förreggad????

Hellraider

Metal is forever!
Gick med
19 Nov 2003
Hoj
R1:a -01(såld)TT600R(Såld)Hade en R1:a -00 (Stulen!)Numera en ZX9R Grön såklart!
Va innebär "Föreggad" :confused: Har kollat lite efter ett billigt supermotardbygge, och kommit fram till att en Wr 426 skulle passa bra.
I många annonser står det att dom är förreggade,va innebär det och vad exakt behöver man göra för att få hojen reggad för gatan :confused: Någon som vet vad det kan lös på ungefär??

M V H Hellraider

Att allt papperstjaffs är fixat och att det bara är att beställa tid för reg-besiktning. Blinkers osv....
Hellraider skrev:
Va innebär "Föreggad" :confused: Har kollat lite efter ett billigt supermotardbygge, och kommit fram till att en Wr 426 skulle passa bra.
I många annonser står det att dom är förreggade,va innebär det och vad exakt behöver man göra för att få hojen reggad för gatan :confused: Någon som vet vad det kan lös på ungefär??

M V H Hellraider

Som farmerlip sade, föregående/första ägaren har i princip ansökt om och fått en regplåt till cykeln.

Skall du besiktiga behövs i blinkers, godkänd framlampa, rätt ljudnivå, tändningslås, skyltbelysning mm.

Enklast är att köpa ett "besiktningskit" från Yamaha. Finns hos de flesta återförsäljare. Kostar 4500-6000 och då ingår alla prylar som behövs. I vissa fall kan firman montera kitet och ombesörja registreringsbesiktningen. Finns väl en risk för att man måse göra bullerprov också, men jag är osäker på den punkten.
Säkrast är att ringa till bilprovningen och kolla.

Är ganska så säker på att om den är förreggad så är de tenda som behövs att man skickar in papper om påställning till bilregistret så löser det sig av sig självt. Jag åkte och reggbesiktade min första Husa. Helt onödigt visade det sig eftersom jag till den andra bara skickade in pappren.

En polare tävlade för några år sedan med en Aprilia RS250 som aldrig varit i trafik. Han bestämde sig för att köra lite gata och beställde erfoderliga papper från Aprilia och skickade in. Några dagar senare dök plåtar osv ner i brevlådan. Bara att tanka soppa+olja och ge sig iväg. Detta var en -98 och han gjorde det typ 2002. Behövde inte besikta då heller.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back