Förlovad!

Sambor ärver INTE varandra tex....

Om jag tex hamnar i den situationen att det behövs ta beslut om livsuppehållande åtgärder, begravning osv så vill jag att den jag älskar och lever ihop med ska ta de besluten åt mig inte föräldrar eller syskon. Sånt ger inte sambolagen rätt till. Så svaret är JA jag har hört talas om sambolagen men tycker ändå att äktenskapet ger mig mer trygghet.

Visst kan man ordna många tryggheter på andra sätt (genom att te x skriva en bunt papper testamente, fullmakter osv) men äktenskapet ger ju hela paketet. Det är inte lätt att minnas allt när man sitter och skriver alla dessa papper. Lätt att något glöms bort.

Helt rätt. Men det förtar ju inte faktumet att den enda anledningen till att gifta sig är religiös. Om det inte vore för den religiösa delen skulle man ju alltså gifta sig "borgerligt" som det så fint heter.

Fy fan vilken dålig stil ni har. Här är en kille som glatt berättar att han har förlovat sig och är lycklig å era "trevliga" kommentarer är "jag lider med dig" "förlorad" "varför ska man gifta/förlova sig?" Hur jävla svårt är det att glädjas med andra för en gångs skull å kläcka ur sig ett "Grattis" bara och hålla käft om alla syrliga åsikter. Den svenska avundsjukan är så äckligt vidrig. Har killen hittat kvinnan med stort K och vill med en ring eller nåt annat visa henne och hela världen hur mycket han uppskattar henne så är det väl bara roligt? Såg fula komentarer om mitt eget bröllop härinne också och till er som skriver sånt kan jag bara beklaga att ni är så jävla olyckliga att ni måste vara elaka.
:finger

Till trådstartaren: Igen ett jättegrattis och jag tycker att du gör helt rätt som väljer förlovning och sen kanske bröllop som kärleks-symbol. :tummenupp

Avundsjuka?

Snarare killar som skämtar med killar på killars sätt, ge dig inte in i något du inte förstår.

Grattis till förlovningen!

----------- ----------
Sambo: Om A dör så ärver B det som dom har köpt för gemensamt bruk. Mao möbler etc. Allt annat ärver As barn/släktingar, inkl fastighet, aktier, bil etc (så länge det inte är köpt tillsammans).

Gifta: Om A dör så ärver B, samt As barn. Detta inkluderar fastighet, aktier, bil etc så länge respektive tillgång inte är skriftligen anmäld och registrerad som As enskilda egendom.

Mao det är STOR skillnad på att vara att vara gift och sambo.

Okej. Jag vet att killars jargong kan vara rätt rå och hård ibland, men tycker väl inte att det passar sig vid alla tillfällen.

Sen, vet inte om du läste inlägget så noga, vill JAG helst slippa såna komentarer om mitt eget bröllop.

Det kvittar ju vad du tycker i stort sett, folket kommer fortsätta ändå.

Som sagt, sånna kommentarer som du vill slippa kommer du inte slippa på ett mansdominerat forum.

Hur var det nu igen...
Var det de ringmärkta cheyerna eller de utan ring man skulle ragga på?:va

Grattis Stoffe

Man raggar ALLTID bara på de ringmärkta..finns en anledning till att de är just ringmärkta...dom är troligen bra på någonting :D :tungan

De som är singlar är det oftast en jävla massa fel på. Just av den anledningen dessa är singlar..:D :tummenupp

Last edited:
Vad kul att höra att det fortfarande finns killar där ute som vågar fråga:)

GRATTIS och Lycka Till
KRAM

Man raggar ALLTID bara på de ringmärkta..finns en anledning till att de är just ringmärkta...dom är troligen bra på någonting :D :tungan

De som är singlar är det oftast en jävla massa fel på. Just av den anledningen dessa är singlar..:D :tummenupp

Med den logiken så skulle ringmärkta bara låta sig raggas av andra ringmärkta, för oss andra är det ju en jävla massa fel på? :va

Blev nog en logisk kullerbytta. :D

Men av erfarenhet vet jag att det faktiskt är så. En kompis blev riktigt omsvärmad så fort han fått en ring på fingret. Knepigt. :)

Grattis till förlovningen!

----------- ----------
Sambo: Om A dör så ärver B det som dom har köpt för gemensamt bruk. Mao möbler etc. Allt annat ärver As barn/släktingar, inkl fastighet, aktier, bil etc (så länge det inte är köpt tillsammans).

Gifta: Om A dör så ärver B, samt As barn. Detta inkluderar fastighet, aktier, bil etc så länge respektive tillgång inte är skriftligen anmäld och registrerad som As enskilda egendom.

Mao det är STOR skillnad på att vara att vara gift och sambo.

Så sant som det är sagt! Inte konstigt att jänkarna döper tromber, tornados m.m. efter kvinnor. "Dom kommer stormande, fuktiga och livliga...när dom drar tar dom halva huset med sig" :rolleyes: IRONI *påpekande för undanröjande av missförstånd!!*

Grattis Stoffer! Då vet jag vad restaurangfrågan berörde. :D Kul o kunna bidra till ngt fint. :) Ja...jag kan ju hoppas det iaf. HAHA!! :tummenupp
Än en gång GRATTIS!!

Vad kul att höra att det fortfarande finns killar där ute som vågar fråga:)

GRATTIS och Lycka Till
KRAM

Vaddå vågar?! *ppfftt*
E väl bara o haspla det ur sig? :gnissla

:tungan

Last edited:
Med den logiken så skulle ringmärkta bara låta sig raggas av andra ringmärkta, för oss andra är det ju en jävla massa fel på? :va

Blev nog en logisk kullerbytta. :D

Men av erfarenhet vet jag att det faktiskt är så. En kompis blev riktigt omsvärmad så fort han fått en ring på fingret. Knepigt. :)

Logiken funkar. Finns massor med bevis på det. :D

Som din kompis tex, han hade ett ringbevis på att han är något xtra....

Verkar som om många tjejer ser det så, men likväl killar. 40+ panikragg på krogarna är kul att se, jösses, man tror tamejfan att folk inte är kloka ibland.

Icke ringmärkt, direkt kategori 2:a klassens medborgare...:rolleyes: :D , lite ironi om någon nu skulle ta illa upp.

Är det därför man ska vända på klackringen o då få en slät ring på vänster ringfinger? :D

Rätt på rödbetan, :tummenupp :D, sen är det bara att vara nykter, LE stort å välja bland det som erbjuds från buffebordet.:tungan

Last edited:
Logiken funkar. Finns massor med bevis på det. :D

Som din kompis tex, han hade ett ringbevis på att han är något xtra....

Verkar som om många tjejer ser det så, men likväl killar. 40+ panikragg på krogarna är kul att se, jösses, man tror tamejfan att folk inte är kloka ibland.

Icke ringmärkt, direkt kategori 2:a klassens medborgare...:rolleyes: :D , lite ironi om någon nu skulle ta illa upp.

Självklart var ju han något extra (på grund av ringen), men de tjejer som stötte på honom var inte ringmärkta och han ville nog inte beblanda sig med 2:a klassens medborgare. Om däremot någon tjej med ring kommit, då vet man ju aldrig vad som hade hänt? :D

Därav den logiska kullerbyttan. Han som är 1:a klassen skulle bara nöja sig med en tjej som tillhör 1:a klassen, för de andra måste det ju vara något fel på. Sim-sala-bim, helt magiskt kom jag då fram till vad jag skrev innan: Ringmärkta borde bara ragga på andra ringmärkta, resten är lägre stående varelser. :)

För att inte krångla till det, så det blir en långrandig diskussion, tar jag mig härmed friheten att besluta, att vi båda har rätt. :mattias

:)

Självklart var ju han något extra (på grund av ringen), men de tjejer som stötte på honom var inte ringmärkta och han ville nog inte beblanda sig med 2:a klassens medborgare. Om däremot någon tjej med ring kommit, då vet man ju aldrig vad som hade hänt? :D

Därav den logiska kullerbyttan. Han som är 1:a klassen skulle bara nöja sig med en tjej som tillhör 1:a klassen, för de andra måste det ju vara något fel på. Sim-sala-bim, helt magiskt kom jag då fram till vad jag skrev innan: Ringmärkta borde bara ragga på andra ringmärkta, resten är lägre stående varelser. :)

För att inte krångla till det, så det blir en långrandig diskussion, tar jag mig härmed friheten att besluta, att vi båda har rätt. :mattias

:)

Bra logikuträtt. De kör vi på. Alla nöjda. :tummenupp :D

Okej. Jag vet att killars jargong kan vara rätt rå och hård ibland, men tycker väl inte att det passar sig vid alla tillfällen.

Sen, vet inte om du läste inlägget så noga, vill JAG helst slippa såna komentarer om mitt eget bröllop.

Den är inte rå och hård, det är bara vårt sätt, rå och hård är din uppfattning och inget annat.

Och den här tråden handlar INTE om DIG! Klaga i tråden där dom gnäller på ditt bröllop om du nu så tvunget ska gnälla.

Grattis grabben! :tummenupp

Ta hand om henne nu och sunka inte ner er och gör det till ett svenssonförhållande nu!

Själv har jag för dålig erfarenhet av giftermål så det kommer jag troligtvis inte att göra i mitt liv. Är lite inne på Dee Catis linje om att det mest är reigionsbundet mambo jambo att stå i en kyrka och ge löften som man inte kan vara 100% säker på att hålla i vilket fall.

Förlovning känns lite närmare i sådana fall. :)

Vad är då vitsen med att gifta sig?

Vad är det för skillnad mellan att vara ihop/sambo och gifta?

sig)

Är det inte en viss juridisk skillnad på sambo/gifta iaf? :dåligtminnefrånrättskunskapensAkurs

Edit: Helvete, trodde jag citerade trådens sista inlägg.. Bortse från detta.

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back