Förgasarinställnigar Ktm 450 -07

Mx_Josef

Wild west
Gick med
15 Jun 2007
Hoj
Cbr600 och ch racing!
Tja. Har nyligen köpt mig en Ktm 450 exc 07a. Den har bara gått 90 mil, Så inte mycket pill. körde den en gång innan vintern ca 2 timmar och märkte inte så mycket, Nu har jag provkört den igen. Jag är helt lost på 4 taktare har pillat en hel del 2 takt. Så har lite små frågor till er som är vana.

Problem:
Den blir i mitt tyckte extremt varm väldigt fort. kan stå på tomgång i 1 min typ så är kylaren skållhet. För att inte tala om avgasröret. Det är original och kan tänka mig att dom blir rätt varma, men jag vet inte.

Röret är jätte blått Längst bak nära ljudämparen. Helt stål färgad fram.
Jag har aldrig sett att det ser ut så på andra.

Tomgången är nervös som fan. om jag ställer den på rätt hög tomgång så tar det en stund innan tomgången går upp i varv. om jag sänker farten och kopplar så tar det några sekunder innan den varvar upp till den tomgången jag ställt. Jätte jobbigt då jag stuntar med den.

Kan det vara så att ägaren innan strypt av den på något sett men inte bestyckat om den. ( om man nu ska göra det ) vilka munstycken brukar man köra med för att den ska bete sig vettigt?

Har dom några strypningar alls från början? Och brukar man bestycka om dom fastän man inte bytt rör eller något annat?

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph