Förgasarinställning

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa K4
Har i helgen bytt brygga på hojen som hade dyno-jet installerat. Nu går hojen snålt som f*n och jag undrar hur jag lättast ställer in förgasarna (är lite novis på detta). Ska jag lämna in eller göra det själv? Bänka kanske?

Det är ju lite pill, vill du ha lite pill så e de väl bara att köpa munstycken, och börja pilla :D

Börja med huvudmunstycket, när det är rätt, dvs bra blandning på fullgas, så börjar det riktiga pillet, med nålhöjder och lågfartsskruvar, för att få bra gas-svar och lågfartsegenskaper.

Är inställningen idag helt galen men du har en någorlunda vanlig hoj med någorlunda vanliga mods, så kan det ju vara idé att försöka få tag i någon som har samma eller ungefär samma, och höra vad han har för inställningar.

Vill du inte greja med hojen de närmsta veckorna så kan man ju lämna in den och få det klart :rolleyes:

Lycka té /XJR

XJR skrev:
Det är ju lite pill, vill du ha lite pill så e de väl bara att köpa munstycken, och börja pilla :D

Börja med huvudmunstycket, när det är rätt, dvs bra blandning på fullgas, så börjar det riktiga pillet, med nålhöjder och lågfartsskruvar, för att få bra gas-svar och lågfartsegenskaper.

Är inställningen idag helt galen men du har en någorlunda vanlig hoj med någorlunda vanliga mods, så kan det ju vara idé att försöka få tag i någon som har samma eller ungefär samma, och höra vad han har för inställningar.

Vill du inte greja med hojen de närmsta veckorna så kan man ju lämna in den och få det klart :rolleyes:

Lycka té /XJR

Ok, verkar som att jag inte fixar det själv mao. Beträffande munstyckena så är de rätt dimesionerade iaf (enl. dyno-jet's beskrivning). Men, men kanske ska lämna in den för bänkning ändå. Tilläggas ska att den inte går tokdåligt, det är mest på mellanresgistret som den bluddrar & tappar. På låga & höga varv svarar den helt ok (eller åtminstone godkänt).

Posta just ett inlägg som försvann :confused:

Provar igen :

Jag menade inte att avskräcka, prova gärna själv först om du gillar att greja lite med hojen, det kostar ju inget !

Vill du inte byta huvudmunstycke så har du nålhöjder och lågfartsskruvar som är enkla grejer att ändra och testa.

/XJR

XJR skrev:
Posta just ett inlägg som försvann :confused:

Provar igen :

Jag menade inte att avskräcka, prova gärna själv först om du gillar att greja lite med hojen, det kostar ju inget !

Vill du inte byta huvudmunstycke så har du nålhöjder och lågfartsskruvar som är enkla grejer att ändra och testa.

/XJR

Tack för (snabba) svar :bow . Visst, jag ska nog testa att skruva lite innan jag lämnar in den. Jag är inte direkt sugen på att riva gasarna igen & vet att de flesta brukar få problem med justeringen. Det känns som att det inte är så otroligt mycket som krävs för att få dem att gå optimalt så visst vore det kul om man fixade det själv.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph