Försäkra Z1000 -03?

Ecke

Stånkafrälst
Gick med
4 Apr 2003
Hoj
Triumph speed triple -01 KTM 620SCSM -såld!
Hej !
jag undrar vad en Kawazaki Z1000 -03 kan kosta att försäkra, jag antar att den ligger i klass 7 men är den lika dyr då som tex R1? farsan och jag ska ha hojjen tillsammans så han får väll stå på den 63 år gammal i norrländs småstad.

OBS det är ej en skenförsäkring!!!!!!

Misstaenker att den ligger i 7an och da laer det kosta flaesk att foersaekra. Om ni inte har koept hojen aennu, fundera pa Z750! Billigare i inkoep, med lite tur hamnar den i f.klass 6 och de tester jag laest hittills goer gaellande att det inte skiljer mycket i prestanda mot z1000. Den har fatt vaeldigt bra kritik.

Jag körde en förra året och den är riktigt kul, även om motorn kunde vara ännu roligare...
Enligt försäljaren hamnar den i 7:an och är lika dyr som en R1:a, ja. men se den från den possitiva sidan, den är inte dyrare än en R1:a :tummenupp

Det tråkiga med den är ju dels att försäkringen är dyr, men framför allt att man jag inte sett något snyggt eftermaknadssystem till den. Original 4-2-1-2-4 är ju det som gör hela hojen så jäkla snygg :yoparty (där är 750 inget alternativ!)

kom Z750 samma år? eller finns den bara som ny -04:a ?

Z750 hamnade väl också i förs.klass 7 :confused:

Jag vet att i england (där dom har 17 f.klasser) hamnade den flera under de stora sporthojarna. Och iom att det är lite lotteri med försäkringspremier i sverige kan den mycket väl bli billigare än t.ex Z1000. Dessutom skulle listpris i England vara runt 5800 pund, vilket borde motsvara runt 80.000 i sverige. Inte så mycket för en sprillans ny hoj.

*/ ?>
Back