Försäkra Z1000 -03?

Ecke

Stånkafrälst
Gick med
4 Apr 2003
Hoj
Triumph speed triple -01 KTM 620SCSM -såld!
Hej !
jag undrar vad en Kawazaki Z1000 -03 kan kosta att försäkra, jag antar att den ligger i klass 7 men är den lika dyr då som tex R1? farsan och jag ska ha hojjen tillsammans så han får väll stå på den 63 år gammal i norrländs småstad.

OBS det är ej en skenförsäkring!!!!!!

Misstaenker att den ligger i 7an och da laer det kosta flaesk att foersaekra. Om ni inte har koept hojen aennu, fundera pa Z750! Billigare i inkoep, med lite tur hamnar den i f.klass 6 och de tester jag laest hittills goer gaellande att det inte skiljer mycket i prestanda mot z1000. Den har fatt vaeldigt bra kritik.

Jag körde en förra året och den är riktigt kul, även om motorn kunde vara ännu roligare...
Enligt försäljaren hamnar den i 7:an och är lika dyr som en R1:a, ja. men se den från den possitiva sidan, den är inte dyrare än en R1:a :tummenupp

Det tråkiga med den är ju dels att försäkringen är dyr, men framför allt att man jag inte sett något snyggt eftermaknadssystem till den. Original 4-2-1-2-4 är ju det som gör hela hojen så jäkla snygg :yoparty (där är 750 inget alternativ!)

kom Z750 samma år? eller finns den bara som ny -04:a ?

Z750 hamnade väl också i förs.klass 7 :confused:

Jag vet att i england (där dom har 17 f.klasser) hamnade den flera under de stora sporthojarna. Och iom att det är lite lotteri med försäkringspremier i sverige kan den mycket väl bli billigare än t.ex Z1000. Dessutom skulle listpris i England vara runt 5800 pund, vilket borde motsvara runt 80.000 i sverige. Inte så mycket för en sprillans ny hoj.

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!