Pffft...märks att det är lågsäsong när folk sitter och snackar soppaförbrukning och "pendling" på SH....![]()
När startades tråden

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Pffft...märks att det är lågsäsong när folk sitter och snackar soppaförbrukning och "pendling" på SH....![]()
Min fetställda BB körde jag idag 17 mil med, på 8 liter soppa.
hur kan den dra så lite ? jag kör en del vtr1000f firestorm. är la liknande motor, aldrig fått den under 0.8![]()
Puttade fröken sin hoj halvvägs?![]()
Ja, man skulle kunnat tro det.
Jag var ute och eskorterade det lätta gardet, och vi blev omkörda av några sniglar i diket lagom vid Rimbo!
Spelar nog inte så stor roll vilken insprutarliterradfyraRRhoj du kör, de är väl ganska lindriga rakt över, de flesta klarar nog neråt 0,5l/mil. Körde min FZ1-n på 0,53l/mil med passagerare. Akta dig dock för twinnarna, de äro icke nådiga.
Det där är inte heller helt sant.
Visst är det en del av sporthojstwinarna som är ordentligt törstiga men alla hojar med twin är inte törstiga.
Min TDM 850 (som ju är en twin även om det inte är en sporthoj) kör jag utan större problem på 0,4 om jag håller mig hyfsat lagligt.
Kör jag inspirerat så kan jag komma uppåt 0,6 men mer än så är svårt att åstadkomma utan att köra ordentligt fort.
Normalt sett så ligger jag mellan 0,5 och 0,6 och då kör jag relativt inspirerat.
Däremot vet jag att exempelvis VTR väl är kända för att kunna dra i sig en och annan deciliter.
BMW F800 mest ekonomiska hoj jag har ägt .
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |