henrixo
Mekaniker med gedigna däckkunskaper.
- Gick med
- 26 Nov 2005
- Hoj
- Triumph SP3 -97, Bandit 1200 -98, GSX820 ES, GSXR 750w -94, GasGas 250EC -97
Min stackars mc har gått lite dåligt, haft mycket vibrationer o läckt ur förgasarna ett tag nu så jag tänkte ta tag i det hela. Tog isär alltihop o blåste rent alla munstycken och körde med rengöringsspray o grejer, motionerade nålventilerna o så vidare.
Den ska in för att synka dom i början av veckan.
Satte ihop och startade monstret, det slutade läcka ur dom, vibrationerna blev markant mindre, men en sak kvarstod och blev lite värre tillochmed.
När man gör en snabb fullgasning, när man kör med den, så tvekar den, vill inte riktigt gå på alla cylindrarna typ. Men gasar man upp lite långsammare så kommer den som det ska.
Är det nån guru som kan tala om för mig vad jag har missat eller behöver ändra på?
Den ska in för att synka dom i början av veckan.
Satte ihop och startade monstret, det slutade läcka ur dom, vibrationerna blev markant mindre, men en sak kvarstod och blev lite värre tillochmed.
När man gör en snabb fullgasning, när man kör med den, så tvekar den, vill inte riktigt gå på alla cylindrarna typ. Men gasar man upp lite långsammare så kommer den som det ska.
Är det nån guru som kan tala om för mig vad jag har missat eller behöver ändra på?
Kanske får bänka den för att få svaret.