Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jaha, men om det inte finns 1.2 kilos påsar så köper jag 3st 500g påsar?morecore skrev:När det inte finns EN 500grams påse. då köper ju folk kanske TVÅ 300grams påsar = 600gram chips!
Whattever om chipsen, kolla bara i såser å skit, 98procent fett...

Martin skrev:Jaha, men om det inte finns 1.2 kilos påsar så köper jag 3st 500g påsar?
-edit-
Dom här argumenten om att folk köper 2 påsar istället för 1 eftersom dom vill ha mer än 200g var det dummaste jag hört på länge![]()
Jag vet, men jag behagade att dra det lite längre.morecore skrev:Läste du länken till aftonbladet eller???
ok, så du menar att man äter mer om det är mindre förpackningar helt enkelt?morecore skrev:De vill ju ta bort 500grams påsarna. Märker kunderna att de stora är borta tänker de "vafan, jag tar 2st 300gr påsar, det går alltid åt" kanske...
Folk som är vana vid de stora påsarna som säljs inför stora matcher m.m., som reportaget handlar om, tar säkert 2st små påsar, om de inte hittar sin stora VM-påse, JA!Martin skrev:Jag vet, men jag behagade att dra det lite längre.
ok, så du menar att man äter mer om det är mindre förpackningar helt enkelt?
Tur det inte är VM varje helg dåmorecore skrev:Folk som är vana vid de stora påsarna som säljs inför stora matcher m.m., som reportaget handlar om, tar säkert 2st små påsar, om de inte hittar sin stora VM-påse, JA!
Mmmm...Martin skrev:Tur det inte är VM varje helg då![]()

korvgubbe skrev:Man måste väl vara duktigt blåst om man skulle peka på någon som helst form av samband mellan bl.a. den fyrdubblade läskkonsumtionen och den tredubblade övervikten bland 18-åringar...
Hahaa, vilken frustration du råkar inte vara chipstorsk?morecore skrev:Mmmm...
Ädit!!!
Så klart man inte tar 2 påsar när en stor är billigare! Det är när de STORA påsarna är BORTTAGNA, då folk kanske drar till o köper TVÅ VANLIGA!
Det hela handlade ju om ett bortagande av de STORA halvkilos påsarna
Du kan ju äditt hur mkt du vill hinner/orkar inte förklara chips hela kvällen
Vi snackar inte om samma "tid". Du pratar om nutid: "inte fan väljer man 2st när det finns en stor billig!!"Martin skrev:Hahaa, vilken frustration du råkar inte vara chipstorsk?![]()
Jag menade ju att när du står där å ska köpa 1 påse chips och du ser en 500 grams påse som bara kostar några kronor mer så kanske man tar 1 sådan istället.
Hoppas jag att folk köper dom mindre påsarna istället. Sen om det blir så eller inte kan vi ju bara spekulera i. Men om folkhälsan går under pga dom tar bort 500 grams chipspåsar så lovar jag att bjuda på 1,2 kilo chips.morecore skrev:Utan när de 500grams är borttagna DÅ =
newstead skrev:Får folk att börja käka riktig mat igen istället för pizza, hamburgare och annat trash.
spectre skrev:Jag är lite halvfet ( 180 / 75 ) men det beror inte på chips, jag käkar inte chips längre för att när jag har tagit 1 chips måste jag äta upp ALLT i påsen eller skålen.
lassnig skrev:VIlle bara tillägga att jag sett filmer på chipspåsar i hyllor som börjat brinna.
Werzion skrev:http://www.aftonbladet.se/vss/halsa/story/0,2789,772769,00.html
en fråga: VAD FAN TOG INDIVIDENS ANSVAR (OCH FRIHET) VÄGEN?
ska det vara så jävla svårt att låta bli det som är ohälsosamt/farligt för en? och om några få individer inte kan hantera en produkt, varför ska då ett helt jävla företag/samhälle behöva straffas p.g.a det?![]()
EGET ANSVAR! svårare än så är det inte.
(härligt neutralt startinlägg hehe)
`SSB skrev:Jag har inte läst artikeln, men eftersom det handlar om förbud känns det inte som en allt för vågad gissning att initiativtagaren är socialdemokrat eller vänsterpartist.
Alla deras problem löses genom förbud och skatter. Helst skatter eftersom det är mer inkomstbringande än ett förbud.

korvgubbe skrev:Jag lär inte kunna fråga honom öga mot öga... Så han ansiktsuttryck kommer jag nog inte kunna förmedla..
En fråga bara:
- Vilket stör dig mest:
a) Att övervikt kostar samhället mellan 5-7% av vår totala vårdbudget
b) Att en politiker funderar på om vi kan få handlarna att börja sälja mindre onyttigt..(vi pratar halvfabrikat, inte råvaror)
c) Att en sosse återigen försöker få oss att låta bli att tänka själva så de får sitta kvar i 4 år till..
Jag vet vad jag väljer.. Jag vill inte ha något förbud. Däremot känns det som om vi borde kunna lägga dessa dryga 3 miljarder på något annat än vård av överviktiga...
Biturbo skrev:Jag väljer C
korvgubbe skrev:I det här fallet lär ju folk bli fly förbannade för är det något som stör folk så är det när deras rätt att frossa chips medan de glor på nån dokusåpa inskränks... Oavsett är det ingen som talat om förbud..
F.ö. gissar jag att du är helt nöjd med att vi lägger 3 miljarder i sjukvårdspengar på tjockisar varje år..?!
Det vetefan men jag tror knappast att det skulle göra nån skillnad om man tog bort dom stora chipspåsarna iaf..korvgubbe skrev:Ja, självklart.. men det är lixom det jag menar med att få dem på banan igen.. frågan är HUR?!?!?
|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |