förgasare 1100r

krav

farmare
Gick med
2 Jul 2004
Hoj
KTM rc8 och gsx 1100rw
Är det någon som vet vad det är för cc-mått mellan förgasarna på en oljekyld resp vattenkyld gsx 1100r? Om det nu är olika avstånd finns det då något trix för att kunna flytta förgasarbryggan emellan motorerna?

krav skrev:
Är det någon som vet vad det är för cc-mått mellan förgasarna på en oljekyld resp vattenkyld gsx 1100r? Om det nu är olika avstånd finns det då något trix för att kunna flytta förgasarbryggan emellan motorerna?

GSX, GSXR 750 85-91, 1100 86-92 (oljekylda): A = 77mm, B = 93mm, C = 77mm
GSXR 750w 92-95, 1100w 93-99: A = 84mm, B = 89mm, C = 84mm

Att sätta gasare från en vattenkyld på en oljekyld vet jag många som gjort men tvärt om har jag aldrig hört talas om. Vilken typ av gasare är det du vill använda, orginal Cv, RS, TMR eller Keihin?

Bifogat

• rsspace_opt.jpeg
    rsspace_opt.jpeg
    3.8 KB · Visningar: 118
gixxer_1255 skrev:
GSX, GSXR 750 85-91, 1100 86-92 (oljekylda): A = 77mm, B = 93mm, C = 77mm
GSXR 750w 92-95, 1100w 93-99: A = 84mm, B = 89mm, C = 84mm

Att sätta gasare från en vattenkyld på en oljekyld vet jag många som gjort men tvärt om har jag aldrig hört talas om. Vilken typ av gasare är det du vill använda, orginal Cv, RS, TMR eller Keihin?

Tack för info, tanken var att hänga dit RS 40 eller TMR 41. Men läser man mikunis manualer finns inte RS förgasare som passar till den vattenkylda motorn.Är det så är det väl bara TMR 41 som gäller. Eller har jag fel?

krav skrev:
Tack för info, tanken var att hänga dit RS 40 eller TMR 41. Men läser man mikunis manualer finns inte RS förgasare som passar till den vattenkylda motorn.Är det så är det väl bara TMR 41 som gäller. Eller har jag fel?

Japp till 750w/1100w är det TMR41ór som gäller eller Keihin FCR-H 39 eller 41. Men det borde funka med RSgasare om man bygger om bryggan. RSgasarn sitter ihop med 2 alu profiler så det som behövs är 2 nya aluprofiler och en ny axel (10mm grov)till gasreglaget. Sedan är det bara att borra hål i profilerna och axeln. Och en ny stång till choken måste man oxå gör.
(Jag har ett par TMR41ór dom är dock inte till salu)

gixxer_1255 skrev:
Japp till 750w/1100w är det TMR41ór som gäller eller Keihin FCR-H 39 eller 41. Men det borde funka med RSgasare om man bygger om bryggan. RSgasarn sitter ihop med 2 alu profiler så det som behövs är 2 nya aluprofiler och en ny axel (10mm grov)till gasreglaget. Sedan är det bara att borra hål i profilerna och axeln. Och en ny stång till choken måste man oxå gör.
(Jag har ett par TMR41ór dom är dock inte till salu)

Med andra ord har du erfarenhet av både RS och TMR gasare , vilka funkar bäst? Är det värt besväret att bygga om RS bryggan? Eller ska man lägga upp mera pengar och köpa TMR?

krav skrev:
Med andra ord har du erfarenhet av både RS och TMR gasare , vilka funkar bäst? Är det värt besväret att bygga om RS bryggan? Eller ska man lägga upp mera pengar och köpa TMR?

Ja av RSgasare har jag erfarenhet, den enda erfarenhet jag har av TMRgasare är att jag köpte ett par för någon månad sedan( har inte använt dom ännu)
Problemet med TMRgasare är att dom inte är så lätt att hitta beg.

Har varit med och bytt till RS 38'or på en vattenkyld, en '94a tror jag det var. Det blir en helt annan bestyckning än den som sitter i RS förgasarna som är anpassad för oljekylda modellen, kan kolla om det blir aktuellt vart vi hamnade i munstycken...om killen inte sålt den hojjen.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...