Förpestande grannar

Jag hade en granne under mig som levde om som satan ett tag. Han hade fester vardagarna i ända. Och när det inte var fest så kunde hans sällskap mitt i natten vråla rakt ut. Detta höll på till midnatt och timmarna efter ibland, ett glädjeskrik följt av ett förbannat vrål detta med 5-10 minuters mellanrum. Så höll dom på veckorna i ända jag kunde fan inte fatta vad dom höll på med.
Jag jobbade 06:00-18:00 och var tvungen att kliva upp 05:00 för att hinna i tid till jobbet så vid midnattsnåret brast det för mig en natt.
Tog telefonen och ringde helt yxtokig :mad: berättade för honom att jag kliver upp 05:00 och om han inte slutade upp att väsnas på nätterna skulle jag se till att han vart väckt varje morgon då jag åkte iväg till jobbet.

Då gick det även upp för mig varför dom vrålade som dom gjorde. Dom satt på nätterna och spelade tv-spel bla NHL så en gjorde mål och skrek av glädje och den andre skrek för att han släppte in ett.

Jag bor själv i bostadsrätt och har renoverat lite. Nu 2 år efter då andra flyttar in renoverar så är det en kärring mittemot mig som påpekar att jag lever om då jag borrar. Har försökt förklara för henne att jag inte har borrat på flera månader och att ljudet fortplantar sig bra i ett betonghus då man borrar. Hon vägrar fatta och påstår att det är jag som lever om.

Klockrent!

Klockrent!
Jag ska erbjuda zebbe rep lokal i lyan.
Har funderat tidigare på det med trumsetet men lite bökigt att transportera.
Helt klart ska jag höra med honom om det inte är förmycket jobb så kan vi sitta här o lira elgitarr nåndag eller gärna flera.
Grattis till kortet föresten men jag har ju grattat dig via zebbe om inte minnet sviktar :) .
The_FacultyGirl skrev:
Jag tycker du ska ta hem zebbe med hans förstärkare. Sedan kan han sitta där och spela elgitarr på högsta volym :tummenupp

Det lär ju höras iaf!
:rolleyes:

Undersökte för tre år sedan med styrelsen i min brf om det skulle gå bra om jag hade en MC på gården. "Visst, sure thing" fick jag till svar. Tyvärr blev det ingen mc förrän 3 år senare, och under den tiden har det hunnit flytta in en barnfamilj (småbarn som leker på gården) som nu är smått hysterisk över att det står en hoj på gården. Gården är stor, hojjen står inte i vägen, den är inte ful och jag rullar alltid ut på gatan innan jag startar. I mina ögon stör den ingen. Borde iaf inte göra det.

Utöver detta har vi även fått en konstnär i föreningen som är väldigt noga med det estetiska. Enligt henne skymmer MCn hennes köksfönster på bottenvåningen. (Hojen står parkerad 10 meter bort mot en annan vägg)
Nåväl, än är inte sista ordet sagt. Gården är väl till för alla!?

Starstriker skrev:
Undersökte för tre år sedan med styrelsen i min brf om det skulle gå bra om jag hade en MC på gården. "Visst, sure thing" fick jag till svar. Tyvärr blev det ingen mc förrän 3 år senare, och under den tiden har det hunnit flytta in en barnfamilj (småbarn som leker på gården) som nu är smått hysterisk över att det står en hoj på gården. Gården är stor, hojjen står inte i vägen, den är inte ful och jag rullar alltid ut på gatan innan jag startar. I mina ögon stör den ingen. Borde iaf inte göra det.

Utöver detta har vi även fått en konstnär i föreningen som är väldigt noga med det estetiska. Enligt henne skymmer MCn hennes köksfönster på bottenvåningen. (Hojen står parkerad 10 meter bort mot en annan vägg)

:rofl :3freak Vadå psycho grannar??

Starstriker skrev:

Det jag skulle kunna tro är anledningen till att hon inte vill ha den på gården är att hon, som du sade, har småbarn lekandes inne på gården. Småbarn har ibland en tendens att klättra på saker, och vad vore inte roligare än att klättra upp på en motorcykel och torrköra lite?
Så jag tror att hon är rädd att hojen ska trilla på dom eller liknande, men det är väl bara att förankra den väl och se till att ungarna vet att dom INTE ( :fatta! ) får vara och klättra på den.

Grannar har ETT syfte, dom finns till för att man ska reta sig på dom så man äntligen kommer till skott och köper hus.

An3Azz skrev:
Grannar har ETT syfte, dom finns till för att man ska reta sig på dom så man äntligen kommer till skott och köper hus.

Har nyss flyttat in i ett nytt hus, vad händer då när jag körde min mc över lite grus som ska bli en cykelväg? Det handlar om 1 meters omväg för att komma ut på asfalten för vi hade grushögar framför hela garaget så man inte kunde komma ut där.

Men iaf, grannkärringen börjar gnälla som fan att det är cykelväg och kacklar som sören.

En dag startade jag crossen när jag hade pillat, då hör man "stäng av det skitet, du får inte köra med den!" (Jag startade den i mitt garage!)

Och sen hör man den kärringen snacka om hela sitt liv med mina päron, de ser hyfsat intresserade ut när de lyssnar. :rolleyes:

Andre grannen är hur trevlig som helst, kör mc och hälsar alltid. :)

Hinkas skrev:
Det jag skulle kunna tro är anledningen till att hon inte vill ha den på gården är att hon, som du sade, har småbarn lekandes inne på gården. Småbarn har ibland en tendens att klättra på saker, och vad vore inte roligare än att klättra upp på en motorcykel och torrköra lite?
Så jag tror att hon är rädd att hojen ska trilla på dom eller liknande, men det är väl bara att förankra den väl och se till att ungarna vet att dom INTE ( :fatta! ) får vara och klättra på den.

Även en treåring kan lära sig att man inte pillar på andras grejjer. För övrigt har jag kapell på hojen, så det finns inte så mycket att pilla på........

Man kan visst lägga en borrmaskin mot elementen oxå. Har ni vattenuppvärmda element brukar dom kunna leda ljudet väldigt bra. Har man ingen borrmaskin kan man säkert bara bonka på dom rätt rejält. Borde störa som sören.

*host*sur*host*strömming*host* :rofl

Eller i första hand, leta upp fler som störs, sen går ni till hyresvärden. Störningsjouren kan visst släppa ner "partyböter" på 700 spänn oxå. Det borde ordföranden snabbt tröttna på att betala.

Hopppas att det löser sig!

Starstriker skrev:
Även en treåring kan lära sig att man inte pillar på andras grejjer. För övrigt har jag kapell på hojen, så det finns inte så mycket att pilla på........

Självklart ska dom lära sig det, men det är inte alltid dom lyssnar :rolleyes: . Kapell är nog en ganska bra åtgärd för att dom inte ska vara och klättra på den.

Cybercat skrev:
Trätofflor på trägolv e bra mot grannar undertill!

Eller så kan man göra som min granne ovanför & köpa en dansmatta (?) till sin Xbox. Sen kan man ställa sig och dansa på den kväll efter kväll efter kväll efter kväll. Jag lovar att man blir galen på att höra dessa flodhästdunsar varje kväll. Brukar kontra med att dra på subben på riktigt höga volymer.

Hade själv en röjar granne som inte fattade att det fanns de som jobbade på dagarna för att försörja hans jävla drönar liv...
Festade mitt i veckorna hela nätter, varför när man är ledig hela dagarna frågade jag ?? det skulle jag skita i , tyckte han. ok.

Cervin vega mot väggen, ca 10 cm ifrån, halv volym på 240 watts förtärkaren.
P 1 är rätt kanal för de som inte är intresserade av någonting....
Det var på hela dagen.....

Dagen efter undrade han vad jag höll på med. Som vanligt hade jag ingen aning om vad han snackade om, upprepade samma sak dagen efter.

Frågade sen om han tycktre det var kul, det tyckte han inte.

Bra, då vet du vad som gäller. .....sen var det lugnare......

Stör mina grannar mig stör jag dem.
Dock har jag inte haft såna problem än då jag bor i kedjehus. I september blir det lägenhet, blir till att skruva ner volymen lite på subben sen. "Film ska inte bara ses, det ska även kännas" Blir kanske inte så mkt känna längre då :(

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg