Är det min inbillning eller börjar intresset för ideellt arbete och föreningsliv att svalna i Sverige? Tycker det är lite trist att så många inte har mycket till liv vid sidan av förvärvsarbetet. Är det kanske det som smittar av sig?
Vilka föreningar är ni medlemmar i? Tycker ni att det ger något?
De flesta här är med i SMC antar jag. Svenska turistföreningen är en annan sån där jätteförening som nästan alla är med i utan att reflektera något över det. Själv har jag medlemsskap i svenska naturskyddsföreningen och greenpeace också. Sen är det ju facket (agrifack för min del) och en dotterförening inom det. Är student just nu, så linjeföreningen är ett annat givet val. Ofrivilliga studentkårsmedlemsskapet kommer man inte undan från förstås då heller. Hmm.. kommer inte på fler just nu. Funderar på att testa någon lokal ornitologisk förening nästa år.
Vilka föreningar är ni medlemmar i? Tycker ni att det ger något?
De flesta här är med i SMC antar jag. Svenska turistföreningen är en annan sån där jätteförening som nästan alla är med i utan att reflektera något över det. Själv har jag medlemsskap i svenska naturskyddsföreningen och greenpeace också. Sen är det ju facket (agrifack för min del) och en dotterförening inom det. Är student just nu, så linjeföreningen är ett annat givet val. Ofrivilliga studentkårsmedlemsskapet kommer man inte undan från förstås då heller. Hmm.. kommer inte på fler just nu. Funderar på att testa någon lokal ornitologisk förening nästa år.

