Förbjud kvinnliga mc-förare

Status
Ej öppen för fler svar.
Vad mycket jag hade att säga alldeles nyss, sen råkade jag hitta en fin hoj på blocket mellan läsningarna, så jag glömde väl hälften ungefär.
Men det var något i stil med att det finns dåliga exempel hos båda könen.
Skillnaden är att de "dåliga" exemplen hos tjejer oftast kör försiktigt, alltså sakta, medan de dåliga exemplen hos killarna köra låååångt över sin förmåga.
Att köra snabbt är inte samma sak som att köra bra, som trådskaparen så frenetiskt tjatar om. Det finns ju många (jag kan namnge en hel drös här på SH, men jag ska va tyst) killar som kör "jättesnabbt" men som har noll koll på sin hoj, och det är ett rent under att de tar sej runt på körningarna utan att ha ihjäl vare sej själv eller någon annan. Då kör jag hellre och väntar på en långsam tjej som kör "dåligt" än med en sån stolle till kille.
Men visst, det finns såklart tjejer som kör "dåligt" på samma sätt som killarna gör.

Så man ska väl tänka på vilka man jämför. Jag tror inte att det är så stor skillnad på en kille och en tjejs förmåga att köra hoj om båda är nya på det...
Men oftast så har ju killarna redan kört moppe, cross osv.. så de ligger automatiskt lite före... Inget konstigt att de är bättre då...

Hur kan alla vara så trångsynta, ni har inte det genetiskt att vara bra på sådant, visst ni kan öva och öva men inte blir ni bäst.
Förstå att kvinnor ska diska städa och behaga mannen!

Nä, skämt o slido! Jag skulle nog vilja säga att män generellt är bättre förare än kvinnor. Men inte att det skulle vara något genetiskt medfött utan att det helt enkelt ligger i fler pojkars intressen som små med snabba/stora/högljudda fordon. Man börjar "praktisera" med tramp-bilar som liten och har redan då fått ett försprång gentemot flickor som kanske hellre sysselsätter sig med annat.
MEN, det finns självklart kvinnor som är bättre förare än män.

Tycker för övrigt ni bör lägga ner er sjaskiga stil här. Ingen som mår bättre av det väl, eller?

Over and out>
Nu e jag faktiskt allvarlig. Visst finns de en å annan tjej som kan köra. Men om man nu ska generallisera så kör dom flesta jävligt mesigt. Jag har då aldrig vart ute å kört me nån tjej utan att man har fått vänta vid varje korsning typ. SÅ ÄR DET. De måste tjejerna kunna tåla att höra för de e ju sanningen. Precis som vi män får tåla att dagligen höra att män våldtar och slår kvinnor. Fast att det bara är ett fåtal som ägnar sig åt sådant... Skärpning tjejer, va inte så jävla rädda;-)[/QUOTE]

Då har du inte kört med rätt tjejer då, mig behöver du sällan vänta på i någon korsning;)

...sade MR.ÖDMJUK som tyckte att jag inte borde köpa en gixxer 1000 för jag kunde ju inte köra den lika bra som du och hade alltså ingen användning för den!
....det tog du till när alla andra argument var slut:D

Det var absolut inte riktat mot dig som person utan de som faktiskt glatt lever ut att de är så jävla bäst!!!

Föresten...om Rossi skrivit i denna tråd att att tjejer inte kan köra så hade jag vart tyst...antar att den nuvarande trådskaparen kan få pisk om han törs sig ut på banan :D :D

Kom o tänka på en sak när ja läste tråden (inte hela men bitvis).
Borde inte tjejer kunna komma riktigt långt innom roadracing?
För de har ju lättare o hålla sig lugna vid press, inte lika mkt testosteron som pumpar runt o blodet och de har bättre syke.

(Visst finns det tjejer som är helt tvärrt om, och även killar som är så. Men överlag så är det så.)

Hur kan alla vara så trångsynta, ni har inte det genetiskt att vara bra på sådant, visst ni kan öva och öva men inte blir ni bäst.
Förstå att kvinnor ska diska städa och behaga mannen!
Man undrar ju lite vad som skapar en sådan inställning :va

Måhända var du väldigt ensam som :rullandeu , eller så är du bara felvaggad och hade en elak mamma :kiss

Kvinnliga helikopter piloter har lättare att lära sig flyga rent och snyggt.
Samma gäller piloter på flygplan... Dom har en annan slags simultankapacitet läste jag nånstans....

Tur för många här att det inte är så mycket Hojjintresserade chicks i sverige, ni skulle ju ha självmordstankar när bruttorna kör 8or om er på banorna... :tummenupp

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2