Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Carpe me skrev:Jaha, det finns 52veckor på hela året. Du tycker inte att du kan avvara 1-2veckor av dessa? Näe tydligen inte snålfan.
Du har 3 saker att välja på istället för att bitcha omkring med sånt här.
1. Avvänj hunden, funkar ju tydligen för jakthundar.
2. Sätt dig i bilen, packa med hunden och kör ut den på landet. Till vem eller vad är inte mitt problem.
3. Ge hunden lugnande!
Ja du, på tal om smällare osv, ni hundägare har ju redan fått smällarna förbjudna, bara raketer och kaskader av olika sorter finns numera sedan några år.... Tippsa gärna alla med hysteriska hudsdjur om dom dära 3 tippsen och låt människorna få ha någon tradition och nöje kombinerat!
Btw, märks att jag är ganska less på sånt här nu va?![]()
Freddola skrev:Håller med till 100%.
Finns alternativ.
Har man köpt en hund får man ta lite ansvar för den.
Bara o sätta sig i bilen och åka nånstans där det inte smäller.
Orkar man inte det ska man inte ha hund.
MattE. skrev:Bättre hörsel?
Freddola skrev:Håller med till 100%.
Finns alternativ.
Har man köpt en hund får man ta lite ansvar för den.
Bara o sätta sig i bilen och åka nånstans där det inte smäller.
Orkar man inte det ska man inte ha hund.
Finns folk som har fobi för hundat etc.
Men inte förbjuds hundar för det.
Personligen har jag inge emot hundar gillar dom starkt =)
Clifton skrev:Väldigt vettigt resonemang där :kocko
Så du menar att vi som har hundar ska sätta oss i bilen o åka iväg varje dag nu i 2 veckor framöver bara för att ungarna inte kan hålla sig till den dagen då det är tillåtet att skjuta raketer.![]()
Mögel skrev:Tillåtet??![]()
Är det inte 18års gräns på smällare??
Förövrit tycker jag att dom borde enbart sälja raketer, Smällare kan man ju ta bort!! Så blir det lite lungnare för alla djur inte bara hundar utan älgar och såna djur som inte har ett hus att gömma sig i....
Gustav1 skrev:Som gjordes för några år sen.
Smällare togs bort för ett par år sen, nu finns bara raketer, airbombs och typ sprakelsmällare. Men kinaskott osv är borta.Mögel skrev:Nu hänger jag inte med...![]()
Vad gjordes för några år sen??
FUBAR skrev:Smällare togs bort för ett par år sen, nu finns bara raketer, airbombs och typ sprakelsmällare. Men kinaskott osv är borta.
Ismannen skrev:Dessa jävfla fyrverkerier..
Har några muppungar runt omkring här som skjuter raketer och annat skit.
Det är fan inte kul när man har en hund som får panik och inte vet var han ska ta vägen.
Har fått avliva en hund som blivit skrämd av raketer. Han slutade nästan att andas när det smällde.
Om nu folk absolut måste skjuta så kan dom väl hålla sig till en dag.
Blir bara så![]()
Var bara tvungen o skriva av mig lite och sen om folk tycker jag har fel... SO WHAT!
Sad Glad skrev:Det har katter också men de blir inte rädda. Vad är det som är så speciellt med hundar?
Jag har hört att en teori är att de inte vet varifrån ljudet kommer ifrån. Vilket jakthundar skulle göra. Men vafan, big deal. Varför borde det spela någon roll?
Sad Glad skrev:Det har katter också men de blir inte rädda.
Sad Glad skrev:Det har katter också men de blir inte rädda. Vad är det som är så speciellt med hundar?
Jag har hört att en teori är att de inte vet varifrån ljudet kommer ifrån. Vilket jakthundar skulle göra. Men vafan, big deal. Varför borde det spela någon roll?
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |