Förgasarinställning

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Ort
E-tuna
Hoj
Hayabusa K4
Har i helgen bytt brygga på hojen som hade dyno-jet installerat. Nu går hojen snålt som f*n och jag undrar hur jag lättast ställer in förgasarna (är lite novis på detta). Ska jag lämna in eller göra det själv? Bänka kanske?
 
Det är ju lite pill, vill du ha lite pill så e de väl bara att köpa munstycken, och börja pilla :D

Börja med huvudmunstycket, när det är rätt, dvs bra blandning på fullgas, så börjar det riktiga pillet, med nålhöjder och lågfartsskruvar, för att få bra gas-svar och lågfartsegenskaper.

Är inställningen idag helt galen men du har en någorlunda vanlig hoj med någorlunda vanliga mods, så kan det ju vara idé att försöka få tag i någon som har samma eller ungefär samma, och höra vad han har för inställningar.

Vill du inte greja med hojen de närmsta veckorna så kan man ju lämna in den och få det klart :rolleyes:

Lycka té /XJR
 
XJR skrev:
Det är ju lite pill, vill du ha lite pill så e de väl bara att köpa munstycken, och börja pilla :D

Börja med huvudmunstycket, när det är rätt, dvs bra blandning på fullgas, så börjar det riktiga pillet, med nålhöjder och lågfartsskruvar, för att få bra gas-svar och lågfartsegenskaper.

Är inställningen idag helt galen men du har en någorlunda vanlig hoj med någorlunda vanliga mods, så kan det ju vara idé att försöka få tag i någon som har samma eller ungefär samma, och höra vad han har för inställningar.

Vill du inte greja med hojen de närmsta veckorna så kan man ju lämna in den och få det klart :rolleyes:

Lycka té /XJR

Ok, verkar som att jag inte fixar det själv mao. Beträffande munstyckena så är de rätt dimesionerade iaf (enl. dyno-jet's beskrivning). Men, men kanske ska lämna in den för bänkning ändå. Tilläggas ska att den inte går tokdåligt, det är mest på mellanresgistret som den bluddrar & tappar. På låga & höga varv svarar den helt ok (eller åtminstone godkänt).
 
Posta just ett inlägg som försvann :confused:

Provar igen :

Jag menade inte att avskräcka, prova gärna själv först om du gillar att greja lite med hojen, det kostar ju inget !

Vill du inte byta huvudmunstycke så har du nålhöjder och lågfartsskruvar som är enkla grejer att ändra och testa.

/XJR
 
XJR skrev:
Posta just ett inlägg som försvann :confused:

Provar igen :

Jag menade inte att avskräcka, prova gärna själv först om du gillar att greja lite med hojen, det kostar ju inget !

Vill du inte byta huvudmunstycke så har du nålhöjder och lågfartsskruvar som är enkla grejer att ändra och testa.

/XJR

Tack för (snabba) svar :bow . Visst, jag ska nog testa att skruva lite innan jag lämnar in den. Jag är inte direkt sugen på att riva gasarna igen & vet att de flesta brukar få problem med justeringen. Det känns som att det inte är så otroligt mycket som krävs för att få dem att gå optimalt så visst vore det kul om man fixade det själv.
 
Nyheter
Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

BMW F 450 GS för prisvärda äventyr

BMW presenterade den länge ...

BSA Thunderbold avtäckt på EICMA

BSA har avtäckt sin fjärde ...

ExploreBike: Lerigt Gotland Grand National

Årets Gotland Grand Nationa...

Nytt om H-D Bagger-Världscupen

Under en presskonferens på ...

Back
Top