Fördommar om Norrlänningar!

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Sååld
Kan jag inte få höra vilka fördommar folk har om Norrland och dess population? Om ni snackar lika mycket skit som vi gör om er finns det förmodligen en hel del intressanta saker att förtälja,

Jag kan värma upp med lite från norrland. Här uppe pratar man om "södra sverige" då menar man från Umeå och neråt Stockholm eller "fjollträsk" ligger i södra sverige. majoritetenFolk härifrån är så otekniskt kunnande att dom inte ens kan byta däck därför kör dom av vägen vid första snön. Dessa människor är även alldeles för veka för att kalra kyla och minusgrade därför vågar dom sig inte längre norrut.

Ännu en generalisation är att folk "söderifrån" i regel är fjolligare i form av klädsel och attityd, Dessa individer tål heller inte spriten då dom i regel är födda till kärringar redan från barnsben.

Slutligen säger man att INGET bra någonsin kommer från den sidan landet. Politikerna kommer därifrån, Skatten går dit, Ni har fästingar, EU kommer från syd, Bara skräp med andra ord

Vad har ni för fördomar om Norrland ? ös på!

SvartR1a skrev:
Kan jag inte få höra vilka fördommar folk har om Norrland och dess population? Om ni snackar lika mycket skit som vi gör om er finns det förmodligen en hel del intressanta saker att förtälja,

Jag kan värma upp med lite från norrland. Här uppe pratar man om "södra sverige" då menar man från Umeå och neråt Stockholm eller "fjollträsk" ligger i södra sverige. majoritetenFolk härifrån är så otekniskt kunnande att dom inte ens kan byta däck därför kör dom av vägen vid första snön. Dessa människor är även alldeles för veka för att kalra kyla och minusgrade därför vågar dom sig inte längre norrut.

Ännu en generalisation är att folk "söderifrån" i regel är fjolligare i form av klädsel och attityd, Dessa individer tål heller inte spriten då dom i regel är födda till kärringar redan från barnsben.

Slutligen säger man att INGET bra någonsin kommer från den sidan landet. Politikerna kommer därifrån, Skatten går dit, Ni har fästingar, EU kommer från syd, Bara skräp med andra ord

Vi tycker inte om snö i Juli, därför bor vi här..
EDIT: Tycker inte om när det går isbjörnar på vägarna heller

Last edited:
Jävlar, skulle vilja dricka sprit tillsammans med en norrlänning som bestämt hävdar att vi sörlänningar inte kan dricka... :lol

Annars har jag faktiskt inga fördomar om Norrlänningar...

Har väl inga fördomar direkt men något fel måste det ju vara på er då era tjejer flyttar hit allihopa. Men de är så välkomna så... :tuttar
:hihi

hållundan skrev:
Jävlar, skulle vilja dricka sprit tillsammans med en norrlänning som bestämt hävdar att vi sörlänningar inte kan dricka... :lol

Skulle vi kunna göra någon gång men då blir det Dunken och ingen fjollträsk sprit :D

SvartR1a skrev:
Skulle vi kunna göra någon gång men då blir det Dunken och ingen fjollträsk sprit :D
Hohoho, självklart. Nu snackar vi pjåår sprit. Ingen vattenskadad importvodka som heter ruschinkoff, zaranoff, baranoff, gorbatchov eller annat löjligt..

Pjåår dunk!

KalleNorton skrev:
EDIT: Tycker inte om när det går isbjörnar på vägarna heller

Dom är jäkligt jobbiga dom! Du skulle bara veta på lördagskvällen när man ska springa undan dom påväg hem från krogen! DET är inte lätt det! :)

hållundan skrev:
Hohoho, självklart. Nu snackar vi pjåår sprit. Ingen vattenskadad importvodka som heter ruschinkoff, zaranoff, baranoff, gorbatchov eller annat löjligt..

Pjåår dunk!

Finkelolja o träsprit ska det vara, Flaskorna här uppe som har "refill" har en eftersmak av lacknafta o spolarvätska, Med andra ord inget för en pjuklarv från söder

SvartR1a skrev:

Ni bara jagar ren och kör runt på era scootrar, är det inte snö så är det eländiga mygg = obeboligt. Därför det snittar 1 skalle / kvadratmil antagligen. Äter ni något snackar vi om hemmafångad ren, alla jobbar i gruvan eller i skogen.

Har en kille från Kiruna på jobb, han får dagliga sågningar. Frågan är bara vad som är fakta eller myt :D

hållundan skrev:

Det du dricker tar jag dubbelt :rofl :hihi

Norrlänningar tror det är tuffare än de är, det är jävligt mycket snack och lite verkstad, har aldrig sett nån frysa mer än min polare som är norrlänning.
Ni sitter ju i era timmerstugor och eldar ved och dricker HB hela dagarna.

R1 Uffe skrev:
Det du dricker tar jag dubbelt :rofl :hihi

Typ som finnarna säger: Det en svensk dricker en kväll, det spiller en finne på sig!

Sen orkar jag inte har fördomar om folk beroende på varifrån de kommer.
Vad löns det?

Last edited:
varför dunken när det finns finare sprit att hämta i estland med bättre %? :yoparty

Last edited:
SvartR1a skrev:
Dessa människor är även alldeles för veka för att kalra kyla och minusgrade därför vågar dom sig inte längre norrut.

Dessa individer tål heller inte spriten då dom i regel är födda till kärringar redan från barnsben.

Har inte bott i Götet så länge, men aldrig har jag väl frusit så mycket som när det blåser från havet när det är 10 minus! Jävlar vad det kan bita illa.

Vad det gäller spriten, så är det nog så enkelt att om alla är sketfulla, så märks det ju knappt att man är det själv. Alltså krökas det bara mer i skogarna... :)

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8