förklara för polisen!

från ett annat forum...
"fyfan så pinsamt, nu missade jag händelsen med 5minuter men ändå. En mkt känd idrottslärare här i boden lämnade av sin son på korpenskolan där jag har min praktik nu (högstadieskola), idrottsläraren (+45år) har en väldigt speciell attityd och tycker han är ballas i kommun typ, efter han släppt av sin son så skulle han impa på småbrudarna som går där och sladda iväg men problemet var att efter ett tag fick han fäste och fick sladd på bilen, bilen åkte rakt in/genom i ett lågt staket , över en lyktstolpe och in i en stillastående golf.

när jag kom dit så stod han vid sin corvette och såg väldigt skamsen ut.

En kille i stan var väldigt snabb att ta foton på den och sätta in i sin hemsida som du kan se här http://www.bylle.se/c5/

kontenta av historian: är du så gubbsjuk så att du ska impa på småbrudar, ha åtminstone en volvo 240 med solfilm, det räcker och den kan inte spinna iväg med den lika fort."

sandstream skrev:
Det sa jag inte. Läs om, läs rätt :tummenupp

Om du ger situationen ovan lite tanke så kraschade föraren utanför en skola därav reaktion, sen bölar du (som vanligt) om en viss person.

Min fråga är: Var i filmerna kör XX utanför en skola?

Nicko@K.A.P skrev:
Om du ger situationen ovan lite tanke så kraschade föraren utanför en skola därav reaktion, sen bölar du (som vanligt) om en viss person.

Allmänintresset för er diskussion är uppskattningsvis jävligt låg. Kan ni inte ringa varandra o reda ut det är ni diskuterar ? Ni kommer ju ingen vart.

Mögel skrev:
Det spelar ju ingen roll det kostar fortfarande en massa pengar dom betalar ju inte allt.. Sen kommer han nog få dyrare försäkring i framtiden!!!

visst kommer han åka på självrisk, men det är lag om trafikförsäkirng i sverige just för man inte ska behöva slanta allt själv om man klantar till det..

du skrev att straffet han fick va att betala alla bilarna skulle va nog.. det jag menar då är att det är mycket troligt att han bara behöver pjöjsa ca 3-5000:- i självrisk för rubbet... inte så hårt straff för en som antagligen har gått om pengar och beter sig dumt utanför en skola

ozto skrev:
visst kommer han åka på självrisk, men det är lag om trafikförsäkirng i sverige just för man inte ska behöva slanta allt själv om man klantar till det..

du skrev att straffet han fick va att betala alla bilarna skulle va nog.. det jag menar då är att det är mycket troligt att han bara behöver pjöjsa ca 3-5000:- i självrisk för rubbet... inte så hårt straff för en som antagligen har gått om pengar och beter sig dumt utanför en skola

Ja jag tycker det är straff nog, Han kommer nog få betala lite mer än 5000:- Sen att det va utan för en skola spelar ju ingen roll det va ju ingen unge som blev skadad endå! Sen att få sin bil skrotad kan ju inte va så kul eller??

Mögel skrev:
Ja jag tycker det är straff nog, Han kommer nog få betala lite mer än 5000:- Sen att det va utan för en skola spelar ju ingen roll det va ju ingen unge som blev skadad endå! Sen att få sin bil skrotad kan ju inte va så kul eller??
Är en del helt jävla bäng i huvet? ("Sen att det va utan för en skola spelar ju ingen roll det va ju ingen unge som blev skadad endå!")
Alla vet väl för fan att det finns barn utanför en skola å då gör man väl inte såna jävla dumheter!
Som en sa lite högre upp här: kunde lika gärna ha varit barn han plöjde ner!
Om han så skulle få betala en miljon skulle det inte vara straff nog!!

JÖSSES...!!!! hur tänker en del folk?

Håller med utanför skolor ska man inte stila, men på motorväg och liknade så får man göra vad man vill, vad fan gör det om nån dum jävla söndagsåkande familj stryker med, har de inte vett att flytta sig när man kommer kan de lika gärna dö.

Silwer skrev:
Håller med utanför skolor ska man inte stila, men på motorväg och liknade så får man göra vad man vill, vad fan gör det om nån dum jävla söndagsåkande familj stryker med, har de inte vett att flytta sig när man kommer kan de lika gärna dö.

Såatt alla som åker i den söndagsåkande familjen förtjänar att dö då eller?

Mr Baseman skrev:
Är en del helt jävla bäng i huvet? ("Sen att det va utan för en skola spelar ju ingen roll det va ju ingen unge som blev skadad endå!")
Alla vet väl för fan att det finns barn utanför en skola å då gör man väl inte såna jävla dumheter!
Som en sa lite högre upp här: kunde lika gärna ha varit barn han plöjde ner!
Om han så skulle få betala en miljon skulle det inte vara straff nog!!

JÖSSES...!!!! hur tänker en del folk?

Okej du som va där och tittade vad va det han gjorde då????
Varför krockade han???

Sen spelar det ju ingen roll om det är en skola eller inte man ska väl inte köra för fort på såna små vägar endå eller?? :kocko

Last edited:
Mögel skrev:
Varför krockade han???

Sen spelar det ju ingen roll om det är en skola eller inte man ska väl inte köra för fort på såna små vägar endå eller?? :kocko

Det är en sak att du har en ganska avvikande åsikt. Det som skrämmer mig är att du blir upprörd när ingen håller med dig och tycker du är märklig.

Mögel skrev:
Varför krockade han???

så här är det.
han hade fått ärva nå pengar, han köpte corvetten.
han släppte av sin son på skolan, när han ska åka därifrån så skulle han styla och tappade kontrollen på bilen. end of story

nä naturligtvis så ska man inte köra fort eller vålda på såna små vägar.
men absolut inte utanför en skola med en massa småbarn! :fatta!

Pejo skrev:
Det är en sak att du har en ganska avvikande åsikt. Det som skrämmer mig är att du blir upprörd när ingen håller med dig och tycker du är märklig.

Jag blir inte upprörd va fan menar du ska du ha stryk :fatta!

:rolleyes: :hihi

nicce skrev:
så här är det.
han hade fått ärva nå pengar, han köpte corvetten.
han släppte av sin son på skolan, när han ska åka därifrån så skulle han styla och tappade kontrollen på bilen. end of story

nä naturligtvis så ska man inte köra fort eller vålda på såna små vägar.
men absolut inte utanför en skola med en massa småbarn! :fatta!

Jag menar att det spelar ingen roll att det just e en skola utan att det är lika dumt att "köra" på alla såna vägar i ett bebyggt område det finns ju barn vid fler ställen än skolor.. Jag menar inte att det är okej att ha streetracing vid en skola det har jag aldrig sakt!!

Nicko@K.A.P skrev:

Du kanske inte är medveten om detta men det finns riskfyllda trafiksituationer på väldigt många andra ställen än utanför skolor.

Nicko@K.A.P skrev:
Nej, jag bölar inte.
Jag försöker bara förstå hur folk resonerar när de tycker att en viss person ska få armen avhuggen för att han snurrar med sin bil utanför en skola och en annan som utsätter betydligt fler för fara genom att kryssa mellan deras bilar i 200+ ses som en ganska cool snubbe.

Ingen verkar kunna svara på varför.

Och återigen: Jag har inte skrivit att han kör utanför en skola, det är något du försöker tolka in utan att lyckas särskilt bra.

Coola Ola skrev:
Du kanske inte är medveten om detta men det finns riskfyllda trafiksituationer på väldigt många andra ställen än utanför skolor.
Tydligen inte, det är bara utanför skolor och daghem olyckor kan hända...

Pejo skrev:
I vanliga fall blir jag rädd när folk säger så, nu vart jag bara... glad...
:rolleyes: :hihi
Pejo skrev:
Allmänintresset för er diskussion är uppskattningsvis jävligt låg. Kan ni inte ringa varandra o reda ut det är ni diskuterar ? Ni kommer ju ingen vart.
Right back at you ;)

Nyheter
Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...