Föreläsning aerodynamik.

Aaron

Exilkuban
Gick med
9 May 2003
Ort
Tjyvhult
Hoj
2008 Aprilia RSV1000R
Hittat i Ny Teknik:
22 April är det öppen föreläsning i fordonsaerodynamik (eller för er under 25: fordons aero dynamik).

Det är på KTH och i samarbete med Italienska ambassaden. Gästföreläsare från Ducati och Ferrari.

Börjar kl 09.00 och pågår till 13.15.
Föreläsningssal F1.
 
aaa, ska man släpa sig till sthlm kanske
 
Läste det med. Vilken jävla stil av ens sadistiska lärare och planera in något form av prov då...

Läste nån om MMC stakarna som stod i samma nummer av Ny Teknink?
 
FreddaAbborre skrev:
Läste det med. Vilken jävla stil av ens sadistiska lärare och planera in något form av prov då...

Läste nån om MMC stakarna som stod i samma nummer av Ny Teknink?

Ja, verkar spännande! Lättare än titan, starkare än stål eller hur det var. Hade varit kul ett svenskt företag kunnat konkurrera med Carillo :) De hade ju tydligen patent på tillverkningsprocessen (och det fanns bara det sättet att göra det på, typ). Sen är väl frågan hur bra vevstakarna faktiskt är. Och ifall dem är det, kan man använda materialet till andra delar i motorn?
 
scanna och lägga upp? pls
 
JAG vill jag vill jag vill......... Hata SJ som inte har tåg som går tillräckligt tidigt från Lund så att man hinner dit :huvet
 
Vilken grej asså:)

Får nog ta o ringa dem o se vad det kostar att tillverka 4 st vevstakar till mitt gixxerprojekt??
 
schysst, synd att man har skola då men jag går i danderyd så det är ju ialla fall nära.

nån som vet vilken grad föreläsningen kommer vara på? måste man minst gå på högskola för att få ut nått av den? eller räcker det att vara som jag, gå ettan på gymnasiet men kunnna mycket fysik?
 
Fysik B + gärna en del univfysik lär ge dig mest fast det är väl inget som hindrar dig att gå ändå. Dessutom lär väl föreläsningen antingen hållas på engelska så det underlättar om du är duktig på det också.
 
Borsiin JR skrev:
Fysik B + gärna en del univfysik lär ge dig mest fast det är väl inget som hindrar dig att gå ändå. Dessutom lär väl föreläsningen antingen hållas på engelska så det underlättar om du är duktig på det också.
ajdå, har inte ens påbörjat fysik A. Men jag tror jag drar dit ändå. Kan nog vara rätt interesant. Ska man föranmäla sig eller?
 
Ingen aning jag kan tyvärr inte gå, hatar SJ som inte har tillräckligt tidiga morgontåg från Skåne.
 
En halvtimme om CFD... jag tror man klarar sig bra med traktorkort för att tillgodogöra sig det enorma djup det lämnar utrymme för. ;)
 
Borsiin JR skrev:
Fysik B + gärna en del univfysik lär ge dig mest fast det är väl inget som hindrar dig att gå ändå. Dessutom lär väl föreläsningen antingen hållas på engelska så det underlättar om du är duktig på det också.

Tror de flesta föreläsningarna där brukar vara ganska populärvetenskapliga, så tror inte man behöver några speciella kunskaper, men känna till begreppen och liknande. Skulle som sagt gärna gått men ett skönt matteprov ställer sig i vägen.
 
Åh! dit ska jag! Blir att lasta bilen full med polers och åka ner, kanske hinner med nån bärs när man liks är i storstan... :D :fyllisar
 
ni som är där, dokumentera på nått sätt, lägg ut...
men är det bara en halvtimma så ger det ju troligen inget
 
ft skrev:
En halvtimme om CFD...

Colourized Fluid Dynamics kallar de elaka tungorna det för på jobbet...

Either way så brukar resultaten av CFD modeller kunna visas så bra, så även puckon som jag fattar.

Undrar om jag får dra dit på arbetstid...

/J
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top