Fördommar om Norrlänningar!

Inskickat av SvartR1a
Dessa människor är även alldeles för veka för att kalra kyla och minusgrade därför vågar dom sig inte längre norrut.

Dessa individer tål heller inte spriten då dom i regel är födda till kärringar redan från barnsben.

juha01 skrev:
Har inte bott i Götet så länge, men aldrig har jag väl frusit så mycket som när det blåser från havet när det är 10 minus! Jävlar vad det kan bita illa.

Vad det gäller spriten, så är det nog så enkelt att om alla är sketfulla, så märks det ju knappt att man är det själv. Alltså krökas det bara mer i skogarna... :)

Är själv från norrland, det är en annan kyla här nere.
Ibland biter det som själv f-n :huvet Tyckte att det var nog så jobbigt att göra lumpen nere i halvsödern Östersund, för att känna på de bistra vindarna.

NoicE skrev:
jag brukar åka till sälen, det brukar vara mkt snö och fulla människor :)
jag gillar norrland :hej

Sälen är inte Norrland. He je bar en förort te Fjollträsk! :fatta!

Men jävligt trevligt för det, var där i helgen. Wheee, inget brutet! :yoparty

Kommer få skit för detta men...
Jobbade tidigare som servicetekniker och hade bla telefon support med hela landet.

Upplevde det faktigst som att ju längre upp i landet ju lugnare och duktiga var kunderna.
Med duktiga menar jag att dom kunde iaf försöka att reparera produkterna själva och lugna att det gick att resonera med dom om hur man skulle lösa problemet.

Dom "värsta" kunderna hade vi helt klart i Stockholm och Skåne.
Dom kunde absolut inte förstå att vi hade andra kunder och skulle helst vart på plats innan problemet uppstod + att dom var helt ovilliga till att försöka lösa problemet genom att skruva lite själva.

Har faktigst en skrämmande historia att berätta om en butik i Stockholm.
Hans maskin fick problem med ett ganska stort kort som sköter strömförsörningen av maskinens olika delar.
Detta kortet var inget vi hade som lagervara och fick ta det ifrån tyskland (skulle ta 2 dagar).
När jag meddelar kunden om detta så föreslår han på alvar att vi skulle besöka någon av våra andra kunder i landet och plocka det kortet ur deras maskin.
Andledningen till detta var att han var en så "Viktigt" butik eftersom den låg centralt i Sthlm... :kocko
Man ger ju inte en kund som resonerar på det sättet den bästa servicen direkt!

Sen om detta berodde på att vi hade just gnälliga kunder i dom regionerna och tur med vettigt folk norrut låter jag vara osagt.

När kommer fördomarna?
Vad det inte det tråden skulle handla om???
Sitta och räkna upp självklarheter ger väl inget bidrag till tråden??
Det är :felämne
...

Willmar skrev:
Är själv från norrland, det är en annan kyla här nere.
Ibland biter det som själv f-n :huvet Tyckte att det var nog så jobbigt att göra lumpen nere i halvsödern Östersund, för att känna på de bistra vindarna.

Jag förstår inte varifrån i norrland du är, själv bor jag i Linköping och har tillbringat en hel del tid i Gbg och Malmö, men inte finns det kyla alls i den här delen av landet.

-10 är alltid -10 för mig iaf, sen är det ju kallare när det blåser, men det gör det rätt ordentligt i Luleå med ;)

Nej, tacka vet jag -43, då snackar vi kyla! :)

Det finaste med denna landsdelen är avsaknaden av lagar under sommaren är detta en bra lekplats för MC, Polisen står ganska glest.

ps det lönar sig inte att bränna hemma längre spriten är så billig i finland

Jag känner iofs många norrlänningar som är hemskt kinkiga för kyla och tvärtom. Själv är jag från värmland från början, men stormtrivs i kyla. Jag har faktiskt svårare för hetta.

Min termometer står på 14 minus nu för övrigt. Det är lagom det ;)

Red: Minus 14 var visst på solsidan. I skuggan är det -21.

Last edited:
Kahobe skrev:
När kommer fördomarna?
Vad det inte det tråden skulle handla om???
Sitta och räkna upp självklarheter ger väl inget bidrag till tråden??
Det är :felämne
...

Norrlänningar är lata, men det är ingen fördom - det finns till och med statistik som underbygger fakta. Arbetsskygga ren-nördar med feta skotrar helt enkelt.

Norrlänningar är fåordiga och det beror på att det så kallt så att om dom har munnen öppen för länge fryser dom ihjäl!

Norrlänningar skryter om sitt lidande och är stolta över sin trångsynthet och bakåtsträvan.
Lik förbannat ska det klagas på dem som har det bättre eller lever en för övrigt trivsam tillvaro, detta är tydligen en av de Norrländska dödssynderna.
Ett däremot godkännt sätt att leva trivsam tillvaro på som Norrlänning är om man lever på ngn form av bidrag, för bidraget har syndarna i söder skrapat ihop till, i o m detta blir man en belastning (inte bara sur och jävlig) för en sydlänning och således sprider det goda lidande samt kan uppvisa självgodhet över sin förstärkta trångsynthet och bakåtsträvan.
De få Norrlänningar som bidrar till ngt eller inte klagar brukar bli kortlivade eftersom om Kiruna-Lasse, och dennes gelikar, inte lyckas manipulera fram missnöjets klagande eller bidragstagandet så blir man som Norlänning landförvisad till södern (och det goda livet) av densamme.

Bygg en mur vid Gävle allt över det är ju träskmark sen kan ni trampa all vatten kraft till oss. Vidare kan man ju deportera dvs krimella till nått superfängelse där uppe. Om fången får för sig att fly, fryser ju han ihjäl endå. Annars är ju Lappen svår att prata med då man får dra ut orden. Alla går ju på sosialen då vi inte behöver försvara vårt land heller. Vidare så tömmer ni väll Eu på bidrag... :hihi

Norrland:

Fordon: Skidor/ Snöskoter
MC: Går ej att köra p.g.a undermåliga vägar
Mat: Renkött eller något annat hemmafångat
Dialekt: Samiska?
Jobb: Gruvan
Boende: Stuga i skogen

En polare på jobbet är från Kiruna... ganska kul att skämta med honom varje dag :D

ecce skrev:
Bygg en mur vid Gävle allt över det är ju träskmark sen kan ni trampa all vatten kraft till oss. Vidare kan man ju deportera dvs krimella till nått superfängelse där uppe. Om fången får för sig att fly, fryser ju han ihjäl endå. Annars är ju Lappen svår att prata med då man får dra ut orden. Alla går ju på sosialen då vi inte behöver försvara vårt land heller. Vidare så tömmer ni väll Eu på bidrag... :hihi

GÄRNA FÖR OSS!! bästa förslaget jag hört av en sörlänning!! :D
Men elströmmen tar vi hand om ..ni får leka me eran kärnkraft! :arsele
Fångarna kommer ju från "erat land" så dom måst ni väl kunna fixa? dom kan ju jobba på kärnkraftverket tex! :D

SvartR1a skrev:
Dessa individer tål heller inte spriten då dom i regel är födda till kärringar redan från barnsben.

det här tror jag faktiskt stämmer.

edit: att vi dricker mycket mer sprit alltså

Norrlänningar

Mina betraktelser av Norrlänningar.

Om en person säger att han är norrlänning, brukar han vara från Sundsvallstrakten. En Umebo säger att han är västerbotting. En Pitebo är Norrbotting.

Frågar man en Kirunabo så tycker han att Lulebor är sörmlänningar.

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna