Förberedelse till mc-stöld sthlm Bromma

Charlyze

Inkvoterad
Gick med
12 Jul 2006
Hoj
Triumph Speed 4 och ombyggd Bonneville från 1969
Fick ringa polisen tidigt i morse på skum filur i mörk(brun?) BMW 520 regnr ORU 135 som varit och tafsat, kollat låsen, på hojarna. BMW:n (som lät och gick rätt illa) var helt tydligt ute och rekognocerade bilar, mc och annat begärligt. Jag tror han hade kontakt med några kumpaner via mobilen.
Vi fick tag i och pratade med föraren som såklart bara var ute och körde runt lite i största allmänhet. Dock drog han direkt när vi ringde upp polisen. Enligt polisen är nog föraren och ägaren till BMWn inte samma person men troligen släkt. Bilen och namnet är inte obekant för polisen, utan har ett flertal noteringar på sig.
Så, håll utkik och var noga med att låsa! Jag vaknade tvärt vid fyra med en märklig känsla för hojarna. Och mycket riktigt var överdragen uppdragna och låsen blottade. Snubben var inte där då, men siktades i bilen en stund senare.

Surt.
Det finns ett billigt larm att ha på kapellet.
Har för mig att det finns på Teknikmagasinet.
En liten larmdosa med batteri,som man drar ut en sprint på,så går larmet.
Borde gå att rigga mellan hoj och kapell för en struntsumma.
Men,man väcker HELA kvarteret........:D

Det heter 570005 och kostar 99 spänn.

http://www.teknikmagasinet.se/

Last edited:
Surt.

Tja, inte så surt, eftersom hojarna är kvar. Men jag blir arg och irriterad, vad hade hänt om jag inte vaknat och gått ut och kollat? Hade det varit en betydligt jobbigare morgon då? Jo jag har funderat på ett "riktigt" larm, och bestämde nu raskt att ha det på nästa hoj (nyköpsplaner). Men jag ska kolla Teknikmagasinets budgetvariant att ha så länge!

Fler bilar som kollar in hojar i Sthlm:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=3085854

Bilen i fråga är mörkröd BMW 520 från 1989. Den är oförsäkrad men skattad, besiktigad och påställd.
Den oförsäkrade perioden inleddes 2007-04-14, så med andra ord vill nog staten ha en bra summa i trafikförsäkring från ägaren.
Ägaren är född 1935 så det är med stor sannolikhet inte han som kör omkring med bilen längre.

Jäklar va less jag blir på personer som inte kan låta andras grejer vara...varför:huvet Tur att det gick bra denna gången och hoppas du slipper ha dom på besök fler gånger...

Ni bör nog dock fundera på att flytta hojarna till ett säkrare ställe (ifall det inte är säkert där dom är dvs.)

Nu har ju dom rekognoserat hur hojarna var låsta och vart dom stod. Sen är det bara komma tillbaka när ni inte är där eller sover och använda rätt verktyg.

Ni bör nog dock fundera på att flytta hojarna till ett säkrare ställe (ifall det inte är säkert där dom är dvs.)

Nu har ju dom rekognoserat hur hojarna var låsta och vart dom stod. Sen är det bara komma tillbaka när ni inte är där eller sover och använda rätt verktyg.

Tänker oavbrutet på det nu... Piss att man måste vara orolig för att inte få ha sina saker ifred. Om man använder hojarna dagligen innebär det en del omställning av vardagsrutinerna att ha dem någon annan stans...

Hade själv påhälsning både natten till tis och ons. Försökte klippa upp framskivan och bröt upp tändningslåset. Hade oxå ett abus extreme kedja fastbultad i väggen men den såg dom tydligen inte :rolleyes:
Gjorde inbrott i bilen och repade den på ett flertal ställen och snodde flickvännens scooter. De slangade massa bensin från andra bilar i garaget och det saknas en MC som alltid står där men carpark påstår att den har flyttats till ett annat garage men kapellet ligger kvar :rolleyes:

Sägs att en mörkröd volvo 940 strök omkring och luktade starkt bensin...:kulspruta

Buset är i farten nu verjar det som...:mad:

// Linus

Hade själv påhälsning både natten till tis och ons. Försökte klippa upp framskivan och bröt upp tändningslåset. Hade oxå ett abus extreme kedja fastbultad i väggen men den såg dom tydligen inte :rolleyes:
Gjorde inbrott i bilen och repade den på ett flertal ställen och snodde flickvännens scooter. De slangade massa bensin från andra bilar i garaget och det saknas en MC som alltid står där men carpark påstår att den har flyttats till ett annat garage men kapellet ligger kvar :rolleyes:

Sägs att en mörkröd volvo 940 strök omkring och luktade starkt bensin...:kulspruta

Buset är i farten nu verjar det som...:mad:

// Linus
Shit Vart i nacka bor du?

jag bor på ekudden......

Shit Vart i nacka bor du?

jag bor på ekudden......

Saltjöqvarn heter det, ligger nedanför danvikstullsbron.

Pris på kalasset för hojen:
Framskiva, höger Suzuki org. 3800:-
Tändningslås Suzuki org. 1800:-

Tur att man är helförsäkrad.:gnissla

Last edited:
Saltjöqvarn heter det, ligger nedanför danvikstulsbron.

Pris på kalasset för hojen:
Framskiva, höger Suzuki org. 3800:-
Tändningslås Suzuki org. 1800:-

Tur att man är helförsäkrad.:gnissla

Ahh där har jag kollat på lägenhet. Tråkigt med hojen men tur att den är kvar.

Hade inbrott i bilen för ett tag sen, snodde stereo, slutsteg och bas.
Men man blir alltid lika imponerad av folket som snor, de står ju inte med på nobelkommiténs mailinglista direkt. Om man snor en stereo och ett steg, kan det inte vara smart att sno RCA-adaptern till stereon då? Med tanke på att en sådan kostar 300 pesetas och ändå satt väldigt tillgänglig vore det kanske en idé?

Först hade de försökt slå sönder låset på passagerarsidan, sedan hade de knackat lilla rutan i bakdörren och tagit sig in den vägen (självklart den natten det är värre än skyfall). Så mina baksätespassagerare hittar nytt glassplitter varje dag när vi åker till jobbet.

Som tur är så var bilen halvförsäkrad, dessutom hade de lyckats göra en repa i dörren när de slog sönder låset. Detta gjorde att jag kvittade lack av dörren mot självrisken. För vem vill att enbart en dörr ska lackas om på en 17 år gammal bil?

Även om jag nu kom väldigt lindrigt undan så är det så förbannat jävla onödigt!

NaKCskåTT å KJEttiNG i TAKCet DirEKCt!!11

Surt.

Smart lösning. Billigt och effektivt. :)

Surt.

Söker men jag får inte upp den?? är det rätt artikel nr?

Bilinbrott

Har idag pratat med ett par här i området som hade inbrott i sin bil samma natt och delgett dem information om vilket skumrask som befann sig här då. De skulle komplettera polisanmälan med uppgiften om denna misstänkta bil.
Hoppas polisen har tid med att åtminstone störa busets tillvaro en smula, för att tala om att vi har ögonen på dem.

Har nu införskaffat ABUS lås med 100 dB larm, så att jag slipper lita till mitt undermedvetna för att vakna i tid nästa gång någon tafsar på hojen!

Jag hade provat med ett sådant överfallslarm. Köp en fem stycken sådana för en 500 lapp och placera ut under kapellet så när han ska dra ut den så börjar det tjuta i 5 stycken.
Ser att du även är en tjej och möjligtvis kanske har en sådan på dig när du är ute om kvällarna men annars så har jag testat sådana och dem låter något helt sanslöst mycket, man får inte dem jäklarna att sluta på en klackspark heller. Det sitter en liten sprint som ska i igen och har han då 5st sådana som han ska sätta i så väljer han nog att springa ifrån platsen väldigt väldigt fort.

Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back