Förhållande

CayLe skrev:
Misstolka mig rätt, men om inte den sexuella dragningen i ett förhhållande existerade så skulle man lätt gifta sig med en snubbe :rolleyes:

Förtydligande för att slippa missförstånd, killar förstår man sig på och vet hur de (vi) tänker. Tjejer kan vara lite konstiga ibland.

Det jobbiga är att vi kan inte bryta evolutionen, den är så.
man + kvinna + fortplanting = fortsättning.
Vi får göra något åt det där.... :fyllisar

Deztallica skrev:
Men den kompisgemenskapen man hade innan då, försvinner den? Om man berättat allt för varandra innan och varit jätteöppna för varandra hela tiden, försvinner inte det lite då? :gnissla

Jo...det kommer det nog göra... på nåt märkligt vis när känslorna byter inriktning så ändras det där, vet inte riktigt varför. :va

Även om man har förtroende för den man älskar, och ens älskade är ens vän...så blir det inte som en, som "bara" är kompis.

//MH

Madhonda skrev:
Jo...det kommer det nog göra... på nåt märkligt vis när känslorna byter inriktning så ändras det där, vet inte riktigt varför. :va

Även om man har förtroende för den man älskar, och ens älskade är ens vän...så blir det inte som en, som "bara" är kompis.

//MH

Nej precis, men allting ordnar sig i slutändan.
Den dagen man dör är man nog sams med alla och allting är jättebra! :banana

Men ändå 'deztallica'
Om det tar slut, kan du ju inte vända det till tjejens fel.
Vi är inte pain in the ass, bara för vi är tjejer. :)
Ni killar ska alltid bli så konstiga när det gäller tjejer.
varför inte vara sig själv hela vägen, så man känner er.

Do it best, Don't :)

Da-Jarnman skrev:
Men ändå 'deztallica'
Om det tar slut, kan du ju inte vända det till tjejens fel.
Vi är inte pain in the ass, bara för vi är tjejer. :)
Ni killar ska alltid bli så konstiga när det gäller tjejer.
varför inte vara sig själv hela vägen, så man känner er.

Do it best, Don't :)

:confused: vi konstiga?
det är ju vi som kan kommunicera och vara raka.
ni som ändrar er från "llöövvee" till "nää det känns inte rätt" utan ett förklarande ord så där på en halv dag.. :kocko :kocko

Det är egentligen ganska enkelt samtidigt som det är ganska svårt.

Singeltjejer har ett jävla behov av att hålla sig med killkompisar. Alla verkar drömma om att ha en en liten bögkompis som kan ge nån sorts skruvad ickeladdad kille/tjej-relation och eftersom det finns få böcklingar där ute så får de försöka ha sträjta killkompisar. Och det skiter sig eftersom killar VÄÄÄLDIGT sällan vill umgås med tjejer som "bara kompisar" om de inte är just bögare. Så enkelt är det.

Sen träffar bruden i en sån här kompisrelation en kille och upptäcker att man inte kan ha den typen av kompisrelation med en kille samtidigt som man har en pojkvän.... Killar vet oftast det här hela tiden men hänger bara på (efersom de oftast har en plan att bli nästa pojkvän)

Visst kan den här typen av vänskap bli en fungerande relation. Absolut. Däremot kan det vara i stort sett omöjligt att backa ner till kompisar igen om det inte funkar. Då är det dax att bita ihop o gilla läget för man kan inte ha kakan och äta den.

Eller som jag sa till min favoritStina "Spricker det mellan oss så är jag ändå inte intresserad av att ha dig som kompis" när vi efter 12 års kompisrelation av varierande grad blev ett par för 2 år sen.

Hur vet du om du är helt chanslös på att nånsin bli något annat än kompis till den där trevliga tjejen som du umgås med? Om hon börjar prata tjejproblem med dig så är det kört! Du får aldrig omkull en tjej som har berättat om sina menssmärtor.

Chrille skrev:
Och det skiter sig eftersom killar VÄÄÄLDIGT sällan vill umgås med tjejer som "bara kompisar" om de inte är just bögare. .

bögare... HAHAHA fyfan va kul,,, :lol :lol

R2 skrev:
:confused: vi konstiga?
det är ju vi som kan kommunicera och vara raka.
ni som ändrar er från "llöövvee" till "nää det känns inte rätt" utan ett förklarande ord så där på en halv dag.. :kocko :kocko

Nehe du, Så är det INTE!
Det finns många killar som är sånna också från "Love" till "Nej det känns inte rätt"
Det där beror på från person till person.
Tjej som kille, spelar ingen roll.
Ingen utav oss är bra.
Så vänd det inte till vårat fel :(

Da-Jarnman skrev:
Nehe du, Så är det INTE!
Det finns många killar som är sånna också från "Love" till "Nej det känns inte rätt"
Det där beror på från person till person.
Tjej som kille, spelar ingen roll.
Ingen utav oss är bra.
Så vänd det inte till vårat fel :(
ändar inte min åskit, ni är ALLA känslomässigt handikappade

kan hända att det finns killar som gör så också, men inte ofta.

R2 skrev:

klart du inte ska ändra din åsikt, det är ju alldeles upp till dig vad du tycker.
Absolut, Men det finns flera som är sånna, som ÄR killar.
DU kanske inte är sån, men bara för du inte du är det så behöver inte alla killar vara som du!! :huvet

har du en bra vän i tjejen och om du vill att det ska så förbli, då ska du glömma det andra du tänker på !!!! JAG LOVAR JAG VET VA JAG SNACKAR OM ....om det skiter sig, då kommer du att stå där utan din vän.

ps. har varit med om det 2 gånger :(

_raffe_ skrev:
har du en bra vän i tjejen och om du vill att det ska så förbli, då ska du glömma det andra du tänker på !!!! JAG LOVAR JAG VET VA JAG SNACKAR OM ....om det skiter sig, då kommer du att stå där utan din vän.

ps. har varit med om det 2 gånger :(

Jag vet också hur det är. :(

håller med, låt henne va en vän, dom är det ont om, speciellt tjejpolare

R2 skrev:

Kanske dags att använda fördomsbromsen?

Nu vet du inte vad som har hänt, så ge fan i spydiga kommentarer och visa lite sympati. "Har du inget snällt att säga så, säg ingenting alls."

Sen så vet jag av egna erfarenheter att just Da-Jarnman är väldigt kärleksfull och snäll.

Chrille skrev:
Det är egentligen ganska enkelt samtidigt som det är ganska svårt.

Singeltjejer har ett jävla behov av att hålla sig med killkompisar. Alla verkar drömma om att ha en en liten bögkompis som kan ge nån sorts skruvad ickeladdad kille/tjej-relation och eftersom det finns få böcklingar där ute så får de försöka ha sträjta killkompisar. Och det skiter sig eftersom killar VÄÄÄLDIGT sällan vill umgås med tjejer som "bara kompisar" om de inte är just bögare. Så enkelt är det.

Sen träffar bruden i en sån här kompisrelation en kille och upptäcker att man inte kan ha den typen av kompisrelation med en kille samtidigt som man har en pojkvän.... Killar vet oftast det här hela tiden men hänger bara på (efersom de oftast har en plan att bli nästa pojkvän)

Visst kan den här typen av vänskap bli en fungerande relation. Absolut. Däremot kan det vara i stort sett omöjligt att backa ner till kompisar igen om det inte funkar. Då är det dax att bita ihop o gilla läget för man kan inte ha kakan och äta den.

Eller som jag sa till min favoritStina "Spricker det mellan oss så är jag ändå inte intresserad av att ha dig som kompis" när vi efter 12 års kompisrelation av varierande grad blev ett par för 2 år sen.

Hur vet du om du är helt chanslös på att nånsin bli något annat än kompis till den där trevliga tjejen som du umgås med? Om hon börjar prata tjejproblem med dig så är det kört! Du får aldrig omkull en tjej som har berättat om sina menssmärtor.

Haha, bra skrivet. Vet inte om jag vill hålla med dej dock. Jag umgås bara med killar och har inte nåt som helst sexuellt intresse i nån av dem. De flesta av dem ser mig som en killkompis och vi umgås på den basisen. Det funkar bra. Sen har jag haft killkompisar där det inte fungerade pga av sexuell spänning med.

För min del skiter det sig när jag ska ha tjejkompisar för att jag tänker och agerar som en kille, dvs rakt på sak och ganska okänsligt. Det slutar alltid med att brudarna blir sårade, arga, ledsna m.m.

Itacha75 skrev:
Kanske dags att använda fördomsbromsen?

Nu vet du inte vad som har hänt, så ge fan i spydiga kommentarer och visa lite sympati. "Har du inget snällt att säga så, säg ingenting alls."

Sen så vet jag av egna erfarenheter att just Da-Jarnman är väldigt kärleksfull och snäll.
så nu har jag sagt spydiga kommentarer riktade till just henne?
Jag har dragit alla över en kam, inte ett ord om henne specifikt.
ge fan i att försöka säga till mig vad jag ska tycka eller inte.
Vet precis vad som har hänt i mitt och ett antal vänners liv, därav mina åsikter.

R2 skrev:
så nu har jag sagt spydiga kommentarer riktade till just henne?
Jag har dragit alla över en kam, inte ett ord om henne specifikt.
ge fan i att försöka säga till mig vad jag ska tycka eller inte.
Vet precis vad som har hänt i mitt och ett antal vänners liv, därav mina åsikter.
Ja nu får du ge dig. Detta är ett ryggdunkarforum. Fatta de!

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt