Förgasare?

Porta så mycket det går du,, men passa så trotteln inte tätar eller inte styr riktigt (fladdrar) och rör inte golvet runt munstycket och frammot! 28-30mm är lämpligt på 200cc,,, Bäst vore ju att kolla hur stor ventilen är innan du portar gasaren. Men mest troligt kan du rakt av gå till 28mm

ok, insugsventilen är 33.9 och utblås är 28,45. så då är det bara att fila på eller? jag ska kolla med trotteln och framför munstycket. ska det vara en yta fram till trotteln och efter en ruggli?
Jag köpte en sån drämmel idag som nu är provkörd, riktigt nice med förlängarn.:yoparty

tjeck lösning med tomgången

Last edited:
ok, insugsventilen är 33.9 och utblås är 28,45. så då är det bara att fila på eller? jag ska kolla med trotteln och framför munstycket. ska det vara en yta fram till trotteln och efter en ruggli?
Jag köpte en sån drämmel idag som nu är provkörd, riktigt nice med förlängarn.:yoparty

tjeck lösning med tomgången

O fan så stora! He he bra Då kommer den gilla förgasarförstoring!! Då slipar du max helt enkelt ta max framförallt uppot det gör inget om det går hål utvändigt på någon stos. .Kan vara tunna gods på olika ställen kolla bara att den ser ut att hålla ihop så den inte går av bara,,brukar alltid finnas förstärkningar .. Om du ska förstärka eller har slipat hål nåonstanns köper du bara JB weld 24min vers på classeollessoonns 99kr... Den spacklar du även toppen med i insuget. kan ge mig fan på att ditt insug ser ut som på 70 talet med vida byxben strax innan ventil:D Portade nyligen en sådandäringa motor och dom kopierar stenåldern helt enkelt. men det spacklar du lätt bort sedan du slipat bort runt styrningar och dyrligt.

Kör ytan samma genom hela fuggen Det har ingen märkbar betydelse om man polerar den korta bit före trottel ,, (men bling,bling är aldrig fel) Sist av allt kan man dra sliprepor ivändigt på tvären med 80-100 kornstorlek.

Ja vad ska jag säga du är helt överjävlig skit fräckt:tummenupp

Ja nu ska det väl funka hoppas jag,,det känns exaktare än org inställning faktist . Nu ska man veta att tomgången är inte lätt att få perfekt på denna gasare krävs väldigt rätt lågfartsmunstycke. Skickar en länk till mx souht som säljer denna gasare. Där kan man köpa nål och nålmunstycke trottel billigare än sweden!! En nål kostar ju skjortan här typ 350kr med frakt från stibo!! på mx kostar den högst 150 kr .
Notera hur klumpigt det är i nederkant insug org på dom,,,Gämför med hur din ser ut nu! Nu har du den näst effektivast gasaren i världen,,,finns bara en som slår den och det är Lectrone men endast i sluteffekt, för Lecrtonen är skitsvår att få gå bra i hela registret.. (Bäst för dragrace)

Så du vet kommer trotteln klappra på tomgång och en bit upp i varv den är dyngslut i spåren!! man kan tro att motorn skrammlar men det är bara trotteln!!

Ingen fara att renovera med jb weld på kanten av trotteln och slipa till så den passar mer exakt utan att gå för tungt, detta har jag gjort på min gasare och den går knäpptyst och håller minst 1000 mil:tummenupp

http://www.mxsouth.com/mikuni/mikuni-complete-carburators-pro-series-carburetors-carburetor-kits.htm

Nu är vi förgasarbröder:D Härnäst får du även montera powerjet som du ser jag har,,Mycket bra!! Hajtänder måste du ju ha också:D

Bifogat

• P9180001.JPG
    P9180001.JPG
    120.1 KB · Visningar: 134
  • Pro-Series.jpg
    Pro-Series.jpg
    14.5 KB · Visningar: 407
Nu är vi förgasarbröder:D Härnäst får du även montera powerjet som du ser jag har,,Mycket bra!! Hajtänder måste du ju ha också:D

Ja vi får se vad som kan komma i framtiden.
Har redan tänkt på pirayatänder men ska vänta med det tills vi har fått igång bomsbänken.
Har så mycke att göra först bara, massa jävla måsten å saker som jag lovat att fixa. Börjar bli dags att lära sig säga nej till alla skitjobb som inte är kul.

Det här är lit OT, men

Vad händer med bestyckningen om man portar toppen och byter till kolv med högre komp ?

Är det onödigt att finlira med bestykningen men nyvarande konfuguration ?

:confused:

Det här är lit OT, men

Vad händer med bestyckningen om man portar toppen och byter till kolv med högre komp ?

Är det onödigt att finlira med bestykningen men nyvarande konfuguration ?

:confused:

Offta blir det ingen skillnad i best mot helt öppet system och inbestyckat innan. Med högre komp minskar bränsleförbrukningen och även vid portning fast effekten ökar så det tar ut varandra till samma bestyckning. Inte ens med turbo har jag högre bestyckning ...men därimot högre tryck på bränslet..

Fippla med bestyckningen ska man alltid göra även orginal---

Har redan tänkt på pirayatänder men ska vänta med det tills vi har fått igång bomsbänken.

Pirayatänder är effektivast i mynning på toppen,,Så det kan man göra vid portning.

Last edited:
O fan så stora! He he bra Då kommer den gilla förgasarförstoring!! Då slipar du max helt enkelt ta max framförallt uppot det gör inget om det går hål utvändigt på någon stos. .Kan vara tunna gods på olika ställen kolla bara att den ser ut att hålla ihop så den inte går av bara,,brukar alltid finnas förstärkningar .. Om du ska förstärka eller har slipat hål nåonstanns köper du bara JB weld 24min vers på classeollessoonns 99kr... Den spacklar du även toppen med i insuget. kan ge mig fan på att ditt insug ser ut som på 70 talet med vida byxben strax innan ventil:D Portade nyligen en sådandäringa motor och dom kopierar stenåldern helt enkelt. men det spacklar du lätt bort sedan du slipat bort runt styrningar och dyrligt.

Kör ytan samma genom hela fuggen Det har ingen märkbar betydelse om man polerar den korta bit före trottel ,, (men bling,bling är aldrig fel) Sist av allt kan man dra sliprepor ivändigt på tvären med 80-100 kornstorlek.

Så då var den klar., mycke rappare blev den:tummenupp :)

Skoj...vad exakt gjorde du? Har du portat bara förgasaren eller har du hunnit med toppen också?

jag slipa tills det gick hål hehe, fick lägga på lite kemisk metall på utsidan.
sen så plockade jag bort choke spjället och axeln tänkte att det bara var ivägen.:va Toppen har jag inte rört än, men de kommer:)

jag slipa tills det gick hål hehe, fick lägga på lite kemisk metall på utsidan.
sen så plockade jag bort choke spjället och axeln tänkte att det bara var ivägen.:va Toppen har jag inte rört än, men de kommer:)

Ok Startar den bra utan choke? du har ev axpump?

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman