Är stolt ägare av en GPZ 1100 från insprutningspionjärernas ljuva dagar, men tyvärr så är den sk "datorn" (typ handlött kretskort...
) inte så lycklig. Där det egentligen skulle suttit någon typ av kondensator (tror jag) finns det istället en ganska snygg, svart fläck som luktar så där mysigt elektriskt... Om nu Kawasaki inte hade huggit av sig tungan så fort det handlar om sådana saker som detaljinformation om exakt vilken typ av kondning det handlar om så hade jag ju kunnat använda mina högstadiekunskaper i lödning och för en billig penning fixat "datorn"... Men, ingen tunga, ingen info...förutom priset på en ny box...smålandsfostrade farfar vände sig i graven, jag lovar!
Alltså återstår bara att försöka få fart på hojen med hjälp av en uppsättning hederliga förgasare. Och det är här som jag ödmjukast hoppas på hjälp från er som vet - har själv hört att en brygga från 1100 GSX-R från -91 skall fungera mer eller mindre rakt av?!? Nån som har prövat? Kan det vara så att bryggor från -F och -G från samma år kan passa?
GPZ-farfar börjar bli riktigt
på att stå i garaget och inte kunna ge sig ut på gatorna och flexa sina fortfarande förvånansvärt vältrimmade biceps... Tips och råd emottages med öppna armar!

Alltså återstår bara att försöka få fart på hojen med hjälp av en uppsättning hederliga förgasare. Och det är här som jag ödmjukast hoppas på hjälp från er som vet - har själv hört att en brygga från 1100 GSX-R från -91 skall fungera mer eller mindre rakt av?!? Nån som har prövat? Kan det vara så att bryggor från -F och -G från samma år kan passa?
GPZ-farfar börjar bli riktigt