aLcATRAZ
Hårdrock, vad annars?
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Ort
- Skarpnäck
- Hoj
- Kawasaki Ninja ZX-6R '98, Akrapovic Carbon Oval Bolt-on, PiperCross filter, Dynojet, Planad & portad av Grottis (R.I.P.), 13:1 komp.
Hallå!
1. Bytte munstycken häromdagen och noterade att när jag dränerade varje förgasare för sig så rann det ut nästan 50% mer bensin ut på förgasaren längst till vänster än de tre till höger. Har börjat fundera om jag inte ska ta och mäta bensinnivån i de och kanske synkronisera dem.
Hojjen går fint, det är det som är det konstiga. Borde inte överflödig bensin visa sig i motorgången? Eller rann det ut mer bensin just eftersom hojjen satt på sidostödet?
2. När man ska mäta nivån, ska man göra det med förgasarna öppna med en linjal eller ska man göra det med förgasarna monterade och med en slang till dräneringsröret? Vilken metod är mest exakt?
3. Vet någon vart man kan köpa slang, t-kopplingar samt ventiler till en hemmagjord synkroniseringsjusterare?
Tack!
/a
1. Bytte munstycken häromdagen och noterade att när jag dränerade varje förgasare för sig så rann det ut nästan 50% mer bensin ut på förgasaren längst till vänster än de tre till höger. Har börjat fundera om jag inte ska ta och mäta bensinnivån i de och kanske synkronisera dem.
Hojjen går fint, det är det som är det konstiga. Borde inte överflödig bensin visa sig i motorgången? Eller rann det ut mer bensin just eftersom hojjen satt på sidostödet?
2. När man ska mäta nivån, ska man göra det med förgasarna öppna med en linjal eller ska man göra det med förgasarna monterade och med en slang till dräneringsröret? Vilken metod är mest exakt?
3. Vet någon vart man kan köpa slang, t-kopplingar samt ventiler till en hemmagjord synkroniseringsjusterare?
Tack!
/a