Före/Efter bilder på Hojbyggen

Intressant! Använde du gräva-ner-i-trädgården tekniken då och lät den ligga under jord i 1år? Förstår inte annars hur du fått fram den fina patina-looken :)

Det är inte min hoj - Det är Mozz som är ägare.........Ingen aning om hur han fått till patinan. :D
 
Nu blir det nog inga större förändringar på ett tag, så här ser den ut nu.

Screenshot_2015-02-25-19-11-12.jpgDSC_2868.jpg
 
Kul, är det en 250? Min är snart klar för säsongen men blir kanske aldrig helt färdig :rolleyes: Fint stuk, gillar ventplåten under sadeln :tummenupp Posta gärna lite fler bilder :yoparty

Man är sällan inne på SH numera.. Så sorry för sen återkoppling!

Tackar och yes box, det är en 250! Har en liten tråd på oijoij.com där du kan kika in under media sektionen!

Som det ser ut nu så kommer den förmodligen ställas ut på en mässa inom kort :)
 
Lite nyare bilder på Scramblern!

sr250-10.jpg

sr250-8.jpg

Sr-250-2.jpg

sr250-7.jpg

Kvar att fixa är lite badgar till tanken och andra småsaker som skall göras riktigt propert!
 
Efter och före

Spännande att se vilken ordning det blir...
 

Bifogat

  • FT 500 2015 1 förminskad.jpg
    FT 500 2015 1 förminskad.jpg
    261.8 KB · Visningar: 123
  • 20141113_153712.jpg
    20141113_153712.jpg
    579.3 KB · Visningar: 130
Min ER6n -06 som jag gjort en del med. Det är rätt stor skillnad mot orginal tycker jag åtminstone.
Bytt: framlampa, styre, fotpinnar, speglar, blinkers, tailtidy, blås.
Tagit bort kåpor.
Plastidippat mattsvart.

Före(nästan ny):
hoj-tvattad.JPG

Efter(3000+ mil senare):
2014-08-25 15.41.25.jpg

Ska byta till styrspeglar inom kort. Ev. bygger jag om bakdelen till något caféracer-liknande också.
 
Cbr 900 -1995

Bytt bakdel, lite kolfiber detaljer , helt ny kulör på allt

Inte helt kompl än men på rätt håll :tungan

967250_349795681845786_2439568918801897565_o.jpgHPIM1102.jpgHPIM1103.jpg
 
Mitt senaste projekt, en XJR1200 från 1997.

DSC06552.jpg
DSC06549.jpg
DSC06547.jpg
DSC06545.jpg
IMG_4981.jpg
 
Nu anser jag mig vara färdig :tummenupp
 

Bifogat

  • DSC_0169.jpg
    DSC_0169.jpg
    514.1 KB · Visningar: 168
  • DSC_0170.jpg
    DSC_0170.jpg
    832.3 KB · Visningar: 187
  • DSC_0166.jpg
    DSC_0166.jpg
    577.5 KB · Visningar: 174
  • DSC_0163_20150416201245924.jpg
    DSC_0163_20150416201245924.jpg
    1.2 MB · Visningar: 211
  • DSC_0168.jpg
    DSC_0168.jpg
    750.6 KB · Visningar: 185
  • 965719_471534542923763_1185552989_o.jpg
    965719_471534542923763_1185552989_o.jpg
    134.2 KB · Visningar: 186
Efter sex år anser jag mig vara färdig. En HD FD från 1929.

Före:
hd.JPG

Efter:
IMG_20150526_124332.jpg
 
Triumph Bonneville America 2006

Före och efter på senaste projektet. Efter-bilden stämmer inte till 100, nu sitter det en Thruxton tank på istället. Hojen är fixad med luft och nålar och går riktigt bra måste jag säga. Säljer den sannolikt till våren till förmån för nytt projekt :)

Gjort är:
kapad bakskärm och framskärm
Handgjort styre av Fogell Customs i Kungälv
Sportster-ljuddämpare som borrats upp ca 1cm
Lite avgasbandage
Ny lack - burkspray än så länge bara
Mini hastighetsmätare
Sänkt med Progressive Suspension-dämpare. Ner ungefär en tum
Sänkt i kronan i fram


IMG_5098.jpg

IMG_5429.jpg
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top