aLcATRAZ
Hårdrock, vad annars?
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Ort
- Skarpnäck
- Hoj
- Kawasaki Ninja ZX-6R '98, Akrapovic Carbon Oval Bolt-on, PiperCross filter, Dynojet, Planad & portad av Grottis (R.I.P.), 13:1 komp.
Har monterat på dynojet kit på hojjen och ska dra och justera den så småningom. Har några funderingar över hur mycket de rekommenderade justeringarna från dynojet (installationsanvisningarna) kan avvika från de som kommer ge bästa effektkurvan och toppeffekt.
Dessutom blev jag verkligen förvånad när jag tog isär mina gasare. Jag hade 140/132,5 munstycken installerade original, och i dynojetanvisningarna stod det att man skulle använda 132/128 (med slipon).
Dessutom när jag skulle justera blandskruvarna så upptäckte jag att de var utskruvade ca 3-3,5 varv original, och dynojet säger att de ska vara utskruvade bara 2,5 varv.
Har jag precis strypt bensintillförseln med mitt dynojet?! Låter detta rimligt? Jag lär ju gå riktigt snålt också pga sliponet.
Hur vet man när en hojj går snålt?
Skumma med allt ovanstående är ju också att min hojj gick väldigt bra innan jag rörde den.
Ska boka tid hos Henning snart så att han får leka med gasarna. Fråga; Vad exakt är det man ändrar när man "justerar" förgasare, är det bara blandskruv och munstycke som man leker med?
Vet någon här om Henning använder sig av lambda sond när han trimmar gasare, eller kör han bara på känn?
Tack för svar!
/a
Dessutom blev jag verkligen förvånad när jag tog isär mina gasare. Jag hade 140/132,5 munstycken installerade original, och i dynojetanvisningarna stod det att man skulle använda 132/128 (med slipon).
Dessutom när jag skulle justera blandskruvarna så upptäckte jag att de var utskruvade ca 3-3,5 varv original, och dynojet säger att de ska vara utskruvade bara 2,5 varv.
Har jag precis strypt bensintillförseln med mitt dynojet?! Låter detta rimligt? Jag lär ju gå riktigt snålt också pga sliponet.
Hur vet man när en hojj går snålt?
Skumma med allt ovanstående är ju också att min hojj gick väldigt bra innan jag rörde den.
Ska boka tid hos Henning snart så att han får leka med gasarna. Fråga; Vad exakt är det man ändrar när man "justerar" förgasare, är det bara blandskruv och munstycke som man leker med?
Vet någon här om Henning använder sig av lambda sond när han trimmar gasare, eller kör han bara på känn?
Tack för svar!
/a