johnno_mccall
Park å rabatt åkare
Ja vad ska jag säga du är helt överjävlig skit fräckt

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Porta så mycket det går du,, men passa så trotteln inte tätar eller inte styr riktigt (fladdrar) och rör inte golvet runt munstycket och frammot! 28-30mm är lämpligt på 200cc,,, Bäst vore ju att kolla hur stor ventilen är innan du portar gasaren. Men mest troligt kan du rakt av gå till 28mm
ok, insugsventilen är 33.9 och utblås är 28,45. så då är det bara att fila på eller? jag ska kolla med trotteln och framför munstycket. ska det vara en yta fram till trotteln och efter en ruggli?
Jag köpte en sån drämmel idag som nu är provkörd, riktigt nice med förlängarn.
tjeck lösning med tomgången
Ja vad ska jag säga du är helt överjävlig skit fräckt![]()
Nu är vi förgasarbröderHärnäst får du även montera powerjet som du ser jag har,,Mycket bra!! Hajtänder måste du ju ha också
![]()
Nu är vi förgasarbröderHärnäst får du även montera powerjet som du ser jag har,,Mycket bra!! Hajtänder måste du ju ha också
![]()
Det här är lit OT, men
Vad händer med bestyckningen om man portar toppen och byter till kolv med högre komp ?
Är det onödigt att finlira med bestykningen men nyvarande konfuguration ?
![]()
O fan så stora! He he bra Då kommer den gilla förgasarförstoring!! Då slipar du max helt enkelt ta max framförallt uppot det gör inget om det går hål utvändigt på någon stos. .Kan vara tunna gods på olika ställen kolla bara att den ser ut att hålla ihop så den inte går av bara,,brukar alltid finnas förstärkningar .. Om du ska förstärka eller har slipat hål nåonstanns köper du bara JB weld 24min vers på classeollessoonns 99kr... Den spacklar du även toppen med i insuget. kan ge mig fan på att ditt insug ser ut som på 70 talet med vida byxben strax innan ventilPortade nyligen en sådandäringa motor och dom kopierar stenåldern helt enkelt. men det spacklar du lätt bort sedan du slipat bort runt styrningar och dyrligt.
Kör ytan samma genom hela fuggen Det har ingen märkbar betydelse om man polerar den korta bit före trottel ,, (men bling,bling är aldrig fel) Sist av allt kan man dra sliprepor ivändigt på tvären med 80-100 kornstorlek.
Så då var den klar., mycke rappare blev den![]()
![]()
Skoj...vad exakt gjorde du? Har du portat bara förgasaren eller har du hunnit med toppen också?
jag slipa tills det gick hål hehe, fick lägga på lite kemisk metall på utsidan.
sen så plockade jag bort choke spjället och axeln tänkte att det bara var ivägen.Toppen har jag inte rört än, men de kommer
![]()
Ok Startar den bra utan choke? du har ev axpump?
jo då den startar lätt ändå., fast får väll se hur de blir när minusgraderna kommer. Axpump har jag inte..,,tyvärr
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |