Hej och Godkväll på er, sitter och läser här om hur alla tycker och tänker i denna som såg ut att vara en vettig tråd.
Mycket bra läsning i början sen ballar tråden ur totalt men som vuxna människor vi är tog sig diverse medlemmar på sig skärpet och sansade sig
Men i alla fall, jag är även en ny medlem här på forumet och tänker, eller, min tanke är "God" så ingen trampas på tossingarna.
Har under 4 års tid hört prat från i stort sett alla vänner att ""Gööörgöööttt o åka fort", "Fan vilken skön repa det var idag" osv osv, jag är ( förhoppningsvis inte så länge till ) den enda av oss som inte införskaffat MC Kortet ännu, men det är på gång i skrivande stund.
Jag bestämde mig i alla fall för att genomföra en lång men sanna mina ord "Skrämmande Dröm" och det är att köpa MC ( Äger nu en Yamaha R6 - 00 ) och ta kortet i år.
Skrämmande minst sagt, jag har som liten kadett i mindre år kört cross och en hel del trimmade mopeder ( skratta inte nu, kommer till poängen snart ) och jag minns den underbara känsla som gavs när jag pressade mig och crossen till max.
En del gånger slutade det på sjukan och en del gånger gick det bra trots att det i själva verket sket sig totalt, jag är med andra fartglad och en adrenalinmissbrukare.
Det som skrämde mig när jag köpte min nu 1á MC är detta som denna tråden handlar om "Kör med skallen/Känn dina begränsnigar".
Kommer jag gasa som fan och inte tänka klart?
Kommer jag skita i allt och bara köra på?
Omgivning, va fan är det?
Osv osv osv, tankar som inte skrämde mig som mindre "kadett" men som nu "Mer eller mindre Vuxen".
Kan berätta att jag var rent ut sagt helt jävla livrädd när jag grenslade monstret ( för mig är det ett monster

) för 1á gången, hjärtat slog, pulsen steg, ljudet från sliponet fick mina hår att resa sig, avgaserna gav bara mera adrenalin.
Men, efter 1 minut när alla tankar och känslor lagt sig var jag som ett nyfött litet barn, jag är ( ej sittande på bågen ) aningen vild av mig, tar mig an utmaningar som de flesta skakar huvudet åt och bara inte förstår sig på.
MEN på monstret så blev jag hur lugn som helst, skärpt, upmärksammad och framförallt, jag körde med skallen.
Polarna viner förbi i rent ut sagt höga farter medans jag puttrar på ( okej, inte lagliga 90 och 110 ) sakta bakom dom för att dom är ju där framme i alla fall, så jävla brådis måste man väl inte ha

.
Tankarna är även när jag ser polarna susa förbi mig som " Jaha, skada dig nu inte för fan ditt meppo" osv, blir nästan rädd för att se en olycka i nästa kurva/böj och att en av polarna eller flera av dom ligger där i en olycka.
Vill även säga detta till "Sorrykommerinteihågdittnamn" som skrev detta:
"Jag tycker att sporthojåkarna kör betydligt snabbare och dummare nu än för en 5år sen och mer.
Det är mer "show off" både på gatan och här på forumet!"
Det är inte "Alla", dra inte "Alla" över en kant, jag har väl en sporthoj, jag kör med skallen, inte med något annat, jag kan mina begränsingar och var rädd i början för att jag inte skulle kunna motstå det som jag kände för några år sedan...
Men i allafall, jag ska inte moralpredika, ville bara skriva ur mig lite, alla har rätt till en åsikt, respektera det så blir allt asbra
Hoppas vi alla klarar oss denna regniga sommar
Kram och puss på er, det är ni värda ^^
Hejk!