morlock skrev:Men om man stryper den till 25kw då?![]()
den spelar ingen roll. det är den ursprungliga kw som räknas har jag fått som svar när jag kollat
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
morlock skrev:Men om man stryper den till 25kw då?![]()
morlock skrev:Menade inte att man skulle ta en plastraket och strippa den utan snarare en modell som har färre kåpor och mindre effekt; men det är väl klart. Premierna på nakenhojarna stiger väl dom också.
Tillägg: Stor skillnad på en R och en F hoj. (CRB600RR - CBR600F.)
Visst gör han inte rätt, det kan man ju räkna ut med en vit krita å ett rövhål.myspinnen skrev:ring gärna folksam och säg så här:
-Hej! Jag har köpt en hoj en r6a. Eftersom den är så dyr att försäkra så skrev jag försäkringen på min pappa, obs HAN ÅKER INTE ALLS PÅ DEN LIKA MYCKET SOM JAG!!!! har jag gjort rätt nu eller kommer det att:
1. drabba alla andra motorcyklister med högre premier när jag klotar för att jag är en ¤#/¤&())?
2. bli några problem när jag gjort punkt 1 och är halvt invalid?
spela in svaret och posta det här.
sen säljer du hojen och köper en du har råd med.
:kocko
Gaze skrev:den spelar ingen roll. det är den ursprungliga kw som räknas har jag fått som svar när jag kollatmorlock skrev:Men om man stryper den till 25kw då?
Mattiaz skrev:Hur gammal är du ? säg att du är runt 20.... Nu vet jag inte vad norrköping klassas som... storstad eller? likvärdigt med stockholm...
Skulle tippa på det billigaste du kan få tag på med lite tur är ca 22000 hel/hel... nånstans där, men då är det det lägsta du kommer ...garanterat.
fezt skrev:Visst gör han inte rätt, det kan man ju räkna ut med en vit krita å ett rövhål.
Men försäkringsbolagen gör ju fel de med. För det första är premien tusen ggr högre för en ung än en äldre. ÄNDÅ är de äldre den största olycksfallsgruppen! & om försäkringsbolagen nu inte gillar att farsan står för försäkringen & ngn annan kör den, så får dom väl för fan se till att det inte går att göra så. Skapa ngn jävla regel som gör att bara försäkringsägaren får köra hojen om försäkringen ska vara giltig överhuvudtaget. En hoj ska man ändå inte låna ut till höger och vänster. De e ju ingen moppe precis.
Så är du 21 år som den stackars killen verkar vara... då ska du åka yamaha virago535 från 90-talet bara för att du inte råkar vara AS-tät vid det laget. Störtlöjligt.............
morlock skrev:Det inlägget var lite riktat som en pik iom att trådskaparen frågade om strypning till en R6a.
Jag har själv en MC som är reggad som 25kw och har den försäkrad på den effekten också. Så länge man inte ifrågasätter vilken effekt den försäkras på, ursprungseffekt eller nuvarande effekt, kan man få den reggad på den nuvarande med lite tur. Hos vissa bolag.
ofantligt med molas.zache skrev:AS-tät? fattar inte vad du snackar om![]()
myspinnen skrev:ring gärna folksam och säg så här:
-Hej! Jag har köpt en hoj en r6a. Eftersom den är så dyr att försäkra så skrev jag försäkringen på min pappa, obs HAN ÅKER INTE ALLS PÅ DEN LIKA MYCKET SOM JAG!!!! har jag gjort rätt nu eller kommer det att:
1. drabba alla andra motorcyklister med högre premier när jag klotar för att jag är en ¤#/¤&())?
2. bli några problem när jag gjort punkt 1 och är halvt invalid?
spela in svaret och posta det här.
sen säljer du hojen och köper en du har råd med.
:kocko
zache skrev:ok, det låter väl bra. så man kan ringa runt o kolla om dom sänker för en strypt hoj.
halmstads_kung skrev:Väntar på kritiken!!!
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |