiserar.

OffT:

Naa fel... det finns de som försöker skämta också tyvär så förstår inte alla det :)

OnT:

Salu och LF brukar i regel va biligast men det finns helt klart undan tag..

Vad är det för fel att ta en "låna ut hojen försäkring" det finns ju speciella försäkringar där det står i avtalen att det är okej att låna ut hojen försäkringen gäller ändå. jag prövade att skriva nya hornet 600 07ans modell på farsan och det blev (har jag för mig) 2600kr hel/hel medans på mig 18 år körkort 2 år blev det över 10 papp för samma. och det är en hoj på 102hk/168kg

:corn

Vad är det för fel att ta en "låna ut hojen försäkring" det finns ju speciella försäkringar där det står i avtalen att det är okej att låna ut hojen försäkringen gäller ändå. jag prövade att skriva nya hornet 600 07ans modell på farsan och det blev (har jag för mig) 2600kr hel/hel medans på mig 18 år körkort 2 år blev det över 10 papp för samma. och det är en hoj på 102hk/168kg

Bor ni i samma hushåll/adress så kanske det går,vissa bolag går nog med på det.Men annars inte.

ska man ställa den på en "släkting" gäller det verkligen att kolla upp paragraferna ordentligt skulle det hända en olycka så är det de första dom kollar upp å försöker klara sig undan att punga ut nått på!!

Bor ni i samma hushåll/adress så kanske det går,vissa bolag går nog med på det.Men annars inte.

just nu är det lite sent men jag lovar att innan onsda ska jag hitta samma försäkring igen och länka ska du se det var en grå sida som hade ganska bra försäkrings kalkylator eller vad det nu heter. kommer tyvärr inte ihåg vad sidan hete.

när motorcykeln stod på farsan som är 50 år (senior) och haft mc kort i 32 år
så kunde man antingen välja senior försäkring men då fick han absolut inte låna ut hojen. sen kunde man ta basförsäkring eller liknande namn då stog det tydligt på första raden att denna försäkring gällde även om det inte var ägaren som använde fordonet.

lovar att kolla upp det. :arsele

Herrejösses...

Det här blir bara roligare o roligare för varje år.. :)

Jag tycker att det verkar rätt genomtänkt att köra trafikförsäkring på en helt ny hoj.. *not*

Bara för att man är prismedveten ska man inte vara dumsnål.

Jag vet inte vilket ni tyckr verkar smartast. OM olyckan skulle vara framme, o hojjen är bara skrot kvar. Då har du precis kastat 100k i sjön. Jag kastar hellre 25k i sjön än 100. Men det är bara jag.. ;-)

R1:a 06:a, 26 år, äger o brukar hojjen själv.

Folksam SMC Sporthojsförsäkring: 2099;- / månad för helförsäkring.

Det svider men överkomligt.

Herrejösses...

Det här blir bara roligare o roligare för varje år.. :)

Jag tycker att det verkar rätt genomtänkt att köra trafikförsäkring på en helt ny hoj.. *not*

Bara för att man är prismedveten ska man inte vara dumsnål.

Jag vet inte vilket ni tyckr verkar smartast. OM olyckan skulle vara framme, o hojjen är bara skrot kvar. Då har du precis kastat 100k i sjön. Jag kastar hellre 25k i sjön än 100. Men det är bara jag.. ;-)

R1:a 06:a, 26 år, äger o brukar hojjen själv.

Folksam SMC Sporthojsförsäkring: 2099;- / månad för helförsäkring.

Det svider men överkomligt.

Men om du inte kvaddar på fyra år har du ju redan pröjsat en hoj i bara försäkring, känns det bra? Du får ju inte glömma självrisken dvs minst 35000kr eller upp till 50000kr för att kvadda första säsongen... Har man en lite äldre hoj finns det ju inte många anledningar att ha helförsäkrat. Hade jag haft helförsäkring skulle årspremien+självrisk varit högre än värdet på hojen.:gnissla

Ja man kan ju konstatera att vi lever i ett märkligt land, man skulle kunna önska kanske att förs premien man skulle betala vore baserad på hur mkt trafik förselser man har eller dylikt ? så om man varit den som orsakat olyckor i trafiken bil, mc lastbil mm kan man ju få högre prermie och så tvärtom kanske... ????

Ja man kan ju konstatera att vi lever i ett märkligt land, man skulle kunna önska kanske att förs premien man skulle betala vore baserad på hur mkt trafik förselser man har eller dylikt ? så om man varit den som orsakat olyckor i trafiken bil, mc lastbil mm kan man ju få högre prermie och så tvärtom kanske... ????

Det har vi redan, kallas bonussystem/skadefria år. Funkar hyfsat vettigt men det tar inte hänsyn till vem som körde fordonet utan vem som ägde det. Har nämligen krockat med bil men eftersom den var registrerad på farsan var det hans bonus som försämrades.

Edit: Och ja, man tjänar på det redan från början eftersom det finns en bonusklass under den man hamnar i när man får sitt körkort.

R1!

För skoj skull kollade jag igår upp vad en R1 -98 skulle kosta på mig.

7200 kr trafik/helår hos TH.

Då bör tilläggas att jag är 22 år, haft A-kort sedan 18 och bor i Eskilstuna centrum. Bor i lägenhet och har garageplats i delat garage.

Kommer till sommaren flytta till hus utanför stan med sambon och då blir det garanterat billigare.

Någon som vill sälja sin R1 98-99 eller ZX7R till mig? Maila isåfall på ken.lonnstrom@sobernet.nu

:yoparty

TIPS: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=148890:tummenupp

just nu är det lite sent men jag lovar att innan onsda ska jag hitta samma försäkring igen och länka ska du se det var en grå sida som hade ganska bra försäkrings kalkylator eller vad det nu heter. kommer tyvärr inte ihåg vad sidan hete.

när motorcykeln stod på farsan som är 50 år (senior) och haft mc kort i 32 år
så kunde man antingen välja senior försäkring men då fick han absolut inte låna ut hojen. sen kunde man ta basförsäkring eller liknande namn då stog det tydligt på första raden att denna försäkring gällde även om det inte var ägaren som använde fordonet.

lovar att kolla upp det. :arsele

Här har du sidan du var inne på :) http://www.bilsport-mc.com/

Tack ladbol!

Har lurat lite på den där hojen också men det är tyvärr en bra bit att åka - dessutom lite svårt att provköra. Snön ligger väl kvar uppe i norr? :)

Känns som att jag har varit in och kollat varenda R1 som finns på hela Blocket och Sporthoj utan att ha hittat en för rimligt pris och inom en radie av 80 mil! Kan inte alla börja sälja sina R1:or så man kan hitta en? :rolleyes:

Fortsätt tipsa! :tummenupp

:rolleyes:

där va den....:huvet :huvet

2800 halv försäkring helår, lite dyrare än jag minns men mycket bättre än 10 papp som många andra av er får..

den försäkringen ska jag ta i alla fall. finns det något negativt med den?

Och där kan man inte försäkra sporthoj längre.

Jag fick in min R1 00:a där 00 men sen efter det verkar det som där är tvärstopp för teckna försäkring.Dock slänger dom inte ut en.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman