Förolyckade systrar och bröder.

K-Micke skrev:
Jag röstar nej.

Och det där med att "ge folk en tankeställare" och att man "måste påminnas hela tiden om hur farligt det är med MC" ser jag som en förolämpning mot min intelligens. Kan man inte själv göra en riskbedömning så är man inte mogen att köra MC helt enkelt. Olyckorna läser man ju ändå om i tidningarna m.m.

du glömde en sak! Du är inte ensam i trafiken... Det är inte alltid så att en trafikolycka är en singelolycka... Så hur bra man än e att bedöma situationer och vass på att köra hoj så finns det dem som inte är lika bra på att bedöma om det är en mc som kommer eller om det är en moped!

Bara makabert tycker jag. Nätet är bra till mycket men inte sånt här.

SENSEI skrev:
Hade en fundering om det inte skulle vara en fin grej att lägga upp ett memorial där alla sporthojs medlemmar som förolyckas får sitt namn.

Vad sägs???

Bra idé!

har läst allas inlägg, och alla har rätt till en egen åsikt, oavsett vad den är...
Så jag tror jag har ett litet förslag som skulle passa alla.
Eftersom internet i stort sätt är ett fritt forum, dvs man kan välja själv vad man vill besöka och läsa så borde det knappast vara ett problem att ha en minneslund för förolyckade kamrater på SH. Jag menar, vill man inte läsa eller på detta sätt komma ihåg och hedra nån som gått bort så... klicka inte på den länken som då heter Minneslund... och vill man så... jag tror ni förstår.
Enkelt!!

/KaZ

Bingo skrev:
Jo, han menar att om man är så jävla bäng att man inte hajjar att det kan gå åt helvete om man kör fort som fan på en båge utan att hela tiden påminnas om saken så kan man dra åt fanders.

Vad är det med er? Måste ni verkligen påminnas om att ni kan bli skadade, lemlästade eller dödade när ni kör MC? Begriper ni inte det automatiskt? Fan, skriv en lapp och tejpa den på tanken. Förslag till text: "Många blir dödade på MC". Särskilt lämligt för dem som verkligen tror att "påminnelser" är till nytta och leder till färre MC-olyckor. Gör förmodligen ingen skillnad för dem som bara häver ur sig det för att verka fina och känsliga.
Påminnas måste vi.. du också Bingo, även om du inte vill inse det. Efter ett par år utan rapporter om olyckor skulle nog vår riskbedömningsförmåga bli markant sämre.

Det är min personliga uppfattning som jag inte har vetenskapliga eller statistiska belägg för.

Ugluk skrev:
Påminnas måste vi.. du också Bingo, även om du inte vill inse det. [/SIZE]
Kanske NI behöver det. Jag blir påmind varje gång jag ser ett träd, en sten, ett räcke eller motsvarande vid vägkanten. Självbevarelsedriften sitter djupare än "RiP :död :gråta "

Jag är helt klart bakom en minneslund! Som sagt, dom som inte vill veta av det behöver ju inte klicka på just den länken...

Bingo skrev:
Kanske NI behöver det. Jag blir påmind varje gång jag ser ett träd, en sten, ett räcke eller motsvarande vid vägkanten. Självbevarelsedriften sitter djupare än "RiP :död :gråta "
Hupp. Sorry.. :hej
Jag glömde tillfälligt bort att du inte är helt mänsklig utan byggd i största hemlighet av "Svenska Akademins Ordmärkar och Argumentationssällskap" nångång på 60-talet.. :tungan

Folks bortgångna vänner/släkt/arbetskamrater blir ihågkomna tillräckligt mycket som det är tror jag, oavsett dödsorsak... Låt inte detta bli nån jävla kommersgrej där ALLAS namn finns med, undertäcknat "R.I.P" det blir så jävla löjligt. Visst är det hemskt när folk går bort och visst kan man skriva nåt tröstande till någon som slängt upp en tråd om att dom just förlorat en syster eller broder, men frossa inte i det och skippa skitsnack som just "R.I.P".

håller med ovanstående.
Det blir bara löjligt.

Dangerous_Dave skrev:
Folks bortgångna vänner/släkt/arbetskamrater blir ihågkomna tillräckligt mycket som det är tror jag, oavsett dödsorsak... Låt inte detta bli nån jävla kommersgrej där ALLAS namn finns med, undertäcknat "R.I.P" det blir så jävla löjligt. Visst är det hemskt när folk går bort och visst kan man skriva nåt tröstande till någon som slängt upp en tråd om att dom just förlorat en syster eller broder, men frossa inte i det och skippa skitsnack som just "R.I.P".
Tack. "VIF :( :( :gråta " kan också förpassas till den virituella papperskorgen.

Det hjälper vissa att bearbeta sorgen här, att veta att folk bryr sig om den nära kära som gick bort. Jag tycker det är helt OK. Är det löjligt om det hjälper någons sorgearbete? Det är ju som sagt fritt fram att inte klicka på trådar som redan i rubriken antyder att någon gått bort.

PMR skrev:
Det hjälper vissa att bearbeta sorgen här, att veta att folk bryr sig om den nära kära som gick bort. Jag tycker det är helt OK. Är det löjligt om det hjälper någons sorgearbete? Det är ju som sagt fritt fram att inte klicka på trådar som redan i rubriken antyder att någon gått bort.
Det är inte den som slänger upp tråden om att personen mår dåligt av det inträffade som är löjlig, det är allt frosseri med R.I.P hit och V.I.F dit.
Jag ska göra en liten jämnförelse:

Scenario 1. Min bästa vän går bort, jag vet inte riktigt hur jag ska hantera sorgen och skriver om det här på sporthoj.com, folk tröstar och delar med sig av egna erfarenheter.

Scenario 2. Min bästa vän går bort, jag vet inte riktigt hur jag ska hantera sorgen och skriver om det här på sporthoj.com varpå någon svarar med "R.I.P".

Det är ju för fan så man mår dåligt av bara DET!

Dangerous_Dave skrev:
Scenario 2. Min bästa vän går bort, jag vet inte riktigt hur jag ska hantera sorgen och skriver om det här på sporthoj.com varpå någon svarar med "R.I.P".

Det är ju för fan så man mår dåligt av bara DET!
Äh, du förstår ju vad man menar. :rolleyes:

valmers skrev:
Äh, du förstår ju vad man menar. :rolleyes:
Jo, visst förstår jag men det blir så in i helvete menlöst att skriva nåt överhuvudtaget om man inte kan kläcka ur sig NÅGOT vettigare än dom-tre-bokstäver-jag-inte-pallar-skriva-mer...

Dangerous_Dave skrev:
...och skippa skitsnack som just "R.I.P".
Ohhh... missade du en av forumets mest känsloladdade debatter där folk tävlade om att skjuta Valmers och Teddy i sank? Vi påpekade båda det meningslösa i att bearbeta den egna och delta i andras sorg genom att peta ner tre tangenter, gäspa, klicka på sorg-smileyn tion gånger, pilla sig i naveln och till sist trycka enter. Om jag dör hoppas jag verkligen att det inte startas någon RIP-VIF-TIFF-tråd här på forumet utan att de som verkligen bryr sig klär upp sig, går till kyrkan och tar Annett och mina barn i hand och säger att de deltar i hennes sorg och beklagar hennes förlust. Det skulle betyda något för familj, anhöriga, vänner och den som gör det. En RIP-död-smiley-tråd betyder lika mycket som ett uppstoppat husdjur i farmors bokhylla och en minnellundsavdelning här på forumet skulle vara som att mötas av en gravsten i hallen.

Teddy skrev:
Ohhh... missade du en av forumets mest känsloladdade debatter där folk tävlade om att skjuta Valmers och Teddy i sank? Vi påpekade båda det meningslösa i att bearbeta den egna och delta i andras sorg genom att peta ner tre tangenter, gäspa, klicka på sorg-smileyn tion gånger, pilla sig i naveln och till sist trycka enter. Om jag dör hoppas jag verkligen att det inte startas någon RIP-VIF-TIFF-tråd här på forumet utan att de som verkligen bryr sig klär upp sig, går till kyrkan och tar Annett och mina barn i hand och säger att de deltar i hennes sorg och beklagar hennes förlust. Det skulle betyda något för familj, anhöriga, vänner och den som gör det. En RIP-död-smiley-tråd betyder lika mycket som ett uppstoppat husdjur i farmors bokhylla och en minnellundsavdelning här på forumet skulle vara som att mötas av en gravsten i hallen.
En sannerligen uppmärksammad tråd, som tyvärr försvann i SH-kraschen. Ditt inlägg ovan är förövrigt klockrent.

Teddy skrev:

Snällt mot dom som skrivit det i trådar om deras förolyckade vänner.

Teddy skrev:

Kan inte säga annat än att ditt inlägg är mitt i prick.

Teddy skrev:
Japps, jag missade nog er debatt där.
Tack för att du skrev mer ingående vad jag menade, ordagrannt :tummenupp
Ditt svar är så klockrent att det borde komma upp som sticky under "Hur du visar så lite medkänsla som möjligt".
Skönt att det finns fler med båda fötterna på jorden.

Last edited:
Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...