Förbrukning vid pendling på literhojar?

haha, ja, till skillnad från bombrepor på bulten, onsdagskörningar, fuck-you burnouts et cetera

Iofs inte en 1000 men min första hoj, gsx-r 600-97 drog 0,6 liter/milen med en marschfart på 170-180km/h efter mätaren.
Hade senare en 98:as 750 och den drog betydligt mer, körde den aldrig under 0,75 liter/milen.

Tror min stackars Sr dra runt 0.5 och uppåt. Men det är en plågad stackare. Den gamle tjecken drar nått liknande vid långkörning. Men det är ju en 2-taktare som även den är plågad.
V-maxen drar väll typ som bilen, 0.8 milen eller så. Men det kan inte kallas pendling :D

Spelar nog inte så stor roll vilken insprutarliterradfyraRRhoj du kör, de är väl ganska lindriga rakt över, de flesta klarar nog neråt 0,5l/mil. Körde min FZ1-n på 0,53l/mil med passagerare. Akta dig dock för twinnarna, de äro icke nådiga.

Ja, man skulle kunnat tro det.
Jag var ute och eskorterade det lätta gardet, och vi blev omkörda av några sniglar i diket lagom vid Rimbo!

De ær ofta de trevligare turerna, nær man inte maniskt måste køra skiten ur allt man ser. :)

Spelar nog inte så stor roll vilken insprutarliterradfyraRRhoj du kör, de är väl ganska lindriga rakt över, de flesta klarar nog neråt 0,5l/mil. Körde min FZ1-n på 0,53l/mil med passagerare. Akta dig dock för twinnarna, de äro icke nådiga.

Det där är inte heller helt sant.
Visst är det en del av sporthojstwinarna som är ordentligt törstiga men alla hojar med twin är inte törstiga.

Min TDM 850 (som ju är en twin även om det inte är en sporthoj) kör jag utan större problem på 0,4 om jag håller mig hyfsat lagligt.
Kör jag inspirerat så kan jag komma uppåt 0,6 men mer än så är svårt att åstadkomma utan att köra ordentligt fort.
Normalt sett så ligger jag mellan 0,5 och 0,6 och då kör jag relativt inspirerat.

Däremot vet jag att exempelvis VTR väl är kända för att kunna dra i sig en och annan deciliter.

BMW F800 mest ekonomiska hoj jag har ägt . Billig försäkring långa service intervaller (1000 mil) ingen smörja spänna kedja drar extremt lite soppa en mkt bra allroundhoj .
0,3 vid 100 kmh
0,35-0,4 vid 120 kmh
0,43 vid sporthojs.com gruppkörningar

Det där är inte heller helt sant.
Visst är det en del av sporthojstwinarna som är ordentligt törstiga men alla hojar med twin är inte törstiga.

Min TDM 850 (som ju är en twin även om det inte är en sporthoj) kör jag utan större problem på 0,4 om jag håller mig hyfsat lagligt.
Kör jag inspirerat så kan jag komma uppåt 0,6 men mer än så är svårt att åstadkomma utan att köra ordentligt fort.
Normalt sett så ligger jag mellan 0,5 och 0,6 och då kör jag relativt inspirerat.

Däremot vet jag att exempelvis VTR väl är kända för att kunna dra i sig en och annan deciliter.

TDM är en konstig maskin. Kör jag "normalt" och lagligt drar den c.a 0.5 blandad körning, men hur jävligt jag än gasar har jag aldrig kommit över 0.65.
Man kanske skulle skaffa sig en TRX också för den sportiga känslan. :D

Kawasaki ZX10R -04 med slipon: aldrig under 0,8..
Pendlade dock inte med den, endast nöjeskörning och vad jag vet är inte 04-05 zx10:orna kända för att vara snåla direkt - Men jag skrattade hela vägen till macken. :D

KTM 660 -05: runt 0,8-0,9
Samma sak där, nöjeskörning för hela slanten.

cbr 1000 rr 07

längsta sträcka på en tank 38 mil, tankstorlek 17-18 liter.

idiotkörning ca 2 liter milen.

normal pendling i stockholmstrafiken brukar gå ca 20-23 mil innan lampan tänds (5 liter kvar)

14liter brukar räcka 18-20 mil sen tänds varningslampan så ca:0,7 blandad körning på ZX10R 04:A
Men jag tror att det finns större marginaler att hämta på försäkringarna än bensin!!

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!