Förbjud chiptrim, det är livsfarligt

• Thread starter Thread starter FreddaGädda
  • Start date Start date
Jonathan skrev:
Åker f.ö inte 240. Eller Volvo i över huvud taget.

Det är möjligt, visst kanske inte så kul att fixa bromsarna på en gammal Sierra etc. Tänkte mera på att porta toppar, plana etc.

Äre nått fel med 240 eller? :7peta :tungan

porta, kan visserligen ge lite fler hk...men eftersom generellt de flesta bilar som intressanta ur trimmningssynpunkt har turbo är det inte direkt positivt att plana toppen.:tungan

Det är bara att gilla läget med chipstrimmning för närvarande, det är för oss som är kunder en gudsgåva! :)

Jonathan skrev:
Så du anser att programera en mjukvara till nån box är att meka ?
Jag kallar det programering iaf :)

Närå, tycker inte att det är samma sak...
Eftersom du skrev att porta toppar mm är mer meka än att byta bromsar t ex, så instämde jag till det..

Markus skrev:
Våga vägra ha smutsiga naglar säger jag.
Vem fan vill ens öpnna locket på bilen, knappt när det lyser tomt för spolarveskan.

En aktuell bild från mitt garage :rolleyes:

Bifogat

• 1.JPG
    1.JPG
    73.5 KB · Visningar: 79
Gustav1 skrev:
Men för mig (oss) som inte vågar skruva sönder motorn själva så är det jättepraktiskt att lämna in.
Men visst vore det roligt om man visste hur man gjorde.

Givetvis är det så! Det är ju därför det finns en marknad just för dessa firmor :)

Fotrally skrev:
Äre nått fel med 240 eller? :7peta :tungan

porta, kan visserligen ge lite fler hk...men eftersom generellt de flesta bilar som intressanta ur trimmningssynpunkt har turbo är det inte direkt positivt att plana toppen.:tungan

Det är bara att gilla läget med chipstrimmning för närvarande, det är för oss som är kunder en gudsgåva! :)

Nejdå, mer en traktor än en bil tycker jag :hihi

Tänkte givetvis på en sugmotor. Men det är nog få som river den toppen på en sugmotor-saab och förväntar sig en massa effekt. Mer oldschool tänkte jag på :)

En sak jag stör mig på är varför folk skriver/säger "chips trimning". Det är väl inte ett OLW chips du knölar dit :va

:tungan

Kleiv skrev:
I jymden kan INGEN höja dig gjåta :)

Kan dom höja mej klapa hesten då? :hihi

Kazmur: Dr. Zoidberg is teh shit! VOOOVOVOVOOOOOOVOVOVOOOOV!!! :D

Last edited:
Jonathan skrev:
Tänkte givetvis på en sugmotor. Men det är nog få som river den toppen på en sugmotor-saab och förväntar sig en massa effekt. Mer oldschool tänkte jag på :)

Jag hittade 165 hk i en sådan topp (och motor) redan 1984.
Oj nu avslöjade jag nog min ålder :rodnar

Jonathan skrev:
Givetvis är det så! Det är ju därför det finns en marknad just för dessa firmor :)

Nejdå, mer en traktor än en bil tycker jag :hihi

En sak jag stör mig på är varför folk skriver/säger "chips trimning". Det är väl inte ett OLW chips du knölar dit :va

OT---->
Då måste jag göra ett erkännade:
JAG är numera ägare av en Volvo 240DL 4xl med 14200mil på mätaren.:)
Fick den av min farfar för några månader sedan. Gratis är gott, eller hur är det man säger? :gnissla Från att kört en Saab 9-5 till denna 240 måste jag säga att det vara en liten omställning... :brinnerup

just när jag skrev chipstrimmning började jag faktiskt fundera på OLW också... jävla kasst namn!

hmm...vad var det denna tråd handlade om... :rolleyes:

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...