johanpe
snygg som få!
hej!
har lite problem med en hoj som jag köpt.
det är en gsxr 750 -88 som är trimmad av motospeed en gång i tiden.
saker som är fixat är en steg 2 portning nåt som dom kallar exportkammar, andra kolvar,mm.
nu till problemet!
ligger jag på & håller varvet 5000rpm lite längre så känner man hur den surar på sig för att sedan börja "bogga".
om jag hinner få in kopplingen & varva till den (över 5000rpm.) så piggnar den till.....om jag INTE hinner så dör den & blir sedan så sur att jag inte får igång den.
OM jag kör den som jag stulit den så är det ett jävla drag i moppen (skjuter & nån flamma kommer ibland om jag slår av fort)
stiften blir svarta.
detta rör sig om ett område mellan 4000-5400rpm.
polaren har en bandit 1200 & mina fuggar ser identiska ut som hans gör.
är det så att förgasarna är "förstora" eller är det bara en bestyckning som behövs?
vill väl ha lite register på hojen & inte behöva köra som en tok hela tiden.
nu känns det ju som att hoppa rep med en svettig dynamitgubbe i fickan.
vilken ände bör jag börja i? (gällande hojen inte i frun)
tacksam för tipps jag kan få.
mvh johan
har lite problem med en hoj som jag köpt.
det är en gsxr 750 -88 som är trimmad av motospeed en gång i tiden.
saker som är fixat är en steg 2 portning nåt som dom kallar exportkammar, andra kolvar,mm.
nu till problemet!
ligger jag på & håller varvet 5000rpm lite längre så känner man hur den surar på sig för att sedan börja "bogga".
om jag hinner få in kopplingen & varva till den (över 5000rpm.) så piggnar den till.....om jag INTE hinner så dör den & blir sedan så sur att jag inte får igång den.
OM jag kör den som jag stulit den så är det ett jävla drag i moppen (skjuter & nån flamma kommer ibland om jag slår av fort)
stiften blir svarta.
detta rör sig om ett område mellan 4000-5400rpm.
polaren har en bandit 1200 & mina fuggar ser identiska ut som hans gör.
är det så att förgasarna är "förstora" eller är det bara en bestyckning som behövs?
vill väl ha lite register på hojen & inte behöva köra som en tok hela tiden.
nu känns det ju som att hoppa rep med en svettig dynamitgubbe i fickan.
vilken ände bör jag börja i? (gällande hojen inte i frun)
tacksam för tipps jag kan få.
mvh johan
Last edited: